Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ranker .com frem for .dk?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Det jeg vil spørge om er måske en gammel traver men her kommer den igen.

HVilken betydning har det for en side placering i Google at man har en .dk, cn eller .in endelse frem for en .com i forhold til hvordan man ranker i google i andre lande?

F.eks. jeg har et ønske om at få flere læsere i england men vil det gavne min placering hvis jeg f.eks. har co.uk frem for .com eller dk?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I forhold til rankings alene er det kun de beskyttede domæner: .giv, .edu or .mil som vægtes særligt højt. Men der kan være mange andre gode grunde til at vælge et .com, .org eller .net domæne hvis det er internationale brugere du vil have fat i, da et .dk domæne i høj grad signalerer at det nok mest er noget for danskere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis dit primære mål er at få læsere i england skal du ikke bruge .dk. Brug enten .co.uk eller .com, hvor du sætter Geotargeting i Google webmaster værktøjer som beskrevet her:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399

Dine muligheder for at ranke i et givent land er væsentligt bedre hvis Google vurderer at dit site hører til det land. Og som artiklen beskriver benyttes enten top level domænet, IP adressen eller oplysningerne fra Webmaster værktøjet til at dette.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person
Det kan stort set altid bedst betale sig at benytte en afslutning der paser til det land man henvender sig til.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)