Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse inden for sprut branchen.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Det jeg så havde i tankerne var at lave en samarbejdsaftale med de 2 producenter.

Jeg ved der er stor efterspørgsel, da mange køber det selv og blandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Ja selvfølgelig, =) det er jo en super idé!

Men skal du vel starte med med at forhører dig hos dem, og forklare om din idé og dit koncept =)

Held og lykke med det, ihvertfald spændende.

Dbh Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

Lige præcis,

Et samarbejde med producenterne ville være oplagt =)

Dbh Rasmus

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:10

Hej NicoRasm,

Man ser lejlighedsvis patentansøgninger på drinks, f.eks. EP 2009090 A1 og WO 2007/115382 A1. Ofte slipper ansøgerne dog rigtigt dårligt fra det: 

hvis du følger disse links EP 2009090 A1 og VWO 2007/115382 A1, vil du kunne se den patenterbarhedsvurdering som myndighederne har givet.

Såfremt det allerede er kendt at anvende samtlige dine ingredienser, i nogenlunde samme blandingsforhold, skal du næppe forvente mulighed for at opnå et patent. Du skriver jo, forresten, at mange drikker det allerede, så det tyder på at der mangler den nyhed der er det væsentligste kriterie for at opnå patent.

Så jeg er principielt enig med de øvrige svar - en varemærkebeskyttelse er det mest oplagte. Så vidt jeg ved, så er f.eks. et produkt som Sommersby alene beskyttet med varemærkebeskyttelse. Selve markedsføringskampagnen er der så investeret store summer i (check nettet - der har været en del skriveri om det produkt). Jeg tror det samme gjaldt Coca-Cola - sammensætningen er vistnok, selv i dag, en velbevaret hemmelighed.

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om prisen for varemærkebeskyttelsen - skal du have noget ud af sådan et produkt bliver det formentlig markedsføringen der giver de store omkostninger. Sad

Det ovenstående er et debatindlæg og hverken kan eller skal opfattes som et forsøg på rådgivning. Mvh Henrik Heile Christensen

Tilmeldt 17. Sep 07
Skrevet kl. 13:13

Nemlig.

Men det jo lige det med at få beskyttet sin idé, så de store producenter på markedet ikke bare tager idéen :)

Tilmeldt 17. Sep 07
Skrevet kl. 13:16

Hej Henrik.

Der rigtig der er mange som drikker det, men det jo nogle ingridienser som de køber og sel blander derhjemme privat.

Den proces vil jeg spare dem for, så produketet er færdig blandet, og smager præcis som det skal?

Hvad koster sådan en varemærkebeskyttelse ca, og hvad indholder den af beskyttelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Men det er lidt svært at beskytte din idé, da du er afhængig at de to producenter =)

Så man må håbe de fatter kærlighed til din idé og er samarbejds villige

Dbh Rasmus

Tilmeldt 17. Sep 07
Skrevet kl. 13:29

Ja det jo lige præcis det.

Men kan man ikke bare tage patenten på blandingen, og så efterfølgende kontakte nogle forskellige producenter, og høre om du vil lægge der produkt til idéen?

Der er nemlig rigtig mange producenter af hver af de 2 ingridienser.?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34

"Bare og bare" =)

Det er der nok en mulighed for man kan, men ærlig talt så ved jeg det faktisk ikke. Det er nok noget du skal undersøge nærmere hos patent og varemærke styrelsen, der er jeg sku lidt blank =)

Dbh Rasmus

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:36

NicoRasm:

Hej Henrik.

Der rigtig der er mange som drikker det, men det jo nogle ingridienser som de køber og sel blander derhjemme privat.

Den proces vil jeg spare dem for, så produketet er færdig blandet, og smager præcis som det skal?

Hvad koster sådan en varemærkebeskyttelse ca, og hvad indholder den af beskyttelse?

Varemærkebeskyttelse forhindre alene andre i at markedsføre det samme produkt under det samme "navn" (varemærke).

Grundgebyr for et dansk varemærke er ca 2400,-, for et EU varemærke er det ca € 975,-. Skal man bruge en rådgiver, hvad der er fornuftigt, så koster det sikkert en del mere. 

Men som sagt, det er næppe her de største omkostninger vil ligge.

Mht. nyhed - som eksemplerne ovenfor viser, hvis man kan finde sammensætningen beskrevet mangler den fornødne nyhed (nogle af referencerne er, sjovt nok, til internet-artikler).

Det ovenstående er et debatindlæg og hverken kan eller skal opfattes som et forsøg på rådgivning. Mvh Henrik Heile Christensen

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)