Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server hosting på Fyn - ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min egen server hosted der hvor jeg arbejder som freelance , men syns prisen er lidt for høj.

Jeg skal give 1250 pr måned incl moms - men er villig til at flytte til anden såfremt prisen er god og det er et sikkert serverrum med god båndbredde.

Det bør være på Fyn - helst Odense - Og gerne et sted hvor man kan få adgang enkelte gange om året ved service.

Min server hoster firmawebsider for mine kunder og er IKKE filserver.

På forhånd tak for et godt site. ...Dennis

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:31

Det er dog ikke på fyn, men finder du ikke andre kan device.dk anbefales.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:37

Hej Dennis

Jeg er desværre ikke bekendt med hostingcentre i Odense der tilbyder serverhosting, til enkeltstående server, der tror jeg at du enten skal til Århus (hvor min virksomhed holder til) eller til Københavnsområdet hvor der er et bredt udvalg af hostingcentre i forskellige prislejer og kvaliteter.

Prismæssigt kan en pris på 1000 kroner + moms være ganske fair, alt efter hvad det er for en type og størrelse server du har, det billigste at få hostet er normalt en 1U rackserver.

Alternativt kan du overveje om du reelt har behov for en fysisk server, eller måske kunne nøjes med en virtuel server, alt efter din belastning af din nuværende server, så slipper du selv for al vedligehold af hardware, men har de samme muligheder for tilpasninger af din installation.

Du er naturligvis velkommen til at sige til hvis det er noget du vil høre mere om.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:42

Umiddelbart kender jeg kun Athena ( www.athena.as ) i odense (det gamle munck hosting), men om de nødvendigvis er billigere det ved jeg desværre ikke.  Smile

Mvh

Markus

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 00:14

Anders Christensen:

Hej Dennis

Jeg er desværre ikke bekendt med hostingcentre i Odense der tilbyder serverhosting, til enkeltstående server, der tror jeg at du enten skal til Århus (hvor min virksomhed holder til) eller til Københavnsområdet hvor der er et bredt udvalg af hostingcentre i forskellige prislejer og kvaliteter.

Prismæssigt kan en pris på 1000 kroner + moms være ganske fair, alt efter hvad det er for en type og størrelse server du har, det billigste at få hostet er normalt en 1U rackserver.

Alternativt kan du overveje om du reelt har behov for en fysisk server, eller måske kunne nøjes med en virtuel server, alt efter din belastning af din nuværende server, så slipper du selv for al vedligehold af hardware, men har de samme muligheder for tilpasninger af din installation.

Du er naturligvis velkommen til at sige til hvis det er noget du vil høre mere om.

Grunden til at jeg vil have min egen server er for at have fuld overvågning på mine server logs samtidig giver det en god øvelse hvis jeg skulle få en kunde til en webserver. Men jeg er enig I at det kan gøres billigere på med en virtuel server m, efter hvad jeg kan se af prisniveau.

Tak for de mange indlæg (til alle)...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:49
Jeg kender heller ikke lige andre bud end Athena hvis det skal være i Odense - når prisen nu er vigtig for dig tror jeg dog du bør være åben overfor at overveje Århus eller København. Der er også nogle muligheder i Kolding, mig bekendt er prisniveauet dog noget højere end hos de billigste i Århus/København. Prisen vil typisk afhænge af serverens fysiske størrelse, strømforbrug og trafikforbrug, så hvor vidt du har udsigt til at spare noget i forhold til din nuværende pris er dog svært at sige uden flere oplysninger.

Mhs. til valg af fysisk lokation, hvor ofte har du så behov for at tilgå serveren? Blandt de server hosting kunder vi har er det sjældent at de har brug for adgang til deres servere (mange har kørt hos os i flere år uden at der har været brug for det), når først skidtet er sat op passer det jo typisk sig selv. Naturligvis kan der blive behov for at skifte dele, opgradere serveren eller lignende, men skulle uheldet i værste fald være ude vil man typisk kunne leje sin udbyder til at assistere, eller alternativt hvis man har en server med on-site service blot få en servicetekniker der ud hvor serveren er hosted. De fleste udbydere burde også kunne tilbyde dig KVM over IP hvis du selv vil løse et problem som ikke er hardware relateret eller reinstallere serveren hjemmefra.

Umiddelbart vil jeg tro at en virtuel server som Anders nævner eller en dedikeret server (hvor du bare lejer en fysisk server hos udbyderen) sagtens kan dække det behov du nævner, og det vil give dig de samme tekniske opgaver i forbindelse med konfiguration af webserveren.
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:32

serverservice:

Jeg har min egen server hosted der hvor jeg arbejder som freelance , men syns prisen er lidt for høj.

Jeg skal give 1250 pr måned incl moms - men er villig til at flytte til anden såfremt prisen er god og det er et sikkert serverrum med god båndbredde.

Det bør være på Fyn - helst Odense - Og gerne et sted hvor man kan få adgang enkelte gange om året ved service.

Min server hoster firmawebsider for mine kunder og er IKKE filserver.

På forhånd tak for et godt site. ...Dennis

Hej Dennis.

Du kunne tage et kig på http://pointzero.dk/, de holder til i Odense hvis jeg ikke husker forkert.

Alternativet kunne være en server med ILO eller lign. hvis du gerne vil kunne administrere serveren udenom OS´et.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 09:28

Sune Christesen:
Jeg kender heller ikke lige andre bud end Athena hvis det skal være i Odense - når prisen nu er vigtig for dig tror jeg dog du bør være åben overfor at overveje Århus eller København. Der er også nogle muligheder i Kolding, mig bekendt er prisniveauet dog noget højere end hos de billigste i Århus/København. Prisen vil typisk afhænge af serverens fysiske størrelse, strømforbrug og trafikforbrug, så hvor vidt du har udsigt til at spare noget i forhold til din nuværende pris er dog svært at sige uden flere oplysninger.

Mhs. til valg af fysisk lokation, hvor ofte har du så behov for at tilgå serveren? Blandt de server hosting kunder vi har er det sjældent at de har brug for adgang til deres servere (mange har kørt hos os i flere år uden at der har været brug for det), når først skidtet er sat op passer det jo typisk sig selv. Naturligvis kan der blive behov for at skifte dele, opgradere serveren eller lignende, men skulle uheldet i værste fald være ude vil man typisk kunne leje sin udbyder til at assistere, eller alternativt hvis man har en server med on-site service blot få en servicetekniker der ud hvor serveren er hosted. De fleste udbydere burde også kunne tilbyde dig KVM over IP hvis du selv vil løse et problem som ikke er hardware relateret eller reinstallere serveren hjemmefra.

Umiddelbart vil jeg tro at en virtuel server som Anders nævner eller en dedikeret server (hvor du bare lejer en fysisk server hos udbyderen) sagtens kan dække det behov du nævner, og det vil give dig de samme tekniske opgaver i forbindelse med konfiguration af webserveren.

Hej hvad hedder det firma som ligger i Århus - jeg vil gerne se hvad de kan tilbyde ?

MVH Dennis

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:42

serverservice:

Hej hvad hedder det firma som ligger i Århus - jeg vil gerne se hvad de kan tilbyde ?

MVH Dennis

Hej Dennis

Der er flere muligheder her i Århus - Der er blandt andet mit firma (www.acenet.dk) hvor der er mulighed for serverhosting men også for virtuelle servere (der kan du sandsynligvis få to for den samme pris som du skal give for at få hostet din egen fysiske server)

Derudover er der Sunes firma og andre som nævnt tidligere i tråden samt Fuzion (som dog ikke har priser direkte på deres hjemmeside)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:11

Selvom vi er Odenseanere så ligger vores servere også i Århus. Der er simpelthen ikke mulighed for rent lokationsmæssigt at få serverne hosted under de optimale vilkår til en fornuftig pris i Odense.

Vi kan naturligvis også  hjælpe dig med dedikeret server hosting hos redHOST og du skal være velkommen til at sende en mail til email@redhost.dk hved det har interesse.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)