Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til idé og opstart..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Godaften alle sammen :)

Jeg går for tiden og roder rundt i hovedet for at finde idéen. Simpelthen hvilken virksomhed jeg vil starte. Men idéerne er ikke rigtigt kommet til mig. Derfor søger jeg hjælp.

Lidt om mig:
Jeg har stor viden omkring EDB, og teknologi generelt. Computere og hvad der høre til er min store pasion. Der er iøvrigt meget ung, (19 år), men lad jer ikke skræmme. Jeg er meget seriøs hvad angår arbejde, og har en del forstand på mange basale ting vdr. virksomhed (jeg uddanner mig pt på Niels Brock Buisness School).

Er der nogle rare sjæle derude der kan hjælpe mig lidt? En idé, lidt opstarthjælp. Ved et disideret samarbejde kan vi også snakke % dele af opsætning til "dig".

 

Mvh Tomas Hartvig

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tomas

Har du virkelig ikke selv en idé om hvad du har lyst til at beskæftige dig med?

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Det er en god idé at starte i det små ved siden af dine studier. Du kan udnytte din IT-/teknologividen ved at starte et IT-supportfirma, hvor du tilbyder hjælp til program- og HW-installation, opsætning af trådløse netværk o.lign. Det kan du helt sikkert tjene gode penge på. For der er masser, som ikke udnytter deres PC'er fuldt ud og markedet er der, fordi rådgivningen nærmest ikke eksisterer mange af de steder, hvor man køber PC'erne.

Held og lykke,

Dan

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dan.

 

Mange tak for det. Det syntes jeg du har helt ret i, da jeg ved nærmere eftertanke kan følge dig. Super godt :)

 

Jeg er dog stadig åben for idéer :)

 

Mvh Tomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

 

Dan Elon Kristensen:
Det kan du helt sikkert tjene gode penge på.

Hvordan kommer du på den idé at man skulle kunne tjene mange penge på den ide? 

Du glemmer lige at det helt store flertal af danskere ikke er villig til at betaler 400-800 kr i timen for at få lavet en PC. De fleste har jo nogen i deres venne- kreds eller blandt deres arbejdskollega som kan hælpe med den slags "sort"

 

Mvh

Ravn

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hej aminoer

god og kvalificeret hjælp til tilslutning, opsætning og indkøring af PC'er, lyder da som et godt sted at starte, og man kunne jo anlægge en mere ydmyg tilgang til opgaverne, og tilpasse sin pris til det markedssegment man vil ramme.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Hvordan kommer du på den idé at man skulle kunne tjene mange penge på den ide? 

Du glemmer lige at det helt store flertal af danskere ikke er villig til at betaler 400-800 kr i timen for at få lavet en PC. De fleste har jo nogen i deres venne- kreds eller blandt deres arbejdskollega som kan hælpe med den slags "sort"

Mvh

Ravn

Det behøver vel heller ikke være flertallet som er villig til det. Bare der er nok der vil Big Smile

Vi lever bl.a. af IT support, og vi har også private kunder, som gerne betaler 850 kr. i timen. Jeg betaler også gerne for at en mekaniker skifter olien på min bil, for jeg kan og vil ikke selv (kunne sikkert hvis jeg ville).

mvh Carsten

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der har vi lidt modspil. Altså, jeg vil så sige, at som du rigtigt nok siger, ligger den normale timepris jo på 400-800 kr. Men hvem siger jeg vil tage det?

Som Carsten også siger, tager han 850 kr timen, og det må siges at være en "høj timeløn". I og med dette er et "ved siden af studie" job, ville jeg jo snilt kunne underbyde det :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ravn,

Nu er alt jo relativt, som Albert E sagde Smile Gennem det sidste års tid, har jeg dog set to PC-supportere annoncere i lokalsprøjten med support til private til 400 kr/timen. De har åbenbart omsætning nok til at kunne annoncere gennem et helt år, så der er et marked. Man kan så diskutere om 400 kr/timen er "gode penge". Det vil jeg lade være op til den enkelte, men det er helt sikkert et godt økonomisk supplement til en studerende som Thomas.

Med venlig hilsen

Dan

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Det hører lige med til historien, at vores målgruppe 100% er erhverv, men kommer der en privat og vil købe PC eller support, siger vi ikke nej. Det er dog på samme vilkår som hvis det var en erhvervskunde.

Vi oplever ofte at private kunder har ledt længe efter "professionel" hjælp til deres PC. Mange af dem som kommer til os siger, at det kan være svært at få hjælp hvis man er privat kunde. Så jeg er helt sikker på at der er et marked. Men det er småopgaver, og vi foretrækker selvfølgelig at kunne sende regninger på større opgaver, fremfor kun at sende en regning på en halv eller hel time.

Men de private kunder har sommetider givet os erhvervskunder. Og når ikke vi giver en speciel rabat til private, er deres penge jo ligeså gode som erhvervskunders. Så derfor afviser vi dem ikke. Men var der et billigere alternativ i byen ville vi nok have færre henvendelser fra private.

mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)