Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig distribution til PRIVATE - WEBSHOPEJERE SE HER

Side 6 ud af 12 (114 indlæg)
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

For ca. et år siden lavede Lasertryk.dk et koncept der ligner dit, men de blev hurtigt stoppet af Post Danmarks advokater. Post Danmark var åbenbart ikke meget for at miste en masse forsendelser som pludselig kom ind under Lasertryk.dk's storkunde rabataftale.

Måske skulle du prøve at tage en snak med Lasertryk omkring deres erfaringer.

Mvh Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:19

SCANDIEURO:

Hej Jan, selvfølgelig skal jeg beregne moms på min faktura når jeg sender en regning til en dansk kunde, det er vi i principppet enig om, MEN  da min virksomhed er registreret i udlandet SKAL JEG IKKE FAKTURERE MOMS JVF. reglerne om at fakturaen går fra et EU land til et andet EU land..

Se venligst på jeres fakturaer fra jeres partnere i udlandet som I modtager i jeres virksomhed, men jeg er grundlæggende irritereret over at du sender et signal om det jeg laver er ulovlig det er de ikke - det lugter lidt af lidt misundelse...

I følge den danske postlov er kun salg af porto til privat, og ikke registrede virksomheder, som er moms frie (jeg har dobbelt tjekket dette med en statsautoriseret revisor, og det kan samtidig læses i moms manualen 2006/07 side 93 + 120). - Det er fuldstændig rigtigt det du siger!!! men da jeg sender en regning fra udlandet til en kunde i Danmark, skal man ikke beregne moms på den...

Du må gerne blive ved med at sende dine signaler, men hvad er de til for, du misvejleder de folk som læser dette, ved at du sender disse signaler, Så venligst send et sagligt svar.

Uddrag: "Momsfritagelsen gælder kun Post Danmark. Hvis breve og pakker mv. leveres af andre virksomheder, skal der afregnes moms af forsendelsen mv." (dette var et uddrag, resten må I selv læse)  Her har du igen ret, og jeg har aldrig sagt det modsatte.

For at slutte dette, så synes jeg at du skal stoppe dine kommentarer, for du gøre folk usikre, ved at du skriver dine kommentarer - jeg har også kontrolleret dette og har også talt med både PostDanmark, revisor og advokat og så har jeg været i transportbranchen i 20 år, så det koncept jeg tilbyder er jvf. mine kontakter fuldstændig lovligt...

Hej Scandieuro. Som vi snakkede om tidligere er det jo fint nok at du ikke opkræver mig for tysk moms - men når jeg så skal viderefakturere din porto til min kunde kan jeg godt forestille mig at jeg skal opkræve dansk moms - som jo koster slutkunden mere end den tyske.

Det er fint nok du har tjekket op på det med en eller anden revisor og med postdanmark og advokat - men det ville være dejligt at få Peter eller Bent på banen for at af- eller bekræfte min teori.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:09

SCANDIEEURO,

Et spændende koncept du tilbyder. Du burde måske overveje at få en revisor til at lave et lille notat om koncept, der beskriver aspekterne i konceptet ...

Jørgen,

Hvad vil være anderledes for dinfakturering af dine kunder end i dag ved at bruge det koncept? Hvis du bruger udlægsreglerne efter momslovens § 27, stk. 3 skal portoen jo ikke indgå i afgiftsgrundlaget....

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 22:39

Hej Jørgen, hvad er det der får dig til at tro at du skal beregne moms af den porto til de private kunder:

Hej Scandieuro. Som vi snakkede om tidligere er det jo fint nok at du ikke opkræver mig for tysk moms - men når jeg så skal viderefakturere din porto til min kunde kan jeg godt forestille mig at jeg skal opkræve dansk moms - som jo koster slutkunden mere end den tyske.

Det grundlæggende i det er jo at det er Post Danmark som udfører transporten til webshopkunder samt at der tale om at sende pakker til private som ikke kan fratrække et momsbeløb nogen steder og derfor vil en en sådan levering blive momsfri...

Efter bestemmelsen er Post Danmarks indsamling og omdeling af adresserede brevforsendelser, adresserede pakker og dag-, uge- og månedsblade samt tidsskrifter fritaget fra momspligten.

Fritagelsen omfatter Post Danmarks befordring af adresserede breve og pakker, der sendes rekommanderet eller med angiven værdi.

Det er kun ydelser, der udføres af Post Danmark (PD er jo den udførende del for Scandi-Parcel, derfor momsfri), der er omfattet af momsfritagelsen.

Hvis du stadig er i tvivl, vil du så ikke skrive mig en personlig mail

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15

Jørgen..som Henrik skriver...kan jeg ikke se noget problem med portoen, når udlægsreglerne i

momslovens §27 bruges!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:40

Det kan jeg heller ikke se noget problem i. Men noget helt andet er at jeg syntes der er mange "måske'er"  i det her som peger i retning af at produktet ikke er helt færdigudviklet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:55

Hej

Man kan stadig undre, for hvornår er en forsendelse til privat momsfri, når det sker fra TYSKLAND ??

Hvornår skal der betales moms når det gælder til en virksomhed fra TYSKLAND til Danmark??

Momsfrihed i Danmark har også sine begrænsninger med hensyn til pakkers vægt og hvem modtager er..

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:59

Hej igen

Hvad mener SKAT om dette arrangement med at sende pakker i Danmark, som forbliver i Danmark og som udføres af  Post Danmark i Danmark.

Man kan kun se, at det der skrives om, er selve fakturering af denne ydelse som ikke foregår i TYSKLAND, og det kunne ligne en omgåelse af gældende love og regler for området.

mvh

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 10:10

Hej Skattekonsulenterne

- du har ret i at det er et koncept som jeg er ved at udvikle og det har jeg også fra starten givet lyd for..

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 10:17

Hej - det har ikke noget at gøre med at det er momsfri fordi det kommer fra Tyskland, men reglerne om varekøb i udlandet skal benyttes her, det betyder at når en virksomhed indberetter moms, så skal man jo angive at man har følgende varekøb i udlandet.

Du skriver ganske rigtigt at momsfrihed i Danmark har sine begrænsninger.. ja når det er tale om privat pakker og den udførende transportør er Post Danmark.

Omkring at virksomheden ligger i Tyskland har jo ikke noget med om en forsendelse er momsfri eller ej, det har kun noget at gøre - hvorfra en virksomhed modtager fakturaen. Og da jeg som tysk virksomhed ikke skal beregne tysk moms til en virksomhed i Danmark, da man ikke kan trække momsen fra der, så er der jo reglerne om at har den udenlandske virksomhed CVR / momsnummeret på køberen af ydelsen, kan man sende en faktura uden moms, og derefter skal køberen indberette momsen til sit eget lands kontor som kontrollere moms for landet.

Side 6 ud af 12 (114 indlæg)