Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsår ved apportindskud!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent,

Skattekonsulenterne:
Ligningsrådet tidligere har givet dispensation

Er det ikke ikke de lokale skattemyndigheder, der er 1. instans på en sådan dispensation, hvis jeg husker ret?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24

Jamen Bent og Henrik!

Tusind tak for hjælpen, vil straks her til formidag gå igang med det fornødne! 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:32

Læs lige mit indlæg igen Peter. Jeg har ændret det lidt med hensyn til hvad man bør gøre. Hvad er du mest til ? At lade den køre eller søge omgørelse. Mellem os 3 så er det jo gode point at score hos en ny kunde at man går ind og retter op for den foregående, hvorimod det er mere uldent at lade den køre (går den så går den). Tag evt. kunden med på råd og lad ham/hende træffe afgørelsen. 

Klovn: Uha du er langt væk: De lokale myndigheder er nedlagt. Når den nævnte sag blev indbragt for Ligningsrådet skyldtes det at de lokale havde sagt nej. I dag er det Skat der tager stilling (dvs. skattecentrene) suverænt med klageadgang til Landsskatteretten. Ligningsrådet er Danmarkshistorie (indtil man finder på noget nyt og giver det en renæssance. Skatterådet påkender ikke sådanne afgørelser.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36

Ja..Bent...vil .lige tænke den igennem til formiddag, hvad der skal gøres!

Men jeg er glad for, at jeg i det fjerne kunne huske, at du havde nævnt den med de 12 måneder

tidligere!

Som tidligere nævnt Bent....fagligt er du knageme dygtig!*S*

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 01:39

Bent,

Ikke længere væk end at jeg med "lokal" mener skattecentrene....Smile

En helt anden ting hvad er det for en situation som giver mulighed for 18 måneder efter § 3 stk 2-3 stykkerhvis jeg husker rigtigt?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:44

Henrik....hvilken lov er du nu i?

Mine lovsamlinger står desværre i kælderen lige p.t., og jeg orker ikke at hente dem!

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 01:49
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 02:02

Peter: www.thomson.dk online.

Henrik: Respekt. § 3, stk. 3. Hvor særlige forhold gør sig gældende, kan selskabets første regnskabsperiode med told- og skatteforvaltningens tilladelse omfatte en anden periode end nævnt i stk. 2.

Dvs. der går man ind og søger en dispensation hos Skat til at omlægge første regnskab. I princippet kunne man måske også søge  inden omdannelsen men der kunne Skat jo hævde at man ikke kan søge dispensation for et selskab der ikke er stiftet endnu. Dvs. der omdanner man først og søger omlægning bagefter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:15

Ja...Bent..har loven på retsinfo!

Forstår jeg det ret. at jeg kan bruge den§ til omlægning?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:00

Det skal forstås sådan at man ikke helt har villet afskære LOSV'ere fra at kunne omlægge i første regnskabsår men den er ikke helt paralel med den alm. omlægningsbestemmelse i selskabsskatteloven, da der jo her også skal dispenseres fra 12 måneders kravet.

Jeg ville nok gøre det at jeg i første  omgang ikke formulerede det som en anmodning om omgørelse - da der jo netop ikke er tale om ændring af en civilretlig disposition som ønskes omgjort men bare anmode om omlægning med henvisning til denne bestemmelse og den nævnte afgørelse. Så kan man afslutningsvist skrive at man er indforstået med og indstillet på at søge tilladelse til omgørelse hvis Skat vurderer at det er påkrævet i den konkrete situation.     

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)