Hvis man ønsker at virksomhederne skal være samarbejdspartnere, som er gratis. Dog er en del af 'dealen', at disse virksomheder skal give rabat til vores kunder.
Dvs at det er uden omkostninger at blive samarbejdspartner, men for at blive det, skal man så give rabat til vores kunder.....
Det er tanken at sende almindelige breve ud, men det kunne måske få lidt flere til at tilmelde sig som partnere, hvis man gjorde begge dele.
Det har i praksis vist sig uhyre svært, at overbevise myndighederne om, at kommercielle virksomheder - som din egen naturligvis også er, der sender emails ud ikke har et kommercielt sigte. Og det har dit projekt jo også. Jeg tror ikke din forklaring ville blive godtaget skulle det komme dertil. Så lovligt, nej det er jeg ret sikker på det ikke er.
Jeg havde nu heller ikke forventet den bare ville gå glat igennem, men omvendt så er der jo ikke tale om reelt salg, så derfor tvivlen. Hvis kriteriet er, at det ikke må have commercielt sigte, så kan jeg godt se at den ikke holder. Jeg havde håbet, at det kun gjaldt reelt salg ;o)
Forbrugerombudsmanden finder det underordnet, hvad en henvendelse benævnes eller udgiver sig for at være, hvis en vurdering af henvendelsens indhold viser, at formålet med henvendelsen er at reklamere.
Man må ikke engang gøre opmærksom på sin virksomhed via mail. medmindre at man har modpartens samtykke.
Længere er den ikke! Så grib telefonen, er muligheden.