Hej Amin's, Jeg er ny i dette forum og har i første omgang oprettet denne profil fordi jeg er noget forvirret og søger hjælp! Efter at have søgt nettet for templates (mest forprogrammering) har jeg intet fundet der opfylder mine behov. Jeg har fået anbefalet nogle sider og har svært ved selv at finde andre udbydere. Hvad findes der derude og alternativet vil være at få det lavet fra bunden (men noget dyrere?). Jeg ønsker en hjemmeside som skal kunne følgende: - Main side - Oprettelse af profil (ubegrænset antal profiler) - For hver profil, mulighed for upload af tekst og billeder, herunder underkategorier - nok noget avanceret søgefunktion - Underside der indeholder tekst og billeder Har for så vidt designet, men mangler stadig programmering. Og så kan jeg se der snakkes Open Source, kan regne ud det er noget jeg skal være opmærksom på, haha?? På forhånd mange tak! Det bedste, Jannick |
Her er årsagen til at du skal bruge længere tid på at gennemtænke din side, med dertilhørende funktioner, ordentlig igennem, og få dem skrevet ned, før du går ud og indvoldverer andre i projektet.
JKjaer:- Main side
Jeg ved ikke hvad det betyder i dit hoved, men i mit hoved er det en blanding af dansk og engelsk og mit bedste bud på en oversættelse vil være "Hovedside" og det ved jeg stadig ikke hvad er? Kan det være du mener "Forside" eller "Menu"?
Og hvis endelig vi bliver enige om hvad det ord betyder, så ved jeg stadig ikke hvad du mener en "Hovedside" skal kunne gøre eller skal kunne vise brugerne.
JKjaer:- Oprettelse af profil (ubegrænset antal profiler)
En "profil" er et lidt mere kendt ord ... så nu er vi ovre og snakke dating sider ... det kan vi jo forstår.
Så skriver du "ubegrænset antal profiler" ... og straks begynder min regnemaskine at køre ... når du siger "ubegrænset" så begynder der at ryge 6 og 7 cifre på regningen ... for at udvikle et system der kan scallere til det uendelig skal du både tænke på software, hardware, båndbrede og selve programmeringen, alt samen skal kunne scalleres i det uendelige.
Det er selvfølgelig ikke det du ønsker ... men det er det du har bedt om, og du kan ikke tillade dig at brokke dig senere, for du har fået det du har bedt om (og regningen herfor).
Mere seriøst ville være at sige, f.eks. at løsningen skal kunne klare 50.000 besøgende og skal kunne scallere til 1.000.000 ved hardware/båndbrede udvidelser alene.
JKjaer:- For hver profil, mulighed for upload af tekst og billeder, herunder underkategorier
Igen ... hvad skal der uploades til? Hvad skal vi gøre med de uploadede data? Hvad skal det være tekst om og billeder af? og hvad skal det bruges til?
JKjaer:- nok noget avanceret søgefunktion
JKjaer:- Underside der indeholder tekst og billeder
<snip>
- cms system
Nu gider jeg ikke komme med flere kommentarer vedr. entydighed, men tilgengæld spørge dig om ikke de her to punkter i realiteten dækker det samme?
JKjaer:Og så kan jeg se der snakkes Open Source, kan regne ud det er noget jeg skal være opmærksom på, haha??
Den forstår jeg så slet ikke? Hvad er det sjove i at være "opmærksom på" "opensource"? Eller forsøger du at gøre nar af de selvsamme mennesker du beder om hjælp? Eller er det en mislykket joke?
Under alle omstændigheder, når du kommer med en seriøs forespørgsel så bør du undgå den slags, såfremt du altså gerne vil tages seriøst.
Så for at svare på dit spørgsmål ... du skal have ansat dig en udvikler, en projektleder eller lign. med kompetence til at hjælpe dig med udviklingen af dit koncept, først overordnet, hernæst merkantilt og til sidst selve udførelsen (programmering og systemdesign) og til sidst det visuelle design.
Med andre ord, kan sagtens forstå at du selv har mistet overblikket, for der er sq meget at holde styr på, og det gør det ikke bedre at det er første gang man skal igennem det :)