Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

samme meta tags til forskellige produkter?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej J

Hvis dette spørgsmål er alt for banalt, så undskylder jeg, men det er helt nyt for mig….

I vores nye magento-shop er vi nu nået dertil hvor vi skal til at indtaste meta tags. Vi har pt. 5 forskellige modeller af elektriske løbehjul, og vi vil jo gerne indtaste meta tags for alle løbehjul. Men…. Umiddelbart er det de samme meta tags som elektrisk løbehjul, El-løbehjul, løbehjul med motor, motordrevet løbehjul osv. Som vil gå igen i alle produkterne i denne kategori. Er det en dårlig ting?

Jeg spørger kun fordi jeg har læst at google ikke bryder sig om ”duplicate content”, men gælder det også meta tags?

Hilsen Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:16

Hej Morten,

Jeg går ud fra, at de fem forskellige modeller løbehjul får hver deres forskellige title og description? Sørg for det.

At meta keywords så er de samme, spiller ikke nogen rolle. Google tildeler pt. ikke keywords nogen positiv betydning ved ranking, så best practice er at indsætte 4-5 stykker, som går igen i teksten på selve siden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:24

Jeg er enig med Morten. Duplicate content gælder ikke for meta-tags.

Derfor kan der dog stadig være fordele i at lave forskellige keywords og descriptions til de forskellige sider. De fem løbehjul, I har, er ikke identiske, vel? Der må være nogle forskelligheder mellem jeres produkter, og disse forskelligheder mener jeg skal komme til udtryk gennem indholdet og meta-tags'ne.

Det handler om at ramme præcis de ord, som jeres kunder søger på. Tænk i øvrigt på at bruge keywords som hurtig transport eller grøn transport. Det er ikke alle kunder, der på forhånd ved, at de vil have et løbehjul, når de søger på nettet -- de søger måske en form for enkel transportering, og her kan du så dække deres behov.

Jeg håber, at du kan følge min tankegang. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:11

Hej Frank

Tak for svaret :)

Frank Hellerup Madsen:
Jeg går ud fra, at de fem forskellige modeller løbehjul får hver deres forskellige title og description

Jeg har stadig ikke helt styr på hvad meta description er, men jo jeg forventer da at beskrivelsen skal variere :)

Skal der kun bruges 4-5 keywords? Jeg troede det var lidt ala adwords hvor man gerne må skyde lidt med spredhagl.... ?

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sebastian

Jo jeg kan godt følge din tankegang :) Tusind tak for dit indput.

Hilsen Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:37

Hej igen,

Meta description er en beskrivelsestekst, som ofte bruges som 'brødteksten' i Googles søgeresultater. Det er derfor vigtigt, at det er en velskrevet tekst, som kan lokke besøgende til at klikke på netop dit link.

Mht. antallet af keywords, har jeg læst, at det kan virke negativt, hvis man fylder alt for mange i eller bruger ord, som er irrelevante for indholdet. Dog har jeg ikke set nogle ordentlige analyser af fænomenet eller selv afprøvet om jeg kan fremprovokere en negativ reaktion. Hvis jeg gider rode med keywords, indsætter jeg som regel de nævnte 4-5 ord og sikrer mig, at alle ordene går igen i brødteksten på siden.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:58
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:56

Unikke meta descriptions har i den grad betydning for din ranking... Du må IKKE skrive samme meta description på flere sider... Længere er den ikke og det kan ikke bortforklares.... BASTA Smile

Meta keywords spiller ingen rolle, men det kan det måske komme til... så når du alligevel er inde og skrive UNIKKE meta descriptions til hver enkel side, så kan du lige så godt få dine keywords med

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22

> Jeg er enig med Morten. Duplicate content gælder ikke for meta-tags.

Det er IKKE korrekt!

Identiske META-tags giver i høj grad problemer, så enten skal de være unikke for hver side, eller også skal de slet ikke være der.

META-description bruges af Google. META-keywords bruges p.t. ike af Google, men de bruges af Yahoo og MSN, så der er al mulig god grund til at sørge for at begge dele er i orden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:36

Okay, jeg kan se, at jeg lærer mere og mere om SEO's forunderlige verden. Jeg var ellers overbevist om, at duplicate meta-tags ikke havde nogen betydning.

Lige ang. understøttelse af meta-tags. Ved du om Google understøtter Revisit eller Revisit-After?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)