Hej Lanther, undskyld mig lige en gang - TROR DU AT JEG VIL LAVE FUSK ELLER HVAD TROR DU..
Når man udfører en tjenesteydelse fra Tyskland til Danmark - skal der beregnes tysk moms og hvis fakturamodtager er en virksomhed, skal der ikke beregnes moms, det sker via momsangivelsen, det eneste jeg behøver er momsnummer på fakturamodtager, ligeledes hvis man udfører en transport fra Danmark til Tyskland.
Hvis jeg udfører en tjenesteydelse fra Danmark til en Kunde i Danmark og pakken er en erhvervspakke, skal der beregnes dansk moms på fakturaen!!
Jeg forstår slet ikke at du vil bringe mig i mistillid med dine "kommentarer" - jeg har været i transportbranchen i 20 år og ved udmærket gods alt om momsregler og jeg ønsker på ingen måde at lave et koncept der bygger på fusk og lignende - så venligst lige træk den kommentar tilbage.
Du tror vel ikke at når man arbejder med en samarbejdspartner, som Post Danmark, som er en statsvirksomhed at jeg har til hensigt at snyde med moms og lignende. Det er da en af de tåbeligste kommentarer jeg længe har hørt. Lad nu mig om at bygge mit koncept færdig, og jeg skal love dig for at ALT bliver gennemgået, sammen med SKAT, Post Danmark, revisor og en advokat inden konceptet springer i luften.. - Det er måske forskellen fra min virksomhed og andre at jeg bruger meget tid på at få hjørnerne pudset af inden jeg gør konceptet aktivt..
Jeg synes efterhånden jeg må lukke denne tråd, hvis sådanne kommentarer bliver ved med at springe på bordet. Det lugter efterhånden langt væk af misundelse for at jeg er ved at udvikle dette koncept - lav du selv et firma som vores og se hvem der kommer til at fuldføre det og hvem der holder ved længst tid.
Jeg ved desværre ikke hvad din baggrund er men måske skulle du tænke dig om et par gange inden du skriver en sådan negativ smøre, for det gavner hverken dig eller mig eller andre som vil kunne udnytte en fordel ved at bruge vores logistikfirma til at løse transport og logistikopgaver.
Du må undskylde mig, Lanther, men jo mere smøre du skriver af den art, jo mere stiller folk som ikke har erfaring med momsregler og transportregler, sig tvivlende om et sådant koncept og så er du jo med til at ødelægge det for os alle som vil lave en kollektiv aftale. Men fortsæt hvis du finder glæde. MEN JEG KAN LOVE DIG OG DE ANDRE SOM ER VISER INTERESSE FOR PROJEKTET AT ALT ER LOVLIGT I PROJEKTET og at alle regninger bliver afsendt fra et dansk registreret firma med dansk CVR-nummer således at man ikke skal tro at virksomheden prøver på at snyde.