Er der nogen af jer der har erfaringer med disse forholdvis nye grartis magasiner som f.eks. Euro style, Mode magasint o.s.v. de ligger som regel på cafeer, butikker, og andre hippe steder. Er der nogen her på Aminoer der har prøver at annoncerer i dem, hvad har udbyttet været?
Jeg er meget i tvivel, har dog selv en kone der bruger meget tid på disse magasiner, jeg er inden for smykke branchen.
Jeg er også blevet ringet op af en sælger fra EuroStyle i forbindelse med eet af vores hjemmesideprojekter.
Med et par udregninger fandt jeg hurtigt ud af at det ville være en ca. 30 gange dårligere forretning end at køre AdWords på Google - så jeg sagde pænt nej tak.
Du kan selv regne lidt på det iht. denne udregning neders på siden om at få flere kunder.
Udregningen er baseret på online annoncering; men du kan sikkert hurtigt se, hvilke spørgsmål du skal stille sælgeren når du har læst artiklen.
(Bemærk, at det er en gammel artikel jeg linker til - der er ingen ønsker om at koble indholdet af denne tråd sammen med resten af henvisningssidens indhold, det er udelukkende en henvisning til udregningen i bunden af siden)
Vi har benyttet os af lignende magasiner som du nævner bl.a. "Børn og fritid"...
Grundliggende kan det være ok markedsføring, men jeg vil sige skal du have mest ud af dine penge skal du købe enkelte spots over en lang periode fx. 6 måneder... det har bedre effekt end to hel-sider i et blad, og koster ofte det samme. Gør brug af deadlines som forhandlingsmiddel...
Jeg er enig med Christian. Jeg lavede en rentabilitetsundersøgelse på en af mine kunders artikel i EuroStyle magazine (han lavede det FØR jeg kom til) og den var helt ude i hampen.
Jeg skal lige tilføje, det gælder stort set ALLE magaziner. Man skal have nogle faktorer der gør det muligt at udnytte den exposure man får via sådan et magazin, ellers taber man 80-90% på gulvet. Det kan sagtens være en god ide at lave en annonce, men baglandet, og virksomhedens kommunikale infrastruktur skal altså være 100% gearet.