Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af nyt produkt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står for at skulle lancere et nyt produkt i forbindelse med min virksomhed www.sikkerhedseksperten.dk og netop her håber jeg at få lidt hjælp fra Jer.

Produktet er årlige service tilsyn af brandslukkere og det henvender sig 100 % på virksomheder. Dette er årlige tilsyn hvor jeg kommer ud på virksomheder og "tjekker" brandslukkerne.

Kort fortalt findes der 2 måneder at lave dette tilsyn på. Det grundlæggende der kaldes et "tilsyn" og en udvidet udgave der kaldes et "service eftersyn". Forskellen er at alle (med kort intro) kan lave et tilsyn og kun DS godkendte virksomheder kan lave service eftersyn. Min virksomhed kommer til at tilbyde det første.
Dette betyder også at jeg kan levere dette til MEGET lave priser, da det kræver enormt lidt af ham der gennemfører tilsynet. (den korte intro får han via e-learning). Det betyder også at mine priser er laaaangt billigere end de andre og meget store "spillere" på markedet.

Jeg skal have dette markedsført og er lidt i tvivl om hvordan jeg gør det. Jeg vil selvfølgelig først og fremmest ligge det ind på min side og adwords, men det er klart der skal en del offline markedsføring til . Og her ved jeg ikke helt hvordan jeg griber den bedst an.

Jeg gør et stort arbejde ud af at dokumentere disse tilsyn for at gøre kunden tryg.....for der skal alligevel en del til at skifte leverandør på dette område.

Håber i har nogle erfaringer I vil dele ud af.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:40

Hej Kenneth

Du skal vel også ud og vække behovet for visse af dine kunder? - Eller har alle dem du henvender sig til en aftale med en af de store spillere på markedet når du kommer og banker på hos dem?

Jeg kunne forestille mig en model med at du ringer ud til dine emner, spørger lidt ind til deres brandslukningsmateriale og om de har en serviceaftale på det. Så vil jeg skyde på at det nok ikke er voldsomt svært at få lov til at sende dem noget materiale om hvad I kan gøre for virksomheden, og det kan jo enten sendes pr. mail eller almindelig post.

Umiddelbart vil jeg tro du kan få en ganske god hitrate på sådan et produkt, sikkerhed er jo noget der ligger de fleste virksomheder på sinde, modsat folk der ringer og vil sælge endnu et tåbeligt avisabonnement på en eller anden tilfældig formiddagsavis.

Jeg tror ikke nødvendigvis Adwords er det der giver dig den største bonus, medmindre din målgruppe er klar over at servicetilsyn er noget de skal have udført med jævne mellemrum.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:50

Hej Anders

Tak for indlægget og du har ret med adwords, men jeg skal selvfølgelig være der....der er dog ikke mange der søger :)

Ja mine kommende kunder har allerede service aftaler og disse skal jeg så "slå" på prisen og tillid til at jeg dokumentere korrekt.. Tror også det er her den store udfordring ligger for mig og her jeg skal være "skarpest" i salgssituationen.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:32

Hej,

Du kunne evt. sende 500 breve ud til dine mulige kunde også unden på kuverten skal der stå indeholder gavekort, eller noget i den stil. Også give dem det første eftersyn gratis, og så er det vigtigt at du giver den dokumentation som du selv skriver i dit indlæg.

Eller for trykt nogle postkort hvor der er et billede af en brand og en som står med en brandslukker der ikke virker, også skrive en tekst som passer til og så bag på skal du så fortælle lidt mere om dit produkt, og fortælle hvor vigtigt det er at få den til syn....

Et lille indlæg fra mig ;)

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 19:57

Egentlig en spændende lille ide som kunne bruges som supplement, den vil jeg tage med i tankerne...slet ikke så ringe :) (postkort ideen)

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 17:40

Hvad med et animeret postkort, med lyd og hele moletjavsen!

Hvis det er sjovt kan du få folk til at sende det videre!

Jeg er ganske ferm til at lave dem;-)

Mvh. Torben

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:31

Torbentaunus:

Hvad med et animeret postkort, med lyd og hele moletjavsen!

Hvis det er sjovt kan du få folk til at sende det videre!

Jeg er ganske ferm til at lave dem;-)

Er det til at sende pr e-mail? - I så fald vil det jo være ulovligt for Kenneth at sende det ud, medmindre han ringer og får lov først.

Og så vil jeg da som en sidebemærkning nævne at sådanne ting slettes hårdt og brutalt hvis det lander i min indbakke, uden chance for at blive læst først. - Men jeg er måske heller ikke i målgruppen for post der larmer Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:10

Hej Anders.

Nej nej det går selvfølgelig ikke!! (det må man aldrig, det virker direkte modsat, som du jo selv bemærker).

Nej det er til endten at følge op på en samtale eller som afsluttende mail evt. når man sender fakturaen (mersalg rettet imod kundens netværk),

Eller man kan betragte det som et nyhedsbrev der kan bruges til ens eksisterende netværk.

Man kan så også have et link på ens hjemmeside hvor man kan se det og måske sende det videre.

Jysk planteservice havde for nogle år siden en kampangne bestående af 4 forskellige kort. De sendte det til de forskellige

kontorer de havde som kunder. Det havde en ret god viral effekt.

Det kan også bruges i forbindelse med en julehilsen eller et jubilæum, eller en enden event, i forbindelse med ens kundekartotek.

Kortet har den fordel at det er sjovt og så er det let at sende videre.

Jeg lavede et for en tømrer der har haft ret gode resultater med det. Det gav et ret godt mer salg i forbindelse med at hans kunder viste deres venner deres nye carport, ja så skulle de da også lige se hvem de havde lavet den. Kortet bestod i en animeret film der var lavet af nogle fotografier jeg havde taget af ham.

Jeg har også lavet et for IBog Ib brobizz. i forbindelse med den reklamekampangne de også kørte på tv, for nogle år siden.

det var så i forbindelse med et spil man kunne udfordre hinanden i.

Fordelen er at hvis kunden ser det så får han et pay off i forbindelse med underholding. Det giver mere lyst til at sende det videre.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 14:17

En lille reklame-film hvor du fortæller om produktet. Filmen kan sendes ud til virksomhederne som DVD, lægges på hjemmesiden som stream, bruges på f.eks. en erhvervsmesse hvis du har en stand på sådan en.

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)