Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hårde odds for unge iværksættere?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan du sagtens komme uden om ved bare at fx gå sammen med dine forældre :-)

Jesper Buch er et fremragende eksempel på dette - han startede i en ung alder med nogle spillemaskiner, som han satte op i Kolding.. Det var angiveligt sammen med hans far, har jeg læst i en eller anden avis.. (Nu vil jeg ikke hænges op på det hvis det ikke er helt sandt, Jesper - det var bare hvad jeg læste i en online artikel om dig :b)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal oprette et firma, så kan du ikke stå som ejer, når du er under 18, men du kan i stedet få dine forældre til at stå som det, så kan du overtage det, når du bliver 18

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej netagent. Smile

Det er lige præcis den problemstilling, jeg tager op på min videoblog. Jeg har selv stødt på de problemer, som du har nu, så jeg har lidt at tale ud fra.

Klø hårdt på og held og lykke!

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu vil jeg også lige blande mig,

Det med hårde odds, det er vist lige omvendt. Og især hvis du bor der hjemme osv. for så er der jo ikke rigtig nogle faste udgifter som skal betales osv.

Og der er så meget hjælp at få rundt omkring i hele landet når man er ungiværksætter.

Jeg har drevet firma siden jeg var 15 og er igang med min andet nu og har en ret godt omsætning og synes faktisk at det køre ret godt, og jeg er kun 17.

- så det er bare om at komme igang! ;)

 

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej netagent,

Ja, jeg tror at de helt unge iværksættere har hårde odds. Men ikke fordi de er under 18 år og de praktiske udfordringer det giver hos Skat og lign. Mere fordi de typisk har meget begrænset erhvervserfaring. Og det giver nogle problemer i forhold til banken, og sikkert også i forhold til kunder, leverandører og samarbejdspartnere.

Når man er helt ung, og har meget begrænset erhvervserfaring, er der bare nogle kompetencer man ikke har. Man har typisk ikke så meget tyngde i en forhandlingssituation, man har typisk ikke værdifulde referencer på noget man tidligere har lavet og meget lidt køres på rutinen.

Personligt fik jeg først selv succes med at være iværksætter efter at jeg havde arbejdet med internationale projekter for en større virksomhed i 3 år. Jeg prøvede at starte et firma op lige efter studiet, og det gik ret skidt, og jeg droppede det og tog et job. Der lærte jeg meget som jeg kunne genbruge som iværksætter. Havde jeg ikke haft den erfaring i bagagen da jeg startede op igen, havde jeg sandsynligvis ikke været selvstændig i dag. Jeg har flere gange oplevet i opstartsfasen, at det at jeg havde arbejdet for den virksomhed gjorde, at jeg automatisk fik goodwill og accept fra både kunder og leverandører.

Men jeg ved at der er helt unge som virkelig kan brænde igennem, og virkelig har nogle stærke faglige kompetencer. Og det lykkes også for nogle af dem at blive succesfulde iværksættere. Men der er langt mellem snapsene, vil jeg mene...

At blive fuldtidsiværksætter og leve af det er absolut ikke let. Men det er superfedt når det lykkes :-)

mvh Carsten

Fra Marbella
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey... korrekt.. jeg var under 18 år og kunne ikke stifte noget selskab... men der var heller ikke noget at stifte da jeg bare betalte alm. skat... der var jo ikke så mange kroner i det - 3 gange så meget som en avisrute eller 2 tror jeg - men det var nu nok også mere den del at komme igang med at tænke selvstændigt som var vigtigt for mig... at turde... at generere en ide... at koordinere... at lave aftaler.... ting som kan kan tage med sig i posen senere :)

Jesper Buch - Inter Angel - http://www.jesperbuch.com

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil nu mene det er træls at være under 18, helt klart en fordel at være over.

Du må ikke engang oprette en hjemmeside, og ja, så kan dine forældre gøre det for dig, men tjener du så noget på hjemmesiden skal dine forældre betal skat af det, ihvertfald det de fortalte til mig, da jeg ringede til skat.

Mvh.

Simon

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo, det er da selvfølgelig svært i nogle situationer at være umyndig. Jeg synes det er klart, at man ikke må oprette en virksomhed, da markedet så ville vrimle med flere mere eller mindre ustabile virksomheder. Mener man det seriøst må man så have sin(e) værge(r) ind i det, og dem til at oprette og administrere virksomheden.

En anden ting er, at få aftaler. Jeg ved ikke om det er decideret svært, hvis man er under 18. Det afhænger vel af ens kompetencer og hvor seriøst man tager det, men man vil selvfølgelig blive afvist af nogle direkte på grund af ens alder.

Personligt vil jeg mene at jeg har været heldig med at "komme i godt selskab" lige fra begyndelsen, og synes at jeg er blevet taget godt imod rundt omkring :o)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er såmænd både og - der er fordele ved at være ung iværksætter, og der er også ulemper.

Vigtigst er, at I skal holde op med at pive og komme i sving. Hvis I altid går rundt og har så ondt af jer selv og føler at alle er imod jer (og lader det påvirke jer!), så kan I sgu lige så godt helt lade være med at kaste jer ud i iværksætteriet ;-)

Ps. Ang. momsregistreging når I er under 18.. Prøv at send en udprintet ansøgning med posten og se hvad der sker. Prøv eventuelt mere end en gang hvis skulle vise sig at være nødvendigt.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Skovhøj:
Vigtigst er, at I skal holde op med at pive og komme i sving. Hvis I altid går rundt og har så ondt af jer selv og føler at alle er imod jer (og lader det påvirke jer!), så kan I sgu lige så godt helt lade være med at kaste jer ud i iværksætteriet ;-)

Helt ening, det hjælper ikke en skid og sætte sig til at tude og pive over at man har det så svært når man er under 18 og vil være iværksætter, jeg har drevet firma siden jeg var 15 er 17 idag (dog snart 18), og det går kun fremad! Lad en af dine forældre blive registrert fordi, og ja det kan godt være de skal betale skat af de penge du tjener i firmaet, men dem overføre du selvfølgelig bare til dem via din firma konto, smart ikk? ;)

Når men et lille input fra mig, rigtig god weekend til jer alle sammen!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)