Har I gode erfaringer med nogle gode banker/rådgiver?
Jeg har selv sparekassen fåborg. Skiftede fra Nordea fordi de vurderede min kreditværdighed dårligt siden jeg ikke var fastansat, men selvstændig. Jeg har ikke oplevet andet en tillid fra Sparekassen Fåborg, og med telefonisk kontakt, netbank og VISA kort, så betyder det ikke noget for mig hvor den geografiske placering er. Jeg bor selv på sjælland.
Mit råd er at holde privatøkonomi og erhverv adskilt i to forskellige banker. Hvis det så går dårligt med din forretning, behøver du ikke at få et dårligt forhold med din bank i forhold til din privatøkonomi.
Vælg en lokal bank, der trods krisen har "mentalt overskud". Jeg har Aarhus Lokalbank, og selvom den farlige finanskrise raser, så er rådgiverne dernede altid meget positive. Man føler, at de har god tid, når man snakker med dem.
Hav en god dag!
Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.
Jeg vil anbefale dig at besøge flere forskellige banker. Bankerne har meget individuelle satser, og du bør derfor snakke med flest mulige. Derudover bør du have fokus på selve rådgiveren. Det er vigtigt, at der er kemi mellem jer, da det også kan have en afgørende faktor i din kreditbehandling. Find én rådgiver du har tillid til, og som virkelig interesserer sig for dit projekt.
... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.
Det er jo næsten hip som hap hvad der står i navnet, da det er personerne bag og kemien med disse der er afgørende. Men jeg ville nok kigge på Sydbank (de er gode til erhverv), LokalBanken som jeg selv har gode erfaringer med, eller Jydske Bank som også er gode til erhverv hvis man får fat i de rigtige folk.
Det er meget svært at finde en bank alle synes om, da det - som jeg ser det - udelukkende handler om den enkelte rådgiver du får i den respektive bank.
Alle rådgivere er forskellige - nogle synes om iværksættere - andre gør ikke.
Men husk: jo bedre forberedt du er som iværksætter, når du besøger banken desto bedre et resultat opnår du. Førstehåndsindtrykket betyder meget.
... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.