Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fik i kunderne i hus ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er nystartet som selvstændig konsulent her pr. 1 Januar 2009. Jeg tager ud til firmaer der har problemer enten med deres daglige drift i administrationen, eller blot har problemer med at nå deres daglige bogføring, indberetninger og at have økonomisk overblik. Som udgangspunkt koncentrerer jeg mit fokus på små virksomheder med 1-15 ansatte. Jeg kalder mig konsulent, da jeg er en mellemting mellem en bogholder og en virksomhedsrådgiver, hvilket betyder at jeg kan se bredere end en standard bogholder og mere lavpraktisk end en virksomhedsrådgiver, dette er ofte hvad mindre virksomheder har brug for, i løsningen af deres udfordringer. For at finde frem til den gruppe der konkret har brug for hjælpen, har jeg brugt institutioner som banker, revisorer og lokale netværk. Men det tager tid at netværke og jeg er stadig ikke helt klar på hvordan jeg selv direkte kan fange kunderne. Annoncering kan være en løsning, men ofte er den også en økonomisk pæn udgift, og derfor vil jeg høre alle jer der har fået gang i jeres kundegruppe, hvordan at I bar jer ad. Håber at modtage nogle gode input :-)

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Typisk starter din type virksomheder med at man har 1 eller flere kunder med fra tidligere jobs eller ligefrem har outsourcet sig selv fra sin tidligere arbejdsgiver. Altså i stedet for at være ansat har man skiftet sit cpr.nr ud med et cvr.nr over for sin arbejdsgiver. Så er man jo igang med sin gamle arbejdsplads som kunde nr. 1. Herefter er det dit gode ry og rygte/netværk sammen med lidt annoncering/direct mail der skal bringe dig roligt fremad. Men uden referencer bliver det noget mere op ad bakke, hvis du skal arbejde med økonomiopgaver.  

I en forening hvor jeg er formand, har vi netop hyret et firma som dit gennem en som kendte en, der anvendte det firma og var fint tilfreds.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 17:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Smily,

Tak for dit svar og jeg er enig med dig i at vejen frem i min branche er nogen der kender nogen, det vil sige netværk.

Jeg har lavet lidt ad-hoc opgaver for mit tidligere firma, om det fortsat skal være sådan ved jeg ikke endnu, det må tiden vise. Jeg har her i Januar arbejdet med tre firmaer, hvor af de to stadig er i processen og jeg håber at de vil anbefale mig videre.   

Det er annonceringen og direct mail delen jeg ikke helt har tjek på, og er nu i tænkemode på hvordan at jeg skal løse den udfordring optimalt.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej ...!

jeg er siker på at du kan få nogle kunder her fra Amino..!

Lyke til..!

Mvh Ulrik

Af Salgschef

Ulrik M. Haislund petersen.ulrik@mail.com

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:23

Hej Anne

Vi får kunderne ved at annoncere på Google med AdWords og søgemaskineoptimering.

Når de så lander på een af vores sider fortæller vi, hvad vi kan gøre for dem.

Og så ringer eller skriver de til os.

Det er særdeles effektivt - vi har ikke selv kontaktet nogen siden år  2000 Wink

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en direct mail kampagne en dag - har købt en database for 8.000,- for 1/2 år siden; men får aldrig nået at gøre noget ved det fordi det vi allerede gør fungerer uden, at vi skal gøre noget aktivt for det.

Venlig hilsen,
Christian

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:25

Hej Anne,

Jeg står i samme situation som dig med opstart og en lysegrøn forhåbning om at kunne skrabe nogle kunder sammen uden at bruge en formue på markedsføring :-)

Få lavet dig en professionelt udseende hjemmeside med dit logo, referencer, beskrivelse af dig selv osv. Den skal have en rigtig web-adresse. Ikke noget med mono.net eller en 123-et-eller-andet osv. Jeg var lige inde på din hjemmeside, men opgav at læse noget, fordi det stod ekstremt småt og virkede rodet. Den slags skræmmer kunder væk. Læs Martin Thorborgs E-pusher-light. Den gælder ikke kun for deciderede web-shops.

Jeg er ret sikker på, at der er en masse folk her på Amino, der vil hjælpe dig med en hjemmeside, logo, visitkort osv, hvis du vil hjælpe dem med noget regnskab - uden at det koster penge.

Lav en god Amino-signatur med direkte link til din hjemmeside og deltag i debatterne. På den måde får du slået dit navn fast blandt en masse potentielle kunder. Jeg er sikker på, at du har en hel masse at byde på omkring bogføring, økonomi og virksomhedsdrift.

Rigtig meget held og lykke med projektet.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 17:26

Hej Anne

Annoncering i medier der er direkte målrettet mod SMV'er vil nok være en rigtigt god ide da du så kommer bredt ud. Mit umidelbare bud ville være Erhvevsbladet, du kunne jo også forsøge om ikke de vil skrive en artikel om din virksomhed

Direct mail kunne også være en løsning indenfor et begrænset geografisk område.  Der er flerer firmaer der tilbyder firmaadresser udfra de specifikationer du ønsker f.eks geografisk område, antal ansatte, branche  ...... osv. 

www.erhvervsbladet.dk

SMV= små og mellemstore virksomheder.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 12:40

Hej og tak for jeres kommentarer, dem er jeg glade for :-)

Ulrik: Jo tak, og ja der kunne sagtens være potentielle kunder eller samarbejdspartnere for mig herinde.

Christian: Kan sagtens følge dig, men hvad er økonomien i denne form for markedsføring ?

Carsten: Jeg ved godt at min hjemmeside overhovedet ikke er god nok, men for at komme igang og have en hjemmeside at referere til, så synes jeg den var ok... Jeg har så ikke selv et problem med skriftstørrelsen. Men den skal laves rigtig og det bliver den også når det passer ind i.

Ravn: Tak det vil jeg overveje meget kraftigt :-)

Hilsen Anne 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)