Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Callcenter IT-baseret, god eller dårlig ide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går lidt og leger med ideen om at starte et IT baseret callcenter, som primært skal supportere it baserede løsninger det kan enten være internal helpdesk, support for Acer, Medion eller andet, det skal primært være basis it support til almindelige kunder og ikke noget super avanceret, men det skal ikke være fast låst ved det, et firma der ikke kan udvikle sig eller forandre sig er jo et dødt firma :).

størrelsen af firmaet skal i starten være 4-6 personer mig selv incl og jeg har allerede leads til et par andre som har arbejdet for call centre i bla sverige og tyskland og vi vil bla kunne tilbyde en en smule support på svensk, men det skulle ikke være det store problem at finde nogle kvalificerede medarbejdere i disse tider.

Jeg har selv IT baglandet iorden og vil kunne håndtere alt der skal til med ip telefoni, servere træning af personale osv.

Hovede problemet vil jo være at finde kunder som vil outsource deres it support, så spørgsmålet er nok vil denne id kunne lade sig gøre som sitiuationen ser ud idag?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:05

monstermus:

Hovede problemet vil jo være at finde kunder som vil outsource deres it support, så spørgsmålet er nok vil denne id kunne lade sig gøre som sitiuationen ser ud idag?

Som jeg ser det, er et callcenter noget man benytter sig af for at spare tid og penge - så derfor må svaret i mit hoved være: Ja! Hvis du så oven i købet kunne få Apple til at oprette en dansk supportafdeling så ville jeg være glad; er så træt af, at skulle snakke med en svensker, hver gang jeg skal have support. ;)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:52

monstermus:

Det er en god ide, hvis man tilbyde virksomhederne en ordenlig pris så de vælger en løsning på eksempelvis dansk, det er vist meget få af dem der har supportere i DK - Syntes også ofte man ender i sverige eller norge.

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:57

Jeg har arbejdet på svenske call centre de sidste 2 år og det største problem er at finde kvalificerede danskere der er stabile ofte er det folk som flygter fra kriminelle/økonomiske forhold.

det andet problem er at i sverige kan man slippe afsted med at give en løn på 16.000 sek hvilket er omkring 10k danske, så de sparer jo en del der. da man i dk nok ikke ville kunne kommer under 17-18, men så er det som regel ufaglærte eller folk som ikke er så tekniske disse skal jo så læres op og alt muligt, hvor man med lidt bedre folk vil kunne slippe for noget oplæring, men vil kræve noget mere i måneds løn

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:04

Ellers kunne det måske være en idé at sælge kapacitet til andre.

Altså f.eks. udenfor 8-17, ved peaks, ved ferier - find selv på flere.

Det kræver dog flere kunder - og ikke så stor/fast mængde.

Mvh.
Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)