Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man give i løn???

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om man kan sige noget på sygedagene men  jeg oplever selv en tendens til det her med at de "voksne " i højere grad ved hvad de vil i de forskellige revisionsfirmaer jeg kommer i og tendensen er den samme rundt omkring. Lige præcist dette forhold er faktisk også noget vi har drøftet i Skat & Råds bestyrelse, som udover mig selv består af revisorer og derved også fungerer som en slags erfa-gruppe revisorerne indbyrdes. Det er næppe anderledes i andre brancher, udover at mange unge revisorelever/trainees ofte har en opfattelse af at de skal ud hos nogle af de helt store firmaer for at blive noget ved "musikken".

Vedr. den med fødealderen så er det da uundgåeligt noget en arbejdsgiver skeler til, hvad enten det er lovligt eller ej. Det er da også sin sag at ansætte en medarbejder som upfordret oplyser at det er tanken at hun/de vil have børn indenfor kort tid, og arbejdsgiveren må jo ikke spørge til det. Min principielle holding er at man tænker meget kortsigtet hvis man regner 8 måneders barsel for noget men det kan nogle gange være svært at tænke langsigtet i praksis på dette punkt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 01:23

Hej Skattekonsulent

Sidder her en sen aftentime og læser dit indlæg.

Min ide med indlægget var at få andres vurdering omkring lønniveau for en sådan medarbejder. Jeg har ikke kæmpe erfaring i ansættelse af folk mm, der læner jeg mig op af en god ven af min der arbejder med HR, dog er det vigtigt for mig ikke og betale "for meget" Jeg har fået nogle gode input, men synes stadig det er sjovt der er så stor forskel på hvad folk mener en sådan type medarbejder skal have - vi taler altså mellem 18-28 K her.

Det var blot min pointe med dette indlæg, at i så diskuterer hvad der er mest optimalt at vælge - ja det komme jo helt an på den enkelte ansøger mm. Og ja det kan godt være du har ret i jeg ikke blot kan sige nej på ovenstående baggrund, men sorry hvis jeg forstod indlægget forkert, men jeg skal ikke bruge en medarbejder der ikke kan "nøjes" med en assistent rolle, som bestemt er vigtig og hvor der ligger store udfordringer, men netop for mig er karierer spring = mere i løn - så derfor dette korte "nej tak"

Er sku lidt træt så vil slutte her - god nat alle.

Bendtsen

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:02

Bendtsen:

Jeg har fået nogle gode input, men synes stadig det er sjovt der er så stor forskel på hvad folk mener en sådan type medarbejder skal have - vi taler altså mellem 18-28 K her.

Hvis du vælger at tilbyde 28 til en som ikke har nogen større ansvarsområder, bare skal tage telefonen, svarer på mails, bestille varer, ikke have overarbejde osv. - og som ikke skal lave tilbud, løn og lign...
Så ringer du lige til mig, ikk ;-)

Selvfølgelig får man mere, hvis man betaler mere - men som jeg forstod dit indlæg var det netop "bare" en kontorassistent du søger - ikke en der har specielle evner indenfor bogholderi, salg, marketing eller lign.
Og så er 28 en temmelig høj løn.. Jeg kan ikke komme i tanke om ét eneste eksempel på at en kontor-blæksprutte har fået mere.

Begynder vi der i mod at tale om, at han/hun skal kunne tage med på messer, lave mere end det daglige bogholderi, lave opsøgende salg osv., så er det en helt anden snak.

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:26

Hej Bendtsen

Spændende debat du har fået sparket igang her.

Ja, lønspørgsmålet er of noget som deler vandende. Min erfaring siger at der ofte er meget stor spredning - hvilket debatten jo også underbygger. Der findes imidlertid statistikker der med forskellige vinkler på løn, kan være meget informative. HKs statistik finder du her: http://www.hk.dk/www/job_og_loen/loenstatistik_2008/loen_og_arbejdsfunktion   Men man skal lige huske, at der er mange ting som spiller ind; region, alder, faglige kvalifikationer, arbejdsfunktioner, branche, etc.

Med hensyn til at finde kandidaten, kan jeg anbefale dig at benytte Jobnet. Dels er det gratis for arbejdsgivere, og dels kan du søge meget specifikt i forhold til stillingens behov.

God jagt!

Venligst

Karsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:09

Jakodan:

[Hvis du vælger at tilbyde 28 til en som ikke har nogen større ansvarsområder, bare skal tage telefonen, svarer på mails, bestille varer, ikke have overarbejde osv. - og som ikke skal lave tilbud, løn og lign...
Så ringer du lige til mig, ikk ;-)

Selvfølgelig får man mere, hvis man betaler mere - men som jeg forstod dit indlæg var det netop "bare" en kontorassistent du søger - ikke en der har specielle evner indenfor bogholderi, salg, marketing eller lign.
Og så er 28 en temmelig høj løn.. Jeg kan ikke komme i tanke om ét eneste eksempel på at en kontor-blæksprutte har fået mere.

Begynder vi der i mod at tale om, at han/hun skal kunne tage med på messer, lave mere end det daglige bogholderi, lave opsøgende salg osv., så er det en helt anden snak.

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at lønnen også afhænger af geografien men ellers er jeg enig med dig Nina. Selvom jeg da har hørt om voksenelever der gerne ville have 28K i løn. Men en kontorblæksprutte i mine øjne er også en der samler, koordinerer og får tingene til at glide. Dvs. vedkommende laver ikke blot bogføring, telefonbetjening men kan også tænke selv og er initiativrig. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 18:21

Hej igen

Tak for ikke igen og blive skudt ned ;) -

"Men en kontorblæksprutte i mine øjne er også en der samler, koordinerer og får tingene til at glide." - Dette er nøjagtig det vi søger, jeg ville selv sige at en løn mellem 20-24K om måneden burde være nok for en sådan stilling - og det der er vigtigt at nævne er at man selvfølgelig ønsker sig en der virkelig kan engagerer sig i netop denne type opgaver, og det synes jeg er rigtig svært at finde.

Nogle mennesker tror det er en badetjans, og blot et job til at få skrabet sammen for at kunne betale regninger - det er jeg faktisk ret træt af. Hvor er den rigtige person.

Jeg selv har uanset hvad jeg har beskæftiget mig med, om det er som salgskonsulent, mellemleder eller leder arbejdet somom jeg selv ejede firmaet, knoklet dag og nat for at skabe resultater - disse mennesker synes jeg bare ikke hænger på træerne - og synes at denne type medarbejdere selvfølgelig skal belønnes med en god løn, men der jeg vil hen er at jeg synes mange personer tror de kan komme sovende til en højere løn, og samtidig mere ansvar og det kan man bare ikke, og det jeg så synes at være tilfældet er at når man ansætter en person til at tage sig af disse administrative opgaver, så møder de præcis kl. 8.00 og går igen 16.00 - også selvom de måske lige mangler og få styr på nogle stumper - og jeg mener da bare at man burde kunne finde personer der ser sådanne opgaver som vigtige for at firmaet kan fungerer optimalt og man på den måde er sammen om at skabe resultaterne og ikke blot sidder og håber på at sælgerne køre det hele hjem.

Grunden til at jeg startede denne tråd er netop fordi vi har ansatte jeg synes blot følger med strømmen, ikke bidrager aktivt og det bliver man ikke særlig motiveret af som leder - og man får svært ved at få disse personer motiveret som egentlig er ens ansvar og gøre. Men det er mega tungt topic. Derfor tænker jeg på og måske skifte medarbejdere ud - og i den forbindelse ville jeg blot høre hvad i ville give en "blæksprutte" i løn.

Men tak for tippet mht. jobnet, det vil jeg da klart undersøge - vi har tidligere prøvet andre rekrutterings firmaer men jeg synes ikke man får noget for sine penge - det giver ikke værdi da de blot kommer med en kandidat til dig, medmindre man er villig til at betale halve eller hele årslønninger for at få præcis den medarbejder man mener og have behov for.

Glæder mig til at høre flere input om dette emne - det er virkelig givtigt med så mange forskellige synsvinkler og ideer.

Tak.

Bendtsen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:30

Bendtsen:

Glæder mig til at høre flere input om dette emne - det er virkelig givtigt med så mange forskellige synsvinkler og ideer.

Det er jo netop den sætning der gør amino, så stærkt et forum for os alle at være med i, uanset vores årsag til at være her.

Venligst

René Buch

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:05

Bendtsen:

jeg synes mange personer tror de kan komme sovende til en højere løn, og samtidig mere ansvar og det kan man bare ikke, og det jeg så synes at være tilfældet er at når man ansætter en person til at tage sig af disse administrative opgaver, så møder de præcis kl. 8.00 og går igen 16.00 - også selvom de måske lige mangler og få styr på nogle stumper - og jeg mener da bare at man burde kunne finde personer der ser sådanne opgaver som vigtige for at firmaet kan fungerer optimalt og man på den måde er sammen om at skabe resultaterne og ikke blot sidder og håber på at sælgerne køre det hele hjem.

Men er det ikke lidt selvmodsigende?

Du vil ikke ansætte en, som har store karriere ambitioner, det skal være tilfredsstillende nok i sig selv, at udføre det job de har.
Samtidigt skal de arbejde med samme entusiasme, som hvis de selv ejede virksomheden.. De skal have et brændende ønske om at få din virksomhed op, og knokle der ud af.

Disse to holdninger tror jeg, er svære at finde hos samme person - for hvis man virkeligt brænder for sit job og elsker at se de gode resultater af sit arbejde - så bruger man også en pokkers masse energi - og for at holde den energi oppe, skal der jo også være en belønning, i form af fx bonus eller at stige i graderne.. Man skal også kunne se sit eget resultat af det hårde arbejde, ikke kun virksomhedens.
Hvis der ikke er nogen gevinst, vil man køre sur i det med tiden og begynde at se det som et 8-16 job.. Det ville jeg i hvertfald!

Et eksempel her på;
Da jeg var kontorelev, knoklede jeg netop derud, selv jeg var ansat i et 8-16 job - jeg mødte tit tidligere på arbejdet, for at være forberedt og jeg tog meget mere ansvar, end man forventer af en elev.
Da jeg havde været der et år, blev jeg kaldt til den obligatoriske samtale - og her fortalte min chef, at han var så glad for mit arbejde, at han ville give mig 500 mere i løn! .. men jeg vidste jo godt, at en andenårselev SKAL have 500 mere i løn end en førsteårselev, så det var bestemt ikke fordi, det var nogen belønning. Jeg havde ikke forventet en højere løn, men i hvertfald en eller anden form for belønning, fx en ansættelseskontrakt efter endt elevtid.
Chefens resultat var, at jeg fremover så det som et 8-16 job og da min "værnepligt" var udtjent, sagde jeg farvel og tak med det samme - selv om  jeg blev tilbudt ansættelse.
Min pointe er, at hvis man føler at der ikke er nogen belønning i form af løn, fridage, mere ansvar eller andre goder, hvorfor så knokle helt vildt?

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 20:49

Hejsa,

Angående profil-spørgsmålet (som du dog ikke selv stillede, men det er jo en interessant snak! :-)...):
Jeg er meget enig med Jakodan.. det er umiddelbart lidt skizofrene ønsker til medarbejderens profil.

Som regel giver folk den en ekstra skalle for at komme fremad og opad... ihvertfald hvis det er medarbejdere med dansk baggrund.
Der findes typer, som giver den gas, men som kun er der 8 til 16 og ikke mere.. De personer jeg har mødt med den profil
stammer typisk fra de arabiske lande. De knokler hårdt, men tager ikke noget med hjem. 
Alternativt som der blev foreslået tidligere: Det grå guld, da de måske kun har 3-4 år tilbage, men har en kæmpemæssig erfaring, og gerne vil lave en god afslutning på deres arbejdsliv.

Til dit lønspørgsmål: Alt efter kvalifikationer vil jeg skyde den til omkring 25K, hvis du ikke bare vil have en, der er der for at betale huslejen.

Med venlig hilsen
Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:54

Der vil altid være mange bud på en løn.

Ønsker du en medarbejder der kan få tingene for jer sælgere til at hænge sammen på en optimal måe, og hvor I kan føle jer trygge når tingene bliver leveret videre, ja så skal der erfaring til, for de basale daglige gøremål skal ligge på rygraden så netop blæksprutte funktionen kan træde i kraft. En nybegynder kan aldrig overskue en sådan funktion, og jeg ville da finde en frisk kvinde i medio fyrrene, som har en lang kontorerfaring.

Lønnen vil ligge omkring 25.000 kr og sørger man så også for et godt arbejdsmiljø med åben positiv dialog og gensidig respekt, så kan I sagtens finde en der gerne vil lægge sine kræfter der.

Hilsen Anne

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)