Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse inden for sprut branchen.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har fundet en ny variant af drink, eller alkohol blanding, eller hvad man nu vil kalde det, som ikke er set på markedet endnu.

Den skal være en konkurrent til f.eks. cult shaker, sommersby, almindelige sprut flakser osv.

Du kan sagtens købe ingredienserne i koisker, supermarkeder osv, og lave det selv derhjemme, men jeg vil lave det færdig blandet, og i en helt unik embalage. Jeg ved at der er rigtig mange som drikker det, og der vil komme stor efterspørgsel på det.

Hvordan kommer jeg videre her fra? Hvordan får jeg beskyttet min idé?

Kan man tage patent på en væskeblanding?

Skal jeg kontakte dem som producere de ingedienser som jeg skal bruge, og lave en samarbejdsaftale?

Skal jeg sælge idéen?

Håber der en som ved en masse om hvordan jeg bedst kommer videre med mit projekt...

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:35

Hej NicoRasm

Stod jeg i din situation ville jeg tage telefonen og ringe Teknologisk Institut, Idé og Vækst, op. Og forelæg de hjælpsomme mennesker der, dine idéer :-)

Held med det..

Mvh. Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Hej,

Jeg tror det er svært at tage patent på en væskeblanding, hvis alle ingredienserne kan købes i en kiosk, dog kan du lavet et varemærke registrereting, trademark at det Brand du vælger at markedsføre produktet under =)

Dbh

Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:45

Rasmus Scheuer-Larsen:

Hej,

Jeg tror det er svært at tage patent på en væskeblanding, hvis alle ingredienserne kan købes i en kiosk, dog kan du lavet et varemærke registrereting, trademark at det Brand du vælger at markedsføre produktet under =)

Dbh

Rasmus

Kan man det uden tilladelse, når det er andres mærker man blander sammen ?

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 17. Sep 07
Skrevet kl. 12:46

Hej Helle.

Vil du kunne hjælpe mig helt igang eller hvordan?

Du skulle ikke tilfældigvis have et tlf. nummer til dem?

Tilmeldt 17. Sep 07
Skrevet kl. 12:47

Hej Rasmus.

Og det betyder helt præcis og koster hvor meget ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49

Altså en mulighed for beskyttelse er der vel, ellers ville CocaCola vel have haft problemer?

Eller er jeg helt på afveje?

Ihvertfald, ville jeg følge rådet fra ovenstående brugere om at kontakte de relevante numre :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Hej,

Jeg tror du får meget svært ved at opnå en god profit, hvis du vælger at sælge at produkt blandet sammen af andres iforvejen kendte produkter, ellers skal det ihvertfald sælges dyrt, men så ved jeg ikke om efterspørgslen er der =) Derudover skal jeg heller ikke kunne sige, om du får de andre brands på nakken, hvis du vælgere at videresælge dem, blandet med andre og under et andet Brand.

Men du kan altid få dit varemærke registreret, såfrem det er ledigt =)

Tjek evt. http://www.dkpto.dk/ - Patent og Varemærke styrelsen

Dbh Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53

Hej Kim,

Jeg er selv i tvivl nu du siger det. Jeg tror man kan foretage en Varemærke registrering, men jeg tror derimod også man får samtlige mærker på nakken.

Men jeg ved ikke nok til, at kunne give et fuldendt svar =)

Dbh Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:56

Rasmus Scheuer-Larsen:

Hej Kim,

Jeg er selv i tvivl nu du siger det. Jeg tror man kan foretage en Varemærke registrering, men jeg tror derimod også man får samtlige mærker på nakken.

Men jeg ved ikke nok til, at kunne give et fuldendt svar =)

Dbh Rasmus

Nej det skal da undersøges, men alle muligheder er der vel. Vodka og Tyrkisk peber kunne jo godt finde ud af det.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)