Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

behandling af E-faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Da vi jo er en lille enkeltmandsvirksomhed, benytter vi i dag et læsind-bureau til behandling af elektroniske fakturaer. Har d.d. fået en meddelelse fra erhvervs- og selskabsstyrelsen, at vi fra 1. juli selv skal til at betale for denne service.

Mit spørgsmål går på hvilket software jeg så kan benytte? At benytte den gratis udgave af nem-faktura duer jo slet ikke, da jeg skal sidde og indtaste et utal af oplysninger på hver enkelt faktura.Så er der jo muligheden for at betale sig fra det via læsind-bureauerne, men jeg aner ikke hvad det vil løbe op i på årsbasis. Gør I ??

Den 3. mulighed er at downloade noget software som kan benyttes hvilket jeg vil prøve at undersøge nærmere.

Men mit spørgsmål går på om I måske har en idè til hvad man sådan generelt kan gøre, hvis man som jeg, normalt sender en PDF-faktura til læsind-bureauet. Jeg sender denne PDF-fil direkte fra mit access 2003 program. Og jeg sender måske sådan ca.10 fakturaer i ugen til det offentlige.

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 12:25

Hej

Fra en tidligere kunde ved jeg, at de bruge en XML fil, der blev sendt til KMD. Det kostede så vidt jeg husker ca. kr. 200 pr. måned alt inkl., og der blev sendt op mod 30 om ugen.

Jeg vil tro, at dit Access program kan lave en sådan XML fil for hver faktura.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:57

Da jeg arbejdede for DSB - der jo også er offentlig - var det nok at jeg sendte fakturaen til dem i pdf-format til deres fakturaafdeling. Måske dine kunder har samme fremgangsmåde, hvis det ikke lige er kommuner, der altid vil have dem i det specielle format.

Det ser ikke ud som om, du benytter et bogføringssystem - hvis du gør, kan fakturaerne sikkert sendes via programmet i det rette format. Med e-conomic kan man gratis få sendt OIOXM-format til det offentlige, hvis man har en omsætning under 15 mio.

Ellers synes jeg du skal prøve at tjekke priserne hos de forskellige læs-ind-bureauer - tror der er stor prisforskel på dem.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 12:30

Hej Jørgen og Susanne. Tak for jeres tilbagemeldinger. Kommunerne er problemet - i relation til elektronisk fakturering. Alle andre firmaer kan acceptere PDF-fil formater så der er nok ikke andet for end at benytte et læsind-bureau. Jeg vil dog lige undersøge mulighederne for at sende disse XML filer.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:34

Jeg tænkte - hvis du skal betale kr. 200,- pr. måned til et læsind-bureau, så kan det da vist bedre betale sig for dig/Jer at benytte e-conomic til bogføring, hvor det er gratis at sende e-fakturaer. e-conomic koster 149,- plus moms, hvis man har under 2-3000 posteringer (kan ikke lige huske helt præcis hvor mange). Jeg ved ikke, om Summa og andre bogføringssystemer sender gratis e-fakturaer, derfor nævner jeg ikke dem her, selvom de kan være billigere på sigt Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:20

Det billigste er nok at få dig et bogholderiprogram, der kan lave dine filer, og så koble på nemhandel-klienten. Den er gratis. Vi har lavet en vejledning til vores C5-kunder, men jeg går ud fra at de andre programmer også har en tilsvarende gratis løsning.

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:04

Hej

Jeg ved ikke om www.elektronisk-regning.dk måske kan hjælpe dig.

De tilbyder muligheder for direkte integration fra eget økonomisystem.

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 22:58

Hej. Jeg takker for jeres forslag som jeg vil begynde at undersøge nærmere. Jeg kan desværre ikke bare lige skifte vores EDB-system ud, da alle databaserne som er relateret til vores virksomhed er opført og programmeret ind i access. F.eks: kundeliste, vareliste, sortimentsstyring, lagerstyring, ordreudskrivning, opskrifter, fakturadannelse samt debitor- og kreditorafstemning osv. Alle grupper er integreret på tværs af hinanden.

Meningen var at "kopien" af kundens faktura skulle kunne dannes til elektronisk faktura i selveste ordreprogrammet  og via et enkelt klik skulle denne så kunne sendes direkte til kunden via e-mail. Sådan foregår det i dag f.eks når fakturaerne mailes i PDF-format.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)