Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop eller dårlig idé?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, og velkommen til mit første indlæg(:

Jeg har altid haft svært ved at bestemme mig til hvilket erhver der passede mig, men har de sidste år holdt fast ved tanken om iværksætteri, altså at være sin egen herre, og i bedste fald også nogle andres;)

Jeg har leget lidt med tanken om at starte en webshop, og har et par spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få besvaret for at få et indtryk af markedet, men først vil jeg fortælle lidt om de tanker jeg har gjort mig omkring det.

Jeg kunne godt tænke mig at have en webshop som udelukkende sælger DVD film. Den vil fokusere tydeligt på at have et bredt udvalg af film til 50,- kr, og med en fast porto på 20 - 40,- kr Jeg er skole elev, og er på nuværende tidspunkt 17, fylder 18 til september, og ville derfra begynde at planlægge opstarten af min webshop. Jeg har både skolen, og også et deltidsjob som jeg meget nødigt vil give afkald på. Til gengæld vil jeg afsætte 2 faste dage om ugen til at ekspedere ordre, og svare på mails. alle pakkerne ville så blive sendt dagen efter. Den skulle ikke omsætte for mange tusinde kroner om måneden, men lære mig om erhvervslivet, og naturligvis tjene sig selv hjem, og gerne lidt ekstra også så alt ens arbejde ikke er spildt. Til den tid når jeg fylder 18, skulle jeg gerne have omkring 40.000,- kr til at få designet en shop, lavet aftaler med PBS og til indkøb af et lager.

Ovenstående er ikke noget jeg ønsker at debattere, tænkte bare at det måske kunne interresere nogen.

Jeg har følgende spørgsmål, som jeg super godt kunne tænke mig at komme ind på:

1 - Prisen hos grossisten. Her vil jeg utrolig gerne have sat nogle tal på. en DVD som koster 50,- kr i butikken, hvor meget har forhandleren så typisk betalt grossisten, og hvor mange kroner vil overskuddet være på?

2 - Vil en sådan webshop på hobby plan kunne betale sig, eller vil den udelukkende være en udgift?

3 - Nu satser jeg på at afsætte 2 faste dage om ugen til at tage mig af shoppen, men vil det være nok? Hvor meget tid vil en webshop typisk kræve af tid og arbejdstimer?

Håber i vil være mig behjælpelige med mine spørgsmål. målet med indlægget er ikke at i skal fortælle mig om det er en god ide eller ej, men derimod give mig et indtryk af markedet, så jeg derudfra kan beslutte om det er noget jeg vil kaste mig ud i.

Peace out 

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:46

Bare lige et hurtigt svar. Din webshop vil kræve en del mere tid end 2 dage, den passer ikke sig selv :) og pakkerne skal jo også sendes hver dag.

En webshop på hobbyplan ved jeg ikke om er en god idé, har nemlig ikke selv prøvet det :) men det kræver altså en del arbejde.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 23:51

Hey Jesge

Kender ikke markedet inde for dvd'er men mange gange så er det ikke det helt vilde man kan tjene på at købe enkelte vare og sælge dem videre. Tror kun du vil kunne tjene penge på det hvis du køber store partier hjem af gangen (dette kræver jo selvfølgelig en kapital af en hvis størrelse).

Jeg vil vædde med at når du først åbner din webshop så kan det godt være at du siger du vil bruge to dage om ugen på det men i de fleste tilfælde vil du ikke kunne lade være med at lige lege lidt med det om aftenen. Så tror simpelthen ikke du vil kunne overholde detStick out tongue

Held og lykke fremover

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 23:56

Først og fremmest spændende projekt du har gang i.

Vil dog nødig være en lyseslukker, men er markedet ikke mættet? Har intet kendskab til DVD branchen, men hvilke spændende titler kan sælges til 50 kr. og vil folk købe dem? Det må jo i såfald være film af ældre dato.

2) Det kommer an på din indsats. Bliver hjemmesiden promoveret rigtig, og finder du de rigtige grossister så er det sikkert muligt at lave en god forretning. Det kommer selvfølgelig også an på dit start budget.

3) Det lyder ikke af meget. Folk forventer hurtigt levering. Hvis du ikke ønsker at konkurrere på leveringstiden, hvorfor skal folk så vælge din butik frem for cdon.com f.eks.? At drive en "seriøs" webshop kræver virkelig en solid indsats.

Under alle omstændigheder skal du have held & lykke.

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 00:00

Bare lige for at rette en lille misforståelse, så er de 2 dage afsat til at pakke varerne, og så derefter sende varerne dagen efter. Alt andet, som at svare på emails, finde varer osv skal skam bare foregå løbende. Det er bare for at kunne love nogle pålidelige leveringsdag, så jeg ikke risikerer først at kunne sende en vare flere dage efter den er bestilt, det er det som de 2 dage skal bruges på(:

men det er nu også kun en tanke jeg har gjort mig, intet er jo besluttet endeligt(:

mht til at bestille partier hjem, så havde jeg også forestillet mig at bestille et start lager hjem for 10 - 15.000,- kr, mere kapital vil jeg ikke kunne hoste op med, men håber da også at det er nok til at indhente nogle retfærdige priser(;

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:03

1) Det kommer helt an på hvad du kan forhandle dig til og hvilke deals du har mulighed for at indgå. Dem der sælger billige DVD'er og CD'er køber typisk meget store restlagre ind - men det kræver så at du har råd og plads til flere tusinde DVD'er - og kan sælge dem. Og så skal du være opmærksom på, at det typisk er de gamle film, som der er meget lidt salg i, som producenterne er interesseret i at sælge til de priser. Jeg tror du skal være meget heldig og have råd til at købe stort ind, hvis du skal tjene meget mere end 6-8 kroner pr. DVD. Husk at ud af de 50 kroner ryger de 10 til momsen!

2) Med mindre du finder en ekstrem let og profitabel niche, så er det svært at skabe overskud i en forretning, som man kuner bruger lidt fritid på. Det gælder uanset om det er en webshop eller et andet iværksætterprojekt.

3) Du bliver nødt til at afsætte tid hver dag, for at få en webshop til at køre. Alting skal virke hver dag, og pakker skal ud af døren med det samme. En webshop med dårlig service gider ingen bruge i længden.

Alt dette siger jeg ikke for at skræmme dig væk fra dit projekt, men du skal nok gøre op med dig selv om det du har lyst til og mulighed for lige nu mere er en slags øvelse end et egenligt iværksætterprojekt - eller om du virkelig gerne vil rigtigt i gang. Er det det sidste, så skal du regne med at droppe al din nattesøvn de næste 2-3 år - eller hvad der nu skal til. Har du ikke "kampånden" så går det som regel galt :)

Men tro mig - du får sgu aldrig flere kræfter end du har nu, som 17 årrig. Jeg startede selv mit første firma tilbage i 80'erne da jeg var 18 og det krævede 12-16 timer hver dag i mange år. Hvis ikke du kan det nu - når du er 17 - så kommer du sgu aldrig til det. Det er derfor det er vigtigt man vælger noget man synes er sjovt

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 00:23

Det er nogle dejlige svar vi har fået på banen, det får mig til at overveje en masse ting, og det mener jeg er nødvendigt!

Dog håber jeg stadig på at nogen kan gøre mig klogere på hvad indkøbsprisen på DVD film er, hvis man nu feks forestiller sig at jeg bestiller et lager hjem for 15.000,- kr, hvor meget vil dette så typisk kunne sælges for?

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:28

Tror desværre ikke du kan få noget svar herinde. Chancen for der er nogen der ved det er meget lille og hvis der er nogen der er inde i branchen så vil de højest sandsynligt ikke oplyse prisen til andre.

Du kan ikke rigtig gøre så meget andet end at finde frem til dine fremtidige leverandører og spørge om de har lyst til at oplyse dig prisen. Det har de nok ikke så derfor må du nok vente til du bliver 18 så du kan cvr-registreres.

Held og lykke

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 23:02

Ja okay, prisen må jeg nok opgive at få oplyst(:

Dog tror jeg alligevel det er muligt at komme ind på markedet, da jeg ikke er så begejstret for de andre udbydere som: cdon, dvdoo osv.

Tror desværre bare ikke jeg har kapital nok til at købe et stort nok parti hjem til at jeg kan indhente en ordentlig prisSad

- Derudover er jeg også gået over til at pakkerne naturligvis skal sendes hver dag(: blev godt nok overrasket over hvor dyrt det er at sende pakker med post danmark!

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 23:15

Ikke til en udsalgspris på 50 kr. - som nævnt af Mikkel, så går 10 af dem til moms. Det kræver altså, at du får DVD'er til en indkøbspris under 40 kr. + moms. Det tror jeg bliver vældigt svært. Jeg har ikke præcise priser eller kontakt til nogen leverandør, men har dog et par bekendte, som har prøvet sig med CD-udgivelser. De aftaler de fik tilbudt, så er der MANGE (efter min mening for mange) parter, som skal have del i indkøbsprisen - typisk 3-4 parter. Så hvis du skal kunne købe en DVD-skive til under 40 kr. + moms, så er vi helt nede på 5-6 kr. + moms til producenten af filmen. Så det er nok urealistisk, at du kan skaffe nye titler hjem til 40 kr. + moms med en kapital på 15.000 kr. (reelt: 12..000 kr. da du skal huske momsen).

Hvis du vil starte en webshop op, så prøv i stedet med drop-shipping. Der er fortjenesten ikke høj og dit udbud vil kunne findes hos mange andre webshops. Dog kommer din evne til at styre en webshop virkelig på prøve og du løber en mindre risiko. Jeg vil i hvert fald anbefale drop-shipping, hvis det skal være et "hoppy-iværkstætter-projekt".

Derudover så kan jeg hjælpe med udvikling af en webshop - både opsætning, design og betalingsløsning. Jeg kan også hjælpe med PBS indløsningsaftalen. Det til en fornuftig pris - lige nu højst 10.000 kr. + moms.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)