Hej Anders - rart at se dit fornuftige input til en sådan kommentar.
Jeg gad godt se hvem der kan etablere hosting/servercamp, inklusive en ordentlig skalsikring, switch-miljø med redundans, strøm og køleanlæg fuldt UPS'et og med nødstrømsgenerator, brandslukningsanlæg, redundante fiberforbindelser og Provider independant IP adresser for mindre end en tusse om måneden...alene strømforbruget: en server med 200 watt strømforbrug, bruger på en måned ialt 144 kilowatt-timer og en ofte brugt beregning viser at man skal bruge min. 50% oveni til køl. altså et behov på 216 kwh på en måned.
Jeg mener faktisk ikke de har ups i nuværende serverrum - , mend et vil jeg undersøge , og er klar over at det vil være et argument for at flytte. Men de har da køling .
Jeg overvejer enten activewebs (århus) eller en fra Kolding som ville kontakte mig.
Tak for alle de gode input fra jer alle - det er en fornøjelse med hjælpen herinde.
IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice
Jeg gad godt se hvem der kan etablere hosting/servercamp, inklusive en ordentlig skalsikring, switch-miljø med redundans, strøm og køleanlæg fuldt UPS'et og med nødstrømsgenerator, brandslukningsanlæg, redundante fiberforbindelser og Provider independant IP adresser for mindre end en tusse om måneden...alene strømforbruget: en server med 200 watt strømforbrug, bruger på en måned ialt 144 kilowatt-timer og en ofte brugt beregning viser at man skal bruge min. 50% oveni til køl. altså et behov på 216 kwh på en måned.
Det kan sagtens lade sig gøre, der er mange der tilbyder server hosting til under en tusse i måneden inkl. plads, strøm og trafik i et driftsmiljø ala det du beskriver. Opdatering: Eller mener du at det ikke kunne betale sig at etablere selv? For så er jeg selvfølgelig helt enig :)
Om du som udbyder har PI eller PA IP adresser kan vel være underordnet for din slutkunde, da kunden jo stadig er afhængig af dig som udbyder? jo mindre du vil ansøge om PI adresser direkte til kunden, og det vil jo aldrig være tilfældet i en situation som denne. Minimum 50% oven i til køling lyder også ret højt for et moderne datacenter, med f.eks. frikøling og et fornuftigt design skulle du sagtens kunne køle langt mere effektivt.
Jeg mente etablere selv :-) det er jo en anden sag hvis man først har størrelsen... Ang. PI adresser så vil jeg blot pointere at hvis man som datacenter skriver man har redundante linier så er det ikke godt nok med PA adresser, da disse i så fald ikke kan bruges på den redundante linie (ihvertfald hvis den redundante linie er fra anden linie-udbyder - men omvendt så har mange jo "redundante linier" men hvor de begge er fra TDC...og det er jo ikke helt samme niveau af redundans ;-)