Jeg har selv den berømte "Sparekassen for Nr. Nebel & Omegn" som privatperson, som ikke har filialer i København.
Når det gælder iværksætteri, vil jeg gerne have en bank tæt på, da det det giver en del problemer, ikke at have en lokal filial. Jeg vil jo også gerne have, at min 'bankrådgiver' og jeg, bliver 'bedste venner' ;o)
Har I gode erfaringer med nogle gode banker/rådgiver?
Der er jo sket en del i bankverdenen indenfor de sidste par måneder, så et er måske begrænset hvad du kan bruge ældre indlæg til - men det er diskuteret før, f.eks. her http://www.amino.dk/forums/p/2438/25616.aspx
Der er ikke så meget mere info, det var danske bank hvor vi besøgte den lokale fillial i Skørping (nær aalborg).
Vi lavede en god forretningsplan og så gik vi ellers bare derned efter at have aftalt et møde med fillial direktøren. Vi er lidt i tvivl om det hjalp os meget, men direktøren havde selv haft en venninde, der manglede en billig flyttevogn for ikke så længe siden.
(Vi har et udlejningsfirma med kassevogne)
Vi bliver ringet op dagen efter og får at vide at vi godt kan låne pengene til opstart af virksomhed.
Da jeg startede op for snart 1 år siden, kontaktede jeg Danske Bank - Erhverv.
Jeg fik en fantastisk opstart, da der var sat meget tid af til rådgivning, desuden var der planlagt opfølgningsmøder og jeg blev gentagende gange ringet op for at høre, hvordan det hele stod til med Ztrong. Det har givet mig en perfekt start!
Professionelt - professionelt - professionelt
Men jeg tænker at andre banker tilbyder det samme. Altid en god ide at tjekke bankerne ud samt at finde en bankrådgiver hvor kemien er i orden.
Mit råd er helt klart, at gå til flere banker. Se hvem der vil lege med, og hvor kemien er bedst.
Banker er virksomheder ligesom alle andre. De har en vare de skal sælge, og du er kunden. Du handler vel også dine dagligvarer i den butik du har størst tillid til, og som yder den bedste service, ik'?
Jeg synes at det er vigtigere at der er god kemi, og at banken kan se perspektivet i det du laver/vil lave, end at renten er 0,25% højere eller lavere. For hvad hjælper det at have en lav rente, hvis banken smækker kassen i midtvejs?
Jeg er absolut ikke tilhænger af Danske Banks Erhvervsafdeling. Vi er kunder der nu, men er igang med at finde en anden. Så det er nok meget individuelt, hvad man syntes er godt eller ej.