Løsning 1: Open Source
Hvis du vælger Open Source, skal du være IT-gør-det-selv-mand eller i hvert fald få nogen til at konfigurere en webshop for dig. Denne proces kan tage lang tid (hvis man sammenligninger med processen hos leverandører af leje-løsninger, hvor du kan få det hele med det samme).
vh Tobias
Hej Tobias.
Det er simpelthen ikke korrekt det du skriver. Enhver fornuftig kunde, vil da have behov for at få designet sin egen webshop og ikke bruge standard skabeloner og dermed bruger du også tid på færdige shops. Derudover er fordelen at du ikke bliver bundet af visse udbydere, som desværre er eksempler på herinde.
Seneste eksempel er flere kunder, som simpelthen ikke kan flytte deres webshop, da systemet er lejet og de reelt skal starte op fra unden af hvis ens udbyder ikke kan levere det betaler for og dermed er du reelt stavnsbundet.
Så hvad angår Webshops er Open Source at foretrække og selvfølgelig de løsninger, hvor man står med en garanti for at man kan flytte webshoppen, hvis det går galt.
For at kunne gøre dette skal du have adgang til database og webhotel, så du kan tage en kopi.
Dermed undgår du at havne i den situation at du er stavnsbundet af en bestemt udbyder.
Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/
Hej Mogens,
Det er vist lidt firkantet, at konkludere, at alle skal have lavet custom design :) Jeg har desuden heller ikke påstået at Nytænkeren skulle bruge standard design. Som jeg skrev, afhænger den rigtige løsning af mange forskellige faktorer (deriblandt webdesign).
Hver kunde har sine egne behov. Jeg er helt enig i at en professionel webshop, skal have sit eget udtryk.
Men i dette tilfælde er der tale om en hobby-webshop. Dette konkluderer jeg på baggrund af, alternativerne er at sælge på qxl og trendssales.
Inden shoppen blomstrer op og bliver en egentlig webshop, kan det sagtens være en fornuftig ide, at prøve konceptet af med en standard template.
Desuden bliver man ikke stavnbundet bare fordi man vælger en leje-leverandør. De fleste udbydere tilbyder eksport-muligheder, så man kan trække sit produktkatalog ud.
Det er en utrolig påstand, at open source altid er den bedste løsning, når det gælder webshop. Nu er jeg ikke selv open source tilhænger, men jeg kan da i det mindste se, at der er situationer, hvor OS kan være en fin løsning. Jeg vil dog mene, at man ikke kan generalisere og sige at OS altid er den bedste løsning.
vh Tobias.