Tak for sit svar - jammen e-trade - er jo blot en GB-betegnelsen for "e-handel" - og e-handel kender vi vel allesammen har været debateret højt og lavt.
Så mit spørgsmål - det går sådanset blot på er der nogen her i Amino der ha rerfaring med markedsførings resultater der kan måles på bundstregen via dette medie ?
Du hæfter dig ved jeg ej oplyser mine produkter - men det er ikke interessant - for at give et svar på "effekten" af at investere i e-handel - men ved du hvad - det er ganske almindelige dagligdags forbrugsvare det drejer sig om.
Og hvad disser er er ike afgørende for at give information om erfaringer med at investerer i ne-handel - da e-handel drejer sig om at forøge omsætning.
Er der slet ikke nogen der har erfaring dermed og so kan lægge tal på bordet - hvorpå man kan vurdere om en investering deri er rentabel ???
Jeg har ganske enkelt trukket mit "stik" ud fra alt der har med NM & MLM at gøre jeg ORKER det bare ikke selv om jeg tidliger har med med i visse af disse "selskaber" jeg er bare så træt af den "gude status" ens netværk sammeliges med, herunder produkterne.
Jeg har eks. være med på en tur til Sverige som var planlagt til en hel uges ophold hvor det kun gik ud på at fortælle hinanden ih og åhh hvor gode vi selv var - jeg tog hjem efter 1½ dag.
Jeg har ikke rørt NM eller MLM siden.
Har luftet tankerne lidt her på Amino men straks var der en 8-12 stykker der forsøgte at få mig med på lige deres gren af dette område - ærligt talt så finder jeg det usmageligt at man ikke kan lufte sine tanker uden straks at blive overfaldet med tilbud om det ene eller det andet koncept.
Pyha nu fik jeg endelig luft for min vrede over dette *SXS*
Men sandt at sige NM & MLM folk er nogen sære snegle når det drejer sig om andet end det de selv er med i.
Alle I iværksættere - som hver for sig har jeres - forretningsidee - den skal I værne om - da der er mange der vil forsøge, at omsætte jeres idee til ders egen indkomstmulighed - det er jo derfor der er mange virksomheder der ikke er informative om ideer før det er afprøvet.
Uanset hvad du/I mener - så er der mange virksomheder der anvender mange kr. på markedsføring og udbyder deres service og produkter uanset hvad du/I mener om organiseringsformen i afsætningen.
Men det store spørgsmål der står ubesvaret tilbage var i al beskedenhed:
Hvem kan lægge tal på bordet der begrunder, at investere i e-trade - som markedsførings/salgsværktøj på produkter i konsumbranchen - Måske er Amino - virksomhederne her på Amino for små til at kunne besvare dette spørgsmål ??
Alle I iværksættere - som hver for sig har jeres - forretningsidee - den skal I værne om - da der er mange der vil forsøge, at omsætte jeres idee til ders egen indkomstmulighed - det er jo derfor der er mange virksomheder der ikke er informative om ideer før det er afprøvet.
Uanset hvad du/I mener - så er der mange virksomheder der anvender mange kr. på markedsføring og udbyder deres service og produkter uanset hvad du/I mener om organiseringsformen i afsætningen.
Men det store spørgsmål der står ubesvaret tilbage var i al beskedenhed:
Hvem kan lægge tal på bordet der begrunder, at investere i e-trade - som markedsførings/salgsværktøj på produkter i konsumbranchen - Måske er Amino - virksomhederne her på Amino for små til at kunne besvare dette spørgsmål ??
John, jeg tror dit spørgsmål er for bredt og unuanceret formuleret til at du kan få et ordentligt svar. Der er masser af folk her på Amino der helt eller delvist lever af e-handel - mange med god success. Jeg lever af at rådgive virksomheder i online markedsføring, med særlig fokus på søgemaskiner, og langt de fleste af de virksomheder jeg arbejder for tjener gode penge, men jeg kan af naturlige årsager ikke fremlægge deres fortrolige tal.
Hvis du søger lidt omkring kan du finde masser af cases på virksomheder der har gjort det godt, og nogle der har gjort det skidt, indenfor e-handel. Det er ikke så meget anderledes end med andre medier og afsætningskanaler.
Nu siger du at dit produkt er ubetydelig i denne sammenhæng, men det er det i mine øjne slet ikke.
Om e-handel virker eller ej, er afhængig af rigtig mange ting, hvor markedsføring kun er en af tingene. Ikke alle produkter egner sig til at blive solgt over nettet, og de forskellige produktkategorier skal angribes på helt forskellige måder, også når de skal markedsføres.
Derudover forstår jeg ikke helt hvilke tal du efterlyser? Er det personer der har brugt x antal kroner på markedsføring, og derefter kan fremvise et x antal kroner solgt i deres net-butik?
Tak for dit svar - det jeg tænker på er om det er muligt at give oplysninger om den effekt en virksom har haft på investering i e-handel.(e-Trade). Altså det har kostet virmaet x tkr. for at få deres varekatakog lagt på e-handel måske mio. kr.
Denne investering som virksomheden har fortaget bør følges op ved at foretage målinger på det antal ordre der er kommet via e-handel.
På basisi af denne erhversøkonomiske kalkulation og statistik er det mulig at måle effekten af dette slags/markedsføringsmedie.
Jeg har et rimeligt markedsføringsbuget dertil men forud for en investering ville det være rart om nogen kunne give oplysninger om disse gjorte erfaringer.
Tak for dit svar - Mikkel hvilke råd ville du give en nystartet virksomhed der overvejer, at supplere afsætningen med e-handel - er det meget investeringstungt og er der lang afskrivningstid på en sådan investering ?
Over hvor mange år bør man regne med tilbagebetaing af denne investering ?