Hejsa For ca. et år siden lavede Lasertryk.dk et koncept der ligner dit, men de blev hurtigt stoppet af Post Danmarks advokater. Post Danmark var åbenbart ikke meget for at miste en masse forsendelser som pludselig kom ind under Lasertryk.dk's storkunde rabataftale. Måske skulle du prøve at tage en snak med Lasertryk omkring deres erfaringer. Mvh Søren, www.MyPets.dk |
SCANDIEURO:Hej Jan, selvfølgelig skal jeg beregne moms på min faktura når jeg sender en regning til en dansk kunde, det er vi i principppet enig om, MEN da min virksomhed er registreret i udlandet SKAL JEG IKKE FAKTURERE MOMS JVF. reglerne om at fakturaen går fra et EU land til et andet EU land..
Se venligst på jeres fakturaer fra jeres partnere i udlandet som I modtager i jeres virksomhed, men jeg er grundlæggende irritereret over at du sender et signal om det jeg laver er ulovlig det er de ikke - det lugter lidt af lidt misundelse...
I følge den danske postlov er kun salg af porto til privat, og ikke registrede virksomheder, som er moms frie (jeg har dobbelt tjekket dette med en statsautoriseret revisor, og det kan samtidig læses i moms manualen 2006/07 side 93 + 120). - Det er fuldstændig rigtigt det du siger!!! men da jeg sender en regning fra udlandet til en kunde i Danmark, skal man ikke beregne moms på den...
Du må gerne blive ved med at sende dine signaler, men hvad er de til for, du misvejleder de folk som læser dette, ved at du sender disse signaler, Så venligst send et sagligt svar.
Uddrag: "Momsfritagelsen gælder kun Post Danmark. Hvis breve og pakker mv. leveres af andre virksomheder, skal der afregnes moms af forsendelsen mv." (dette var et uddrag, resten må I selv læse) Her har du igen ret, og jeg har aldrig sagt det modsatte.
For at slutte dette, så synes jeg at du skal stoppe dine kommentarer, for du gøre folk usikre, ved at du skriver dine kommentarer - jeg har også kontrolleret dette og har også talt med både PostDanmark, revisor og advokat og så har jeg været i transportbranchen i 20 år, så det koncept jeg tilbyder er jvf. mine kontakter fuldstændig lovligt...
Hej Scandieuro. Som vi snakkede om tidligere er det jo fint nok at du ikke opkræver mig for tysk moms - men når jeg så skal viderefakturere din porto til min kunde kan jeg godt forestille mig at jeg skal opkræve dansk moms - som jo koster slutkunden mere end den tyske.
Det er fint nok du har tjekket op på det med en eller anden revisor og med postdanmark og advokat - men det ville være dejligt at få Peter eller Bent på banen for at af- eller bekræfte min teori.
VH Jørgen Olsen