Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begrænset budget og erfaring, hvilken løsning bør man vælge?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

servage.dk har en autoinstall oscommerce version til rådighed, som følger med i prisen på de ca. 70 kr om måneden for webhotel. Har ikke prøvet at køre med oscommerce, men alle andre autoinstall pakker de har virker bare.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 09:13

activevps:

Har du overvejet Magento Commerce? http://www.magentocommerce.com/

Hej

Du findes der andet en magento commerce, prestashop kan alt det du har behov for, så er magentocommerce fuldstændigt overkill

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 09:21

Tobias Boon:

Løsning 1: Open Source

Hvis du vælger Open Source, skal du være IT-gør-det-selv-mand eller i hvert fald få nogen til at konfigurere en webshop for dig. Denne proces kan tage lang tid (hvis man sammenligninger med processen hos leverandører af leje-løsninger, hvor du kan få det hele med det samme). 

vh Tobias

Hej Tobias.

Det er simpelthen ikke korrekt det du skriver. Enhver fornuftig kunde, vil da have behov for at få designet sin egen webshop og ikke bruge standard skabeloner og dermed bruger du også tid på færdige shops. Derudover er fordelen at du ikke bliver bundet af visse udbydere, som desværre er eksempler på herinde.

Seneste eksempel er flere kunder, som simpelthen ikke kan flytte deres webshop, da systemet er lejet og de reelt skal starte op fra unden af hvis ens udbyder ikke kan levere det betaler for og dermed er du reelt stavnsbundet.

Så hvad angår Webshops er Open Source at foretrække og selvfølgelig de løsninger, hvor man står med en garanti for at man kan flytte webshoppen, hvis det går galt.

For at kunne gøre dette skal du have adgang til database og webhotel, så du kan tage en kopi.

Dermed undgår du at havne i den situation at du er stavnsbundet af en bestemt udbyder.

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 09:31

Dennis Kjærgaard:

Har du overvejet ScanNet?? Dem har vi brugt fra starten, og vi har været meget tilfredse med denne løsning. Det er nemt og billigt for dig at komme igang.

Hej Dennis

Når man har et begrænset budget, er de penge som skal lægges i en scannet løsning det første år kun for shoppen ca. kr. 4.900 inkl. moms, men uden betalingsmodul, som er nødvendigt for at køre med dankort, faktisk en smule halvdyrt. Kigger vi på de rlige udgifter til en webshop nærmere de sig 4.800 om året inkl. moms, men uden betaligsgateway.

En færdigdesignet shop i Open Source kan faktisk laves for ca. 8.000 inkl. moms og et års hosting, derefter ligger de årlige omkostninger faktisk kun på ca. 1.800 kr. inkl. nødvendige sikkerhedsopdateringer og support.

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhst.dk/

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:15

Hej Morten,

Nu har faktisk siddet det mest af natten og designet/leget med scannet løsningen. Det er en løsning som jeg nemt kan finde ud af at opsætte. Jeg tror godt der vil kunne komme et fint resultat ud af det!

Men hvis man som du siger kan få en oscommerce løsning til 8.000 kr. inkl design og logo? Så vil jeg meget gerne høre hvor. Det lyder som et godt tilbud!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19

Jeg vil jo sige du skal bruge oscomerce, det kræver måske en smule kode ændring. Men er gratis.

Der er helveds mange guides til brug af oscomerce.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 10:54

www.easywebhost.org:

Dennis Kjærgaard:

Har du overvejet ScanNet?? Dem har vi brugt fra starten, og vi har været meget tilfredse med denne løsning. Det er nemt og billigt for dig at komme igang.

Hej Dennis

Når man har et begrænset budget, er de penge som skal lægges i en scannet løsning det første år kun for shoppen ca. kr. 4.900 inkl. moms, men uden betalingsmodul, som er nødvendigt for at køre med dankort, faktisk en smule halvdyrt. Kigger vi på de rlige udgifter til en webshop nærmere de sig 4.800 om året inkl. moms, men uden betaligsgateway.

En færdigdesignet shop i Open Source kan faktisk laves for ca. 8.000 inkl. moms og et års hosting, derefter ligger de årlige omkostninger faktisk kun på ca. 1.800 kr. inkl. nødvendige sikkerhedsopdateringer og support.

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

Hej Mogens

I dit regnestykke er scannet jo billigere det første år, og du skal vel også have betalingsmodul på en opensource løsning?

Der bliver og sagt at han har begrænset erfaring, så derfor synes jeg en lejet løsning hos scannet vil passe bedre, da han stort set hele tiden kan få hjælp af deres support, som vil spare ham for mange timers informationssøgning.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:29

www.easywebhost.org:

Tobias Boon:

Løsning 1: Open Source

Hvis du vælger Open Source, skal du være IT-gør-det-selv-mand eller i hvert fald få nogen til at konfigurere en webshop for dig. Denne proces kan tage lang tid (hvis man sammenligninger med processen hos leverandører af leje-løsninger, hvor du kan få det hele med det samme). 

vh Tobias

Hej Tobias.

Det er simpelthen ikke korrekt det du skriver. Enhver fornuftig kunde, vil da have behov for at få designet sin egen webshop og ikke bruge standard skabeloner og dermed bruger du også tid på færdige shops. Derudover er fordelen at du ikke bliver bundet af visse udbydere, som desværre er eksempler på herinde.

Seneste eksempel er flere kunder, som simpelthen ikke kan flytte deres webshop, da systemet er lejet og de reelt skal starte op fra unden af hvis ens udbyder ikke kan levere det betaler for og dermed er du reelt stavnsbundet.

Så hvad angår Webshops er Open Source at foretrække og selvfølgelig de løsninger, hvor man står med en garanti for at man kan flytte webshoppen, hvis det går galt.

For at kunne gøre dette skal du have adgang til database og webhotel, så du kan tage en kopi.

Dermed undgår du at havne i den situation at du er stavnsbundet af en bestemt udbyder.

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Hej Mogens,
Det er vist lidt firkantet, at konkludere, at alle skal have lavet custom design :) Jeg har desuden heller ikke påstået at Nytænkeren skulle bruge standard design. Som jeg skrev, afhænger den rigtige løsning af mange forskellige faktorer (deriblandt webdesign).

Hver kunde har sine egne behov. Jeg er helt enig i at en professionel webshop, skal have sit eget udtryk.

Men i dette tilfælde er der tale om en hobby-webshop. Dette konkluderer jeg på baggrund af, alternativerne er at sælge på qxl og trendssales.
Inden shoppen blomstrer op og bliver en egentlig webshop, kan det sagtens være en fornuftig ide, at prøve konceptet af med en standard template.

Desuden bliver man ikke stavnbundet bare fordi man vælger en leje-leverandør. De fleste udbydere tilbyder eksport-muligheder, så man kan trække sit produktkatalog ud.

Det er en utrolig påstand, at open source altid er den bedste løsning, når det gælder webshop. Nu er jeg ikke selv open source tilhænger, men jeg kan da i det mindste se, at der er situationer, hvor OS kan være en fin løsning. Jeg vil dog mene, at man ikke kan generalisere og sige at OS altid er den bedste løsning.

vh Tobias.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:39

Dennis Kjærgaard:

www.easywebhost.org:

Dennis Kjærgaard:

Hej Dennis

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

Hej Mogens

I dit regnestykke er scannet jo billigere det første år, og du skal vel også have betalingsmodul på en opensource løsning?

Der bliver og sagt at han har begrænset erfaring, så derfor synes jeg en lejet løsning hos scannet vil passe bedre, da han stort set hele tiden kan få hjælp af deres support, som vil spare ham for mange timers informationssøgning.

Dennis har jo netop ret. Scannet er billigere det første år. Jaja, det er kun det første år og så kan man argumentere for at det på sigt er billigere med sin egen løsning.

I dette tilfælde er der dog ikke tale om en langsigtet økonomisk investering. Der er tale om en webshop på forsøgsbasis.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 14:17

Tobias Boon:

Desuden bliver man ikke stavnbundet bare fordi man vælger en leje-leverandør. De fleste udbydere tilbyder eksport-muligheder, så man kan trække sit produktkatalog ud.

Det er en utrolig påstand, at open source altid er den bedste løsning, når det gælder webshop. Nu er jeg ikke selv open source tilhænger, men jeg kan da i det mindste se, at der er situationer, hvor OS kan være en fin løsning. Jeg vil dog mene, at man ikke kan generalisere og sige at OS altid er den bedste løsning.

Jeg siger ikke at man stavnbindes af en leje aftale, men det gør det en kende mere besværligt at flytte, hvis der ikke anvendes standardshops som : prestashop, magentocommere eller lignende.

Der er desværre flere uheldige eksempler herinde på, at man lige skal tænke sig en ekstra gang om inden man vælger sin shop udbyder, kig i mine tidligere poster, så vil du forstå min bekrymring.

Jeg påstår heller ikke at Open Source er bedst, det jeg skriver er at man bliver ikke stavnsbundet, da softwaren er gratis og dermed kan man flytte væsentligt hurtigere og med færre udgifter til følge.

Og jeg vil nok mene, at udgifterne er den væsentligste faktor i dette her.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)