Men jeg har et underspørgsmål, kan det ikke betale sig at få langt sin kassekredit om til et lån, med fast mdr. ydelse?
Kassekreditten skal jo netop give en flexibilitet. Det har du jo ikke ved et lån med fast ydelse. Kassekreditten er jo specielt beregnet til likviditetsforskydninger og derfor kan det være en fordel at du en gang imellem har trukket på kreditten og andre gange har du overskud. Så betaler du jo kun rente når du udnytter "lånet". Men man kan altid se/regne på fordeling af lån og kredit.
men dvs. at til opstart vil et lån med fast lav mdr. ydelse, måske vil være bedere, end at køre det hele på kassekrediten.. hvis jeg ikk regner med at tjene gode penge det første halv år, og derfor have røde tal på kreditten..
Man kan vel altid omlægge lånet til en kassekredit?
Man kan jo diskutere til uendelighed, hvordan det kan skrues sammen. Jeg synes at det generelt er hensigtsmæssigt, at en kassekredit dækker likviditetsudsving, der er driftsmæssigt betinget. Køber man eksempelvis inventar vil jeg ikke bruge en kassekredit men vil optage et lån. Betaler man eksempelvis sin forsikring 3 måneder forud eller køber man varer til videresalg vil det være betalinger, jeg vil sandsynligvis køre det via en kassekredit. Men det afhænger af så mange andre ting. Du er nødt til at se på, hvordan din likviditetsudsving er. Meningen er ikke, at kassekreditten er et lån - men netop bare en konto med en trækningsret, der kan håndtere likviditetsudsving, hvor du ikke har et permanent behov for træk. Hvis din kassekredit altid er i minus, så bør man se på likviditeten og beregne om der skal ske noget.
..og tror jeg har besluttede mig for at køre det over kassekreditten, da systemet jeg skal købe +det løse koster omkring 100.000,- (som er mit likvide beløb på kassekreditten) , efter forholdsvis kort tid skulle der gerne begynde, at komme penge ind på kontoen (kassekriditten).
Det er jeg skam også glad for... jeg er også glad for Post Danmark.... bortset fra at de ved at de kan tage hvad de vil for at omdele pakker... og sådan er det også ved at være med renterne i bankerne