Hej. Jeg har en Webshop, som er åbnet her i august '08. Webshoppen sælger Tøj og tilbehør til alternative, dvs. en mode der er mindre og løber sideløbende med hvad der er "in". målgruppen er mindre til vores produkt, til gengæld er udbudet selvfølgelig osse mindre. Webshoppen er tilknyttet en fysisk butik, der har eksisteret i 25år. og som laver flot og stort overskud, så der er et marked for det. Webshoppen har siden august solgt flot, men det ses tydeligt at salget kunne være størrer. Mit spørgsmål er så således: Hvordan markedsfører man sig snævert?. Tv Spots og urban annoncer er nok udelukket, da det er at skyde sommerfugle med spredhagl (Man skal nok ramme, men man rammer osse meget forkert) og det eneste andet jeg har i tankerne er Flyers til Arrengementer relateret til målgruppen (koncerter osv.) plus en banner på et online Community ved navn Blackmarket.dk, som er for alternative. Er der nogen der har nogle goe ideer, ikke nødvendigvis til hvordan man markedsføre alternativt tøj, men mere hvordan man markedsføre snævert?. Alt modtages med kyshånd, evt. osse links til litteratur om samme emne. på forhånd tak. - Jack |
Det er en enorm fordel, at du kender din målgruppe så præcist.
Som du selv er inde på, skal du droppe alt om bred annoncering.
Måske kan du lave nogle Googleannoncer med de vigtigste bands som søgeord.
Sørg for at være til stede, hvor din målgruppe er. Giv rabat på billetter fra bestemte koncerter (bliv billetsponsor lige som McD er det i biograferne).
Pas på, at din markedsføring ikke bliver for overvældende. Hvis du virker for "stor" eller "professinel", kan du godt frastøde nogle af "de alternative", der ofte er udpræget imod kommercialisme. På den anden side skal din forretning jo tjene penge for at kunne levere de varer, som dine kunder ønsker sig.
Hvad med en serie billige kvalitets-piercinger med din webadresse på? Sælg eller giv dem væk på alternative festivaller eller lign.
God vind.
mvh Hans