Mener du m.h.t. de 25.000 der bliver foræret væk? Der bliver oprettet en intern konto som nedskrives efterhånden som man bruger af pengene. Der bliver først udskrevet en reel faktura hvis brugeren SELV overfører flere penge.
Mvh.
ditbrugtmarked
Umiddelbart - og det uden at have været inde og se betingelserne mv. for dit koncept - er det min opfattelse at det skal vende over regnskabet som en forpligtigelse. Du forærer i princippet 25.000 kr. væk og hvis du nu f.eks. blev taget under konkursbehandling, solgte din virksomhed eller likvider den har de mennesker som fik foræret 25.000 DKK og som ikke har brugt annoncepengene ikke et krav?
Hvis du ikke allerede har gjort det - vil et godt råd være at vende dit koncept med en rådgiver. Umiddelbart virker det som dit "lommebogs" regnskab kan give dig problemer i forhold til eksempelvis SKAT.
I øvrigt er de fleste vel på Amino for at gøre reklame for et eller andet, og det kan da ikke komme bag på nogen.
Det er jeg ikke enig med dig i, da amino er og bliver et iværksætter forum af den gode slags, jeg er her primært for at dele problemstilliger ved selvstændigt erhverv og dele mine egne erfaringer og viden med den der har lyst til at benytte denne. For mig er det sekundært at der kan vuderes og reklameres for div. produkter herunder websider.
Hvordan kan du undgå momsning på et tidligere tidspunkt?
Peter,
Man fører da ikke moms i sideløbende regnskaber!!. Som jeg forstod forklaringen på DBM er der først når du har brugt de 25.000 som der er foræret væk, at der lægges moms på de faktura som så udstedes.
Nej....men spørgsmålet er vel....hvem skal momses og hvem ikke?
Så vidt jeg så...var der også 3. lands kunder på sitet.
Peter,
Der manglede en smiley! Spørgsmålet er om du overhovedet kan føre det uden om det officielle regnskab - når det er er dkk der "gives" væk. Der er tale om en form for eventualforpligtigelse.