Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg ud af mit I/S??

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken bør ikke være det store problem. Virksomheden er gældfri. Der kan dog være tale om noget træk på en kassekredit.

Det er klart, at den afgørende årsag til, at hun ikke bare lader mig komme ud af selskabet er vores tidligere forhold. At der nu for tredje gang er tildelt mig mere tid med vores søn, og at dommeren tilmed gav hende en udtrykkelig belæring har bare tricket hende endnu mere.

Det ser ud til, at jeg kan kræve væsentlig misligholdelse af kontrakten, for hun har uden mit vidende overført lejekontrakten fra virksomhedens navn (med os begge som underskrivere) til hendes. Mao har jeg ikke længere dispositionsret. Dermed er procedurerne jf kontrakten ret klar.

Men som du skriver er problemet i bund og grund, at hun ikke vil lade mig komme ud uagtet interessentskabsaftalens bestemmelser. Hvad gør man så? Går vi i skifteretten? Jeg må indrømme, at jeg mere og mere frygter, at hun prøver at lade virksomheden gå konkurs alene fordi det vil få konsekvenser for mig også.

Om jeg bliver nedskrevet til ejerskab på 0 kr., betyder egentlig ikke så meget for mig. Først og fremmest vil jeg væk fra en virksomhed, hvor jeg ingen indflydelse har på begivenhedernes gang.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:22

Skifteretten kommer du nok ikke langt med her. Du skal simpelthen have en knaldgod advokat på banen som kan "banke hende" på plads. Jeg ved fra andre der har prøvet det, at (nogle) quinder kan være meget  frygtelige og kan finde på hvad som helst, når tingene bliver sat på spidsen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:26

Det er en fandens ballade du er endt i, hvilket ofte er en følge i I/S enten fordi kontrakten (I/S aftalen) er elendig eller fordi der ikke er fast regler at falde tilbage på.

Med forbehold for indholdet af aftale så har du tidligere sagt, at du har sagt op med behørigt varsel. det betyder, at ved fristens udløb har du krav på at der bliver udarbejdet en udtrædelsesbalance, hvorefter du har krav på udbetaling.

Du hæfter dog for I/S'ets kreditorer for den periode, hvor du var interessent, og hvis du ikke tilsikres friholdelse fra pågældende kendte kreditorer, må du have et krav på likvidation af selskabet.

"og hva så"... kan du sige, ...hvodden kommer du videre: sådan:

Der skal opstilles et hardcore påkrav overfor dullen. 10 dage med anbefalede breve fra advokat om at gøre dette og hint. Sker det ikke, skal der omgående anlægges sag, det afhænger af kontrakten. Dine påstande er jo, at hun tilpligtes at anerkende at du er udtrådt, at hun tilpligtes at deltage i en likvidation etc. at hun skal anerkende udtrædelsesbalancen etc.

Sagen koster penge, dvs. i min verden et gæt er en 30 - 40 timer hos advokaten skal du forvente. men sådan er det desværre. på den anden side en konkurs, kan indebære hæftelse der aktualiseres overfor dig for du er jo fortsat med på hæftelsesvognen....

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)