Jeg har jo en lille brevkasse kørende på anettesand.dk. Nu har jeg fået et par spørgsmål til brevkassen, som jeg ikke selv kan svare på, fordi jeg ikke har ret megen erfaring med C5. Er der nogle af jer andre, der kan hjælpe med et eller flere af spørgsmålene(selvfølgelig mod behøring kreditering på bloggen)? Spørgeren skrev: Kære supergode brevkasse ! Jeg har siddet og bøvlet med en C 5 light, version 3,0 i dag. Da jeg ikke er i besiddelse af en manual, har jeg en lille "bøn" som jeg håber at du/I kan hjælpe mig med: 1. Kan man fastlåse dimensioner til bestemte konti ? i givet fald, hvordan ? 2. Lige pludselig kunne jeg ikke skifte linie i kassekladden - kun med pilene. Jeg tror at jeg har trykket på et eller andet sådan at den oprindelige indstilling måske er blevet slettet ? 3. Er det muligt at simulere en kassekladdebogføring ? Hvis I kan være mig behjælpelig så bliver jeg bare super glad ;-) ---- På forhånd tak fra Anette |
Hej Anette
Jeg kan ikke hjælpe så forfærdelig meget med de konkrete spørgsmål, men kan da lige fortælle, at en trykt manual er unødvendig. Manualen ligger i F1-tasten. Man får endda hjælp (som regel) lige der, hvor man er.
Til spørgsmål 1: Jeg har ikke arbejdet med dimensioner, men måske F1 kan hjælpe.
Til spørgsmål 2: Jeg har en version 4 nu, men jeg kan fortælle, at jeg altid har skiftet linje med pil-ned. Det går lige så hurtig, når lige man vænner sig til det, og den store fordel er, at så kan man skifte ned, hvor man vil (det er jo ikke ved alle linjer, man har brug for alle kolonner). Spørgeren ved forhåbentlig også, at man kan bytte rundt på kolonnerne og helt fjerne dem, man ikke bruger.
Til spørgsmål 3: Det kan man desværre ikke, men som jeg lige husker det, er det fra version 4 blevet muligt at "kreditere" en kladde. Funktionen ligger under "Funktioner" i kassekladde og hedder kopier kladde, gem kladde og hent kladde. Hvis funktionen er med allerede i version 3, skal disse punkter altså være der.
Jeg har også før, her på Amino, stødt i en bruger, der hedder Magnus Lund. Han er virkelig dygtig til C5.