Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et marked for dette???

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Frank Hellerup Madsen:

Wellejus:

En meget billig måde at gøre det på, kunne være at sende en direkte mail til en virksomhed, der ser ud til at kunne bruge din ydelse på deres website. Det koster formentligt ikke én krone Cool.

Det koster som udgangspunkt ikke en krone, men er til gengæld en overtrædelse af spam-paragrafferne i markedsføringsloven. Man må ikke udsende uopfordrede mails som erhvervsdrivende uden forudgående accept fra modtageren.

Sandsynligheden for at blive meldt og dømt for det er nok ikke ret stor, men det kan give temmeligt meget badwill, hvis modtageren kender loven.

 

Man må vel godt kontakte et firma for at høre om de har interesse i et produkt/ydelse? Hvis man sender en enkelt personlig email så er der vel ikke noget ulovligt i det?

Hvis det er kan man jo evt. ringe til virksomheden først, og spørge om det er iorden at man sender en e-mail til dem. Må indrømme at jegslet ikke kan se problemet så længe at det drejer sig om én email...

Men jeg er også langt fra ekspert på dette område :)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

 - det er netop sammenhænge og forståelse der er det vigtigste når man læser...?

Hej Bendtsen

Det er lige netop der hvor i / hun kan adskille sig, høj kavlitet med indgående kendskab til livet i de to lande, det er der ikke mange af de øvrige oversætter der kan prale med, Så det vil klart være noget jeg vil se på, når jeg skal have oversat tekster / websider - kvaliteten er vigtig.

At det så koster 30 - 70 % mere end andre der bare "oversætter fra en ordbog" er vel ok når kvalitteten følger med.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et alternativt forslag:

Hvad med, at hun tilbød at rette skoleopgaver? Det er selvfølgelig ikke det mest udfordrende arbejde, men tilgengæld er det hurtigt og nemt arbejde, og hun vil komme til at hjælpe en masse unge med deres uddannelse.

Jeg havde selv svært ved Spansk (primært fordi jeg ikke gad), og var ikke til mere end 02 skriftligt. Nu får jeg 10-taller, fordi en jeg kender, der er spanioler, retter mine stile før jeg afleverer. Det er jo et A-fag, så den skriftlige karakter tæller lige så meget som et helt C-fag.

Mit gæt er at det max tager 10 minutter at rette en normal opgave igennem, dem kan hun jo så tage 49,- kr. for (el. lign. - tror målgruppen bedre kan forstå en fast pris frem for pr. ord - selvfølgelig ret det til efter opgavens omfang). Så kunne hun også lave en ordning, hvor det kostede ekstra, hvis det var akut, ellers ville hun kunne samle nogle stykker sammen og så rykke en 10 stykker på en time.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Wellejus:

Man må vel godt kontakte et firma for at høre om de har interesse i et produkt/ydelse? Hvis man sender en enkelt personlig email så er der vel ikke noget ulovligt i det?

Nej, man må ikke kontakte hverken andre firmaer eller privatpersoner via uopfordret mail, heller ikke selvom det er med en personlig mail.

Wellejus:

Hvis det er kan man jo evt. ringe til virksomheden først, og spørge om det er iorden at man sender en e-mail til dem. Må indrømme at jegslet ikke kan se problemet så længe at det drejer sig om én email...

Det er netop en mulig fremgangsmåde, hvis man vil overholde loven. At ringe først og få tilladelse.

Jeg ville heller ikke selv tage det ilde op, hvis nogen kontaktede mig via en velskrevet personlig mail. Jeg ville være bevidst om, at de brød loven, men ville ikke gøre noget ved det. Dog var jeg nødt til at gøre jer opmærksom på, at den fremgangsmåde du foreslog, ikke var lovlig. Så kan I i hvert fald foretage et informeret valg fremover.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank: Så lærte jeg også lidt i dag Yes hehe... Det har jeg godt nok aldrig tænkt over før. Tak for det Big Smile

(HELT OFTOPIC)
chrholck:  Det er et godt eksempel på hvorfor jeg ikke mener at karraktersystemet ikke virker efter hensigten hehe... Ingen tvivl om at det er smart at få den rettet og gå fra 02 til 10 ... Men du lærer jo meget lidt af det = Dit niveau er stadigvæk på 02. 

Når så du f.eks skal optages på en uddannelse så vil du ikke kunne vurderes udfra den karrakter. Derfor kan man komme ind på en uddannelse (eller job) man reelt ikke har kompetencerne til.

Jeg havde helt sikkert gjort det samme, så du skal ikke tage det som et personligt angreb.
I mine øjne viser det forskellen på kloge mennesker og smarte mennesker.
- Kloge mennesker løser opgaven så godt de kan.
- Smarte mennesker får opgaven løst bedst muligt f.eks med eksterne experter (kloge mennesker)..

Tror de fleste er enige i at det i den virkelige verden oftest de smarte mennesker der tjener flest $

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ja det kan godt være det er off topic, men måske en måde ikke kun og tænke B2B til sådan en service - hvertfald en ide der er noteret, hvordan det så lige kan implementeres og føres ud i livet, og hvordan man får gjort opmærksom på denne service til dette segment - det har jeg ikke lige nogle bud på... har i?

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

Hej

Ja det kan godt være det er off topic, men måske en måde ikke kun og tænke B2B til sådan en service - hvertfald en ide der er noteret, hvordan det så lige kan implementeres og føres ud i livet, og hvordan man får gjort opmærksom på denne service til dette segment - det har jeg ikke lige nogle bud på... har i?

Bendtsen

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at da jeg skrev offtopic, var det min egen kommentar jeg refererede til :-)

Vil give dig ret i at det kunne være en god forretnings-idé. Den skal bare markedsføres de rigtige steder så studerende får "færden" af virksomhedens serviceydelser :) Jeg tror dog ikke at der er så meget at hente rent økonomisk. Hvor meget ville unge mennesker på SU betale for at få deres opgave rettet? Det er svært at sige, men tvivler på at det er ret meget... Tror at denne type virksomhed har størst potentiale på B2B-markedet, MEN der er konkurrencen markant større

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Har siddet og kigget lidt mere på mine kommende konkurrenters hjemmesider - nogle tilbyde pris pr. ord hvor det står som liste pris og så ved jeg ikke om der blivet givet mængderabat og andre skriver at de kun laver opgaver ud fra tilbud fra gang til gang.

Hvad mener i er den bedste metode.

En liste pris vil måske skramme nogle væk hvis denne er for høj i forhold til konkurrenterne, hvis altså de ikke forstår eller gider læse budskabet omkring kvaliteten af vores oversætter, derimod ved jeg nogle gange når det skal gå stærkt at folk måske ikke gider vente en dag på et tilbud?

Håber og få lidt ekstra input her.

Tak.

Bendtsen

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det der er vigtigst for mig er kvaliteten frem for en billig pris. Alle kan gøre det billigt, det er ikke alle der kan få den rette mening ind i en sætning på et andet sprog.

I kunne jo udnytte alle muligheder der ligger i jeres koncept

dk - eng, dk - it, dk -es,

it - eng, it - es, it - dk,

es - eng, es - dk, es - it,

eng - dk, eng - it, eng - es,

på den måde har i et stort kundegrundlag og ikke behov for at rette stile, men kan holde jeres fokus på erhvervs oversættelse.

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg faldt lige over det her link http://blog.mapfumo.dk/ der kan du se hvad jeg mente med oversætnings programmer ved alle de flag.

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)