I min shop, BilligeGolfobolde.dk, der kan man kun købe med bank overførsel, og det kører godt. Det kræver noget afstemning hver dag, men det kommer man hurtigt ind i det.
Mvh.
Casper.
Hvor høj er din konverteringsrate? Har du overvejet om du kunne have dobbelt eller tre gange så mange ordrer hver dag hvis du vælger at tilbyde betaling med kort?
Jeg ved ihvertfald at jeg aldrig selv betaler med bankoverførsel, simpelthen fordi jeg er doven og ikke gider at skulle ind i min netbank og til at overfører penge til webshoppen, og jeg tror mange andre har det på samme måde.
I min shop, BilligeGolfobolde.dk, der kan man kun købe med bank overførsel, og det kører godt. Det kræver noget afstemning hver dag, men det kommer man hurtigt ind i det.
Mvh.
Casper.
Hvor høj er din konverteringsrate? Har du overvejet om du kunne have dobbelt eller tre gange så mange ordrer hver dag hvis du vælger at tilbyde betaling med kort?
Jeg ved ihvertfald at jeg aldrig selv betaler med bankoverførsel, simpelthen fordi jeg er doven og ikke gider at skulle ind i min netbank og til at overfører penge til webshoppen, og jeg tror mange andre har det på samme måde.
Konverteringsraten ligger på 2,5 % hvilket egentlig er rimelig højt syntes jeg.
Ja, har overvejet det, men det kræver jo CVR-nummer, og det har jeg ikke mulighed for at få lige pt.
Ja, har overvejet det, men det kræver jo CVR-nummer, og det har jeg ikke mulighed for at få lige pt.
Okay det var egentlig højere end jeg havde forventet når du kun kan tilbyde bankoverførsel. Så må det siges at være en udmærket løsning taget i betragning af at du ikke har cvr. Jeg er dog overbevist om at kort betaling ville kunne hæve din konverteringsrate, så når du en gang får et CVR synes jeg det ville være værd at overveje.
Som privatperson ville jeg heller ikke købe på et netbutik, hvor jeg skulle betale med faktura eller overførsel via bankkonto. Har jeg betalt med kreditkort, har jeg en lang række af rettigheder, så som muligheden for at få transaktionen tilbageført - og jeg kan bede banken om det. Har jeg betalt via faktura, har jeg muligvis også nogle juridiske rettigheder, men det er med butikken jeg skal tage diskussionen.
Jeg tror også at du ville opleve en højere konverteringsprocent ved kortbetaling.
Mvh.
Casper.
Jeg har over de sidste par måneder testet at have kortbetalingslogoerne liggende andre steder end i footeren, og at have dem helt øverst i selve headerbanneret på sitet har øget konverteringen af ordre med betalingskort med lidt over 25%. De ca. 10% er dog ordre vi alligevel ville have fået, men som før ville have været Bankoverførsler.
Det vil sige at vi er gået fra at have 10-15% som bestilte med bankoverførsel til kun at have 5-10% af vore ordre via bankoverførsel. Der var bare en del som hellere ville betale med betalingskort men åbenbart ikke vidste at de kunne selvom det er beskrevet flere steder og var vist med logoer.