Hej derude, og velkommen til mit første indlæg(: Jeg har altid haft svært ved at bestemme mig til hvilket erhver der passede mig, men har de sidste år holdt fast ved tanken om iværksætteri, altså at være sin egen herre, og i bedste fald også nogle andres;) Jeg har leget lidt med tanken om at starte en webshop, og har et par spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få besvaret for at få et indtryk af markedet, men først vil jeg fortælle lidt om de tanker jeg har gjort mig omkring det. Jeg kunne godt tænke mig at have en webshop som udelukkende sælger DVD film. Den vil fokusere tydeligt på at have et bredt udvalg af film til 50,- kr, og med en fast porto på 20 - 40,- kr Jeg er skole elev, og er på nuværende tidspunkt 17, fylder 18 til september, og ville derfra begynde at planlægge opstarten af min webshop. Jeg har både skolen, og også et deltidsjob som jeg meget nødigt vil give afkald på. Til gengæld vil jeg afsætte 2 faste dage om ugen til at ekspedere ordre, og svare på mails. alle pakkerne ville så blive sendt dagen efter. Den skulle ikke omsætte for mange tusinde kroner om måneden, men lære mig om erhvervslivet, og naturligvis tjene sig selv hjem, og gerne lidt ekstra også så alt ens arbejde ikke er spildt. Til den tid når jeg fylder 18, skulle jeg gerne have omkring 40.000,- kr til at få designet en shop, lavet aftaler med PBS og til indkøb af et lager. Ovenstående er ikke noget jeg ønsker at debattere, tænkte bare at det måske kunne interresere nogen. Jeg har følgende spørgsmål, som jeg super godt kunne tænke mig at komme ind på: 1 - Prisen hos grossisten. Her vil jeg utrolig gerne have sat nogle tal på. en DVD som koster 50,- kr i butikken, hvor meget har forhandleren så typisk betalt grossisten, og hvor mange kroner vil overskuddet være på? 2 - Vil en sådan webshop på hobby plan kunne betale sig, eller vil den udelukkende være en udgift? 3 - Nu satser jeg på at afsætte 2 faste dage om ugen til at tage mig af shoppen, men vil det være nok? Hvor meget tid vil en webshop typisk kræve af tid og arbejdstimer? Håber i vil være mig behjælpelige med mine spørgsmål. målet med indlægget er ikke at i skal fortælle mig om det er en god ide eller ej, men derimod give mig et indtryk af markedet, så jeg derudfra kan beslutte om det er noget jeg vil kaste mig ud i. Peace out |
Bare lige et hurtigt svar. Din webshop vil kræve en del mere tid end 2 dage, den passer ikke sig selv :) og pakkerne skal jo også sendes hver dag.
En webshop på hobbyplan ved jeg ikke om er en god idé, har nemlig ikke selv prøvet det :) men det kræver altså en del arbejde.