Hej. Da vi jo er en lille enkeltmandsvirksomhed, benytter vi i dag et læsind-bureau til behandling af elektroniske fakturaer. Har d.d. fået en meddelelse fra erhvervs- og selskabsstyrelsen, at vi fra 1. juli selv skal til at betale for denne service. Mit spørgsmål går på hvilket software jeg så kan benytte? At benytte den gratis udgave af nem-faktura duer jo slet ikke, da jeg skal sidde og indtaste et utal af oplysninger på hver enkelt faktura.Så er der jo muligheden for at betale sig fra det via læsind-bureauerne, men jeg aner ikke hvad det vil løbe op i på årsbasis. Gør I ?? Den 3. mulighed er at downloade noget software som kan benyttes hvilket jeg vil prøve at undersøge nærmere.
Men mit spørgsmål går på om I måske har en idè til hvad man sådan generelt kan gøre, hvis man som jeg, normalt sender en PDF-faktura til læsind-bureauet. Jeg sender denne PDF-fil direkte fra mit access 2003 program. Og jeg sender måske sådan ca.10 fakturaer i ugen til det offentlige.
|
Hej
Fra en tidligere kunde ved jeg, at de bruge en XML fil, der blev sendt til KMD. Det kostede så vidt jeg husker ca. kr. 200 pr. måned alt inkl., og der blev sendt op mod 30 om ugen.
Jeg vil tro, at dit Access program kan lave en sådan XML fil for hver faktura.