Jeg ved ikke om man kan sige noget på sygedagene men jeg oplever selv en tendens til det her med at de "voksne " i højere grad ved hvad de vil i de forskellige revisionsfirmaer jeg kommer i og tendensen er den samme rundt omkring. Lige præcist dette forhold er faktisk også noget vi har drøftet i Skat & Råds bestyrelse, som udover mig selv består af revisorer og derved også fungerer som en slags erfa-gruppe revisorerne indbyrdes. Det er næppe anderledes i andre brancher, udover at mange unge revisorelever/trainees ofte har en opfattelse af at de skal ud hos nogle af de helt store firmaer for at blive noget ved "musikken". Vedr. den med fødealderen så er det da uundgåeligt noget en arbejdsgiver skeler til, hvad enten det er lovligt eller ej. Det er da også sin sag at ansætte en medarbejder som upfordret oplyser at det er tanken at hun/de vil have børn indenfor kort tid, og arbejdsgiveren må jo ikke spørge til det. Min principielle holding er at man tænker meget kortsigtet hvis man regner 8 måneders barsel for noget men det kan nogle gange være svært at tænke langsigtet i praksis på dette punkt. |
Hej Skattekonsulent
Sidder her en sen aftentime og læser dit indlæg.
Min ide med indlægget var at få andres vurdering omkring lønniveau for en sådan medarbejder. Jeg har ikke kæmpe erfaring i ansættelse af folk mm, der læner jeg mig op af en god ven af min der arbejder med HR, dog er det vigtigt for mig ikke og betale "for meget" Jeg har fået nogle gode input, men synes stadig det er sjovt der er så stor forskel på hvad folk mener en sådan type medarbejder skal have - vi taler altså mellem 18-28 K her.
Det var blot min pointe med dette indlæg, at i så diskuterer hvad der er mest optimalt at vælge - ja det komme jo helt an på den enkelte ansøger mm. Og ja det kan godt være du har ret i jeg ikke blot kan sige nej på ovenstående baggrund, men sorry hvis jeg forstod indlægget forkert, men jeg skal ikke bruge en medarbejder der ikke kan "nøjes" med en assistent rolle, som bestemt er vigtig og hvor der ligger store udfordringer, men netop for mig er karierer spring = mere i løn - så derfor dette korte "nej tak"
Er sku lidt træt så vil slutte her - god nat alle.
Bendtsen