Jeg kender heller ikke lige andre bud end Athena hvis det skal være i Odense - når prisen nu er vigtig for dig tror jeg dog du bør være åben overfor at overveje Århus eller København. Der er også nogle muligheder i Kolding, mig bekendt er prisniveauet dog noget højere end hos de billigste i Århus/København. Prisen vil typisk afhænge af serverens fysiske størrelse, strømforbrug og trafikforbrug, så hvor vidt du har udsigt til at spare noget i forhold til din nuværende pris er dog svært at sige uden flere oplysninger.
Mhs. til valg af fysisk lokation, hvor ofte har du så behov for at tilgå serveren? Blandt de server
hosting kunder vi har er det sjældent at de har brug for adgang til deres servere (mange har kørt hos os i flere år uden at der har været brug for det), når først skidtet er sat op passer det jo typisk sig selv.
Naturligvis kan der blive behov for at skifte dele, opgradere serveren eller lignende, men skulle uheldet i værste fald være ude vil man typisk kunne leje sin udbyder til at assistere, eller alternativt hvis man har en server med on-site service blot få en servicetekniker der ud hvor serveren er
hosted. De fleste udbydere burde også kunne tilbyde dig KVM over
IP hvis du selv vil løse et problem som ikke er hardware relateret eller reinstallere serveren hjemmefra.
Umiddelbart vil jeg tro at en virtuel server som Anders nævner eller en dedikeret server (hvor du bare lejer en fysisk server hos udbyderen) sagtens kan dække det behov du nævner, og det vil give dig de samme tekniske opgaver i forbindelse med konfiguration af webserveren.