Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begrænset budget og erfaring, hvilken løsning bør man vælge?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer,

Jeg vil starte med at fortælle, at jeg er ny på siden som bruger, dog ikke som læser.

Jeg går og leder efter den helt rette e-handelsløsning til mit projekt. Jeg har dog svært ved at vurdere hvilken løsning der er bedst til mit behov.

Jeg kan næsten efterhånden forstå at oscommerce løsning er foretrukket. Jeg har ingen erfaring med denne, eller med andre løsninger. Jeg har grundlæggende viden om HTML kodning.

Endvidere jeg har overvejet, om kunne købe en shop, og derefter en template, og tilpasse den, så godt jeg nu kan?

Er lidt i vildrede!!

Håber I kan hjælpe lidt.

Mvh Kim Kristensen

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:48

Hej

Man kan sige at oscommerce er en billig løsning (gratis) hvis man selv kan installere det på en webhotel. Jeg har da set og hørt flere som har købt templates til deres oscommerce shop så det ikke bliver en "standard" løsning. Kender man ikke meget til det kan andre færdige løsninger hos divs. udbyder være en løsning og det koster lidt mere end bare et webhotel. Det kommer lidt an på hvad man gerne selv ønsker og hvad man selv kan eller vil betale (eller betale sig fra af andre gør).

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:54

Hej Kim

Har du overvejet Magento Commerce? http://www.magentocommerce.com/

Du kan se nogle templates her: http://www.templatemonster.com/magento-themes.php

Du kan også check Shopify - http://www.shopify.com/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58

Når du skriver du kun har en begrænset viden om html. Så vil jeg fraråde osCommerce - plugins er et helvede at installere, hvor man skal rode sig ud i kode. Der er Magento meget nemmere. Derudover er den pænere. Problemet med Magento er at man skal se sig om hvilket hotel man køber. Magento har efterhånden også en del templates - nogle endda med mulighed for at købe dem som unika. Så undgår man at de bruges et andet sted. Men så koster de også 10 gange så meget. Og så kan man næsten ligeså godt købe en billig webdesigner.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:28

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Kim,

Du kan tænke lidt i to kategorier: 1) Open source eller 2) Leje en løsning

Løsning 1: Open Source

Hvis du vælger Open Source, skal du være IT-gør-det-selv-mand eller i hvert fald få nogen til at konfigurere en webshop for dig. Denne proces kan tage lang tid (hvis man sammenligninger med processen hos leverandører af leje-løsninger, hvor du kan få det hele med det samme). Fordelene er selvfølgelig at selve shoppen er gratis. Du skal dog indregne et eller andet gebyr til konfiguration (hvis du ikke selv gør det). Og så er det jo ikke gratis alligevel Big Smile

Løsning : Leje en løsning

Hvis du vælger at leje en løsning, skal du gå efter at få så mange "services" inkluderet, som overhovedet muligt. Fx: cms, webshop, seo-funktioner, hosting,  e-mails, webdesign osv. Du må sammenholde omkostningerne ved løsning 1 med en lejeløsning.

Dit spørgsmål er ikke let at svare på. Den bedste løsning er betinget af mange faktorer:

• Dit budget
  • Deadline (hvornår skal din e-handelsløsning være klar)
  • Hvor meget vil du være involveret i det tekniske (løsning 1 kræver mere opmærksomhed)
  • Hvad er dine krav til funktioner?
  • Hvad er dine krav til design?

Du kan evt. indhente tilbud på begge løsningstyper.

vh Tobias

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Skrevet kl. 11:45

Tror jeg skal betale mig fra denne opgave, hvis det kan lade sig gøre, grundet det begrænsede budget. Så vil jeg hellere ligge min energi, der hvor min kernekompetencer ligger!

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:56

Det lyder fornuftigt Smile

Hvis du vælger leje-løsningen kan du slippe med 289 kr. pr. måned hos Wannafind (koster lidt mere hvis du skal have online betaling på din shop). De har forskellige pakker, så dem kan du kigge på.

vh Tobias

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 22:50

Du skal tænke dig godt om inden du kaster dig ud i et e-commerce projekt med et begrænset budget. For en ting er selve shoppen, noget andet er varelager, markedsføring, tryksager, regnskab/revisor osv osv... der er mange udgifter inden du begynder at tjene penge, og hvor fedt er det at stå med en netbutik som ingen besøger fordi du ikke har kasse til at markedsføre den...

Jeg siger ikke du skal droppe ideen, men spørger til om du har husket budgettet og fået alle de tunge opstartsudgifter med?

Når det er sagt, så er Magento en rigtig fed shop, men hvis du skal have en konsulent ind over, så løber den hurtigt op, for der er rigtig mange steder man skal tilpasse til den enkelte butik før det spiller max.

Held og lykke!!!

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Skrevet kl. 23:02

Ja det er nemlig rigtigt.

Min forretning går i grove træk ud på at importere accessories til mænd og kvinder hjem i DK, og så selv stå for salget til forbrugeren.

Jeg ville ikke ligge flere penge i projektet, end hvad jeg rent faktisk selv ejer i kontanter ;D

Derfor har jeg besluttet mig at startede med at sælge på Qxl, Trendsales til at starte på. Bliver det en succes for mig, vil jeg med tiden udvide med en webshop.

Jeg mener at kunne differentiere mig på prisen, og derfor er istand til at kunne sælge mine produkter på Qxl og Trendsales. Jeg godt at der er mange som prøver til på disse to distributions kanaler, men jeg vil se om jeg ikke kan gøre det endnu bedre!

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 23:18

Har du overvejet ScanNet?? Dem har vi brugt fra starten, og vi har været meget tilfredse med denne løsning. Det er nemt og billigt for dig at komme igang, og du får altid rigtig god hjælp fra deres support. Jeg har næsten kun hørt possitivt om dem fra andre, og synes selv at der kun er få begrænsninger i dette system. De er dog ikke så hurtige til at lave nye tiltag, men de har fortalt mig at de er på vej med en opdatering, så mon ikke den får en ordenlig makeover nu de er igang.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål om scannet webshop

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)