Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import med videresalg som formål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen - håber i kan hjælpe mig.

Står i den situation at kæresten og jeg har snakket lidt om at tjene lidt penge ved siden af vores SU ved at købe varer over internettet med henblik på videresalg i Danmark over hjemmesider som QXL.dk eller lignende.

Et eksempel kan var at vi køber 25 halstørklæder over nettet fra Kina til 20 kr stk, hvorefter vi sælger dem videre i Danmark til 40 kr stk.  Der er IKKE tale om kopivarer.

Men vi vil ikke starte uden at være sikre på lovgivningen. Hvad er vores næste move?

Er det overhovedet tilladt at købe med henblik på fortjeneste ved videresalg?

Hvordan er toldregler?

Skal vi betale moms?

Skal vi registrere os nogen steder? (told og skat?)

Jeg har læst rundt omkring på nettet omkring momsregistrering ved 50.000, så det bliver ikke aktuelt hvis det er sandt?

Jeg har mange spørgsmål men håbermeget på hjælp :)

Mvh.

Michael Terkelsen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:05

Du kan finde alle de svar, du søger ved at bruge søgefunktioen herinde. Prøv at søge på import, skat, moms, registrering osv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 22:42

"Er det overhovedet tilladt at købe med henblik på fortjeneste ved videresalg?"

- Ja, ellers var der sgu mange købmænd, der ville ha' et forklaringsproblem Big Smile

"Hvordan er toldregler?"

- Det kommer an på hvilke varer det drejer sig om. Søg på www.skat.dk og prøv deres toldsatsprogram, der hedder eVita. Det er nemt at finde ud af. Vær dog også opmærksom på, at der er et loft på, hvor meget tekstil/tøj, der må importeres fra Asien, så I skal have tilladelse til det (er ikke helt sikker på reglerne, så søg herinde eller spørg hos Skat).

"Skal vi betale moms? Skal vi registrere os nogen steder? (told og skat?) Jeg har læst rundt omkring på nettet omkring momsregistrering ved 50.000, så det bliver ikke aktuelt hvis det er sandt?"

- Er ikke helt sikker på svarene her, men prøv de andre tråde. De spørgsmål kommer vist jævnligt op.

Til sidst, hvis I "kun" køber 25 tørklæder til 20 kroner stykket, så har I ca. 500 kroner til transport, importafgift, avance og så videre. I bliver nødt til at tænke større end det.

Mvh,
Michael

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 22:47

Pas også på jeres SU-maximum indtægtsbeløb, hvis I booster forretningen, når det er kommet op at køre  :-). Alternativt gem pengene i selskabet, uden at trække dem ud.. så går det vist ikke udover SU'en.

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 16. Feb 09
Skrevet kl. 23:04

Mange tak for svarene!

Jeg har læst mig lidt frem til at vi skal registrere en virksomhed.

Det er jeg fuld igang med. Eksemplet med tørklæder var bare et eksempel og ikke noget overvejet.

Vi er begge helt nye indenfor dette. Skal vi betale told for tekstil fra Kina?

Skal vi så betale 12% af det handlede beløb og så resten går til vores egen fortjeneste?

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:00

Det lyder ikke helt skævt. Jeg tror dog, der er forskel på hvilken type tøj I indfører. Det er ikke den nemmeste produktgruppe at starte med.

Tilmeldt 16. Feb 09
Skrevet kl. 00:28

Efter at have lavet grundig research begynder jeg at være mere med på det hele nu.

Jeg læste at man skal betale skat af overskuddet. Er det den sædvanlige skatteprocent? Kan man trække noget fra? Der stod noget med selvangivelse?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:39
Tilmeldt 16. Feb 09
Skrevet kl. 11:46

Den side fandt jeg også. Den var super god!

Men jeg mangler stadig lidt om hvad skatteprocent der bliver trukket af overskuddet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)