Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TradeDoubler større end Google?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

TradeDoubler har sat skub i PR-apparatet og fører sig frem som værende større end Google. Selv anvender jeg begge medier, og Google kan levere så meget større volumen, at jeg finder deres PR-fremstød helt til grin.

TradeDoubler overhaler konkurrenterne!
I en rapport netop frigivet overhaler TradeDoubler bl.a. Google Adnetwork og placerer sig dermed som det online netværk i Danmark, der har den største dækning.

Tallene stammer fra december 2008, hvor TradeDoubler for første gang optræder på Comscore.coms liste. Med en samlet dækning på 78,4% når TradeDoubler ud til mere end 3/4 dele af de danske internetbrugere, og giver dermed annoncører en enestående mulighed for at nå bredt ud i befolkningen med deres budskaber.

Jeg har prøvet mange forskellige typer motivationsaftaler med TradeDoubler, men så længe jeg betaler mit faste 'network access fee' så sker der ikke det store derinde....er der nogen som har en gylden opskrift til at motivere TD og rent faktisk generer et volumen der bare er halvdelen af Google?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det virker da lidt dumt, at komme med udmeldinger der står i så skærrende kontrast til annoncørernes oplevelser.

Men det er måske fordi TradeDoubler vælger at fokusere på de forkerte tal ...
Det er jo lidt lige meget, hvor mange websites Google har i deres content netværk, når så stor en del af brugerne anvender Google.com, Google.dk eller en af Googles partnere som tilfældet er. 

Like it or not - Google er en dominerende spiler på det danske marked for online annoncering

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man kigger hurtigt på det tror jeg godt det kan se lidt misvisende ud, men hvis man kigger på den væsentlige forskel på Google og TradeDoubler synes jeg selv det lyder meget realistisk.

TradeDoubler er jo på ingen måde et nyt firma og de har siden starten tilbudt annoncører og hjemmesideejere affiliate kroner og ører. Det er jo en effektiv måde at få selv store som små firmaer til at forære sin annonceplads væk til TradeDoubler. Jeg skal ikke kunne sige hvem der er størst, man kan jo tydeligt se at der er mange hjemmesider der gør brug af AdSense hvilket  kan være misvisende da TradeDoubler ikke viser sig på samme måde. Jeg har selv set flere hjemmesider, via mit arbejde, der bruger TradeDoubler, men det har jeg set via kildekoden og det er nok de færreste der går ind og læser kildekoden på de hjemmesider de besøger.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kommer an på hvordan de kigger på tallene:

http://journalisten.dk/google-pa-vej-til-overhale-tv-2

Hvis de kun kigger på googles Danske netværk er de sikkert større, men som Mikke påpeger så er der mange så har meldt sig til på andre dele af Google netværk.

Mht motivere TradeDoubler, så har de været tunge at danse med I UK hvor jeg har arbejdet med dem. Har ikke erfaring med dem i Danmark, men her er et par ting som du muligvis kan bruge;

Hvis du er på mere end et netværk, så tilbyd at gå solo med dem med krav om at de skal nå nogle realistiske mål, se på hvad du får fra andre netværk og bed dem om at få det til at vokse med eks 5-10% over de næste 12 måneder.

Giv højre kommision til dine top affiliates, evt i 14 dage og bed om at få bedre placering på deres hjemmesider. På den måde kan du motivere dine affiliates og både dem og TD kan tjene flere penge og du kan få flere kunder.

Bed TD om at finde affiliates som ikke arbejder på dit program, men er tilmeldt andre webhoteller eller har været det før i tiden. De brude gøre dette af dem selv, men det er desvære ikke altid tilfældet.

Men tænk på at kommission er den største motivations faktor for TD, hvis de ikke kan lave meget på dit program så går kræfterne et andet sted hen.

På de programmer som jeg har håndteret har affiliate marketing stået for ca 15% af omsætningen, jeg ville mene at de samme tal burde kunne overføres fra UK til DK. Så hvis dine salg er meget lavere, så ville jeg høre dem om hvad de kan gøre for at få dem op.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)