Man kan kun se, at det der skrives om, er selve fakturering af denne ydelse som ikke foregår i TYSKLAND, og det kunne ligne en omgåelse af gældende love og regler for området.
Det har da ikke noget med unddragelse af gældende regler, det har grundlæggende noget med at jeg ikke skal inddrive tysk moms på en faktura hvor arbejdet bliver udført til en virksomhed i Danmark og ydelsen bliver også udført i Danmark, derfor skal man heller ikke beregne tysk moms, men dansk moms.
Så Lanther, det har hverken noget med unddragelse af moms eller ej. Jeg kan godt se problemstillingen og vil tage kontakt til SKAT igen for at få afklaret dette spørgsmål, så det hele vejen igennem ikke skal lugte af unddrivelse af moms og lignende problemstillinger.
Det nytter jo ikke noget at starte en virksomhed på baggrund af snyd og lign. - Det er ikke holdbart i længden.
Kan der ikke være et problem i at det kun er ydelser som post danmark sælger som er momsfrie?
Hvad med den ydelse som du sælger? - altså billigere porto, den er jo ikke momsfritaget? Men det vil den blive hvis folk bare benyter sig af de regler?
Selvfølgelig får firmaet i Danmark en faktura uden moms, da dit firma er registreret i Tyskland, Men problemet ligger i om de kan viderefakturere denne udgift til kunden ex moms? -Da dine kunder jo ikke ved hvor mange kr af ydelsen der går til Post DK og hvor meget der går til dit firma?
Så Lanther, det har hverken noget med unddragelse af moms eller ej. Jeg kan godt se problemstillingen og vil tage kontakt til SKAT igen for at få afklaret dette spørgsmål, så det hele vejen igennem ikke skal lugte af unddrivelse af moms og lignende problemstillinger.
Det nytter jo ikke noget at starte en virksomhed på baggrund af snyd og lign. - Det er ikke holdbart i længden.
Nej men burde disse ting ikke have været på plads inden man søsatte og udbød projektet ?
Jeg kan ikke se det rette i, at man udfører ydelser i Danmark, men fakturering for denne ydelse er fra et udenlandsk firma, som kun indirekte har noget med selve viderefakturering af betaling af transporten..
Forestiller man sig, at man så også kunne sælge produkter fra Danmark som aldrig kom udenfor Danmarks grænse, men fakturaerne til en kunde kom fra et kontor i TYSKLAND..
mon ikke SKAT ville stoppe denne trafik!!
mon ikke andre aktører ville bruge denne model, hvis man kunne se en fordel i det!
Jo det kan du jo have ret i, men jeg mener nu at denne side er for iværksættere, man udveksler ideer med hinanden, man giver hinanden råd og jeg mener at jeg fra starten forespurgte om det havde interesse med et sådant koncept og priser.
Men jeg er 100 % enig med dig omkring dine holdninger og spørgsmål og tager ved lære af dem og drager erfaringer, og undersøger nærmere omkring det, lige præcis for ikke bygge en forretning på et grundlag hvor snyd og lignende, skal være grundlaget for forretningen, så jeg kan inderst inde kun bifalde kommentarer af din art, så man får belyst dette.
Så på det punkt kan jeg kun takke for dine kommentarer.
Jo det kan du jo have ret i, men jeg mener nu at denne side er for iværksættere, man udveksler ideer med hinanden, man giver hinanden råd og jeg mener at jeg fra starten forespurgte om det havde interesse med et sådant koncept og priser.
Tja - Du spørger om der er nogen webshop-ejere der kan bruge de nævnte priser til forsendelse og at man skal tage kontakt hvis man er interesseret. Det kan næsten kun læses som et tilbud men fred være med det.
Jeg læser det nu mere som: Jeg har en ide til bla bla bla - er der interesserede vil jeg arbejde videre med ideen.... Det må jo da også være det som Amino bla. bliver brugt til.
Hej, det kan fortolkes på begge måder, har du ret i - og jeg har også priserne og kalkuleret dem, og tilbyder dem også til løsningen, problemet er bare hvornår man går i luften, for siden hen er der kommet nogle tvivlsspørgsmål som jeg er nødt til at afklare for ikke at sætte noget i søen som ikke er bæredygtig - jeg har på ingen måder interesse i at blive vurderet som useriøs og derfor denne dialog om et koncept..