Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af koncept/idé?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har et par gode idéer / koncepter som jeg måske vil sælge.

Jeg har overvejet at sælge dem da jeg står med et stor projekt som tager alt min tid og vil formentlig også gøre det langt hen i fremtiden.

Mit spørgsmål går så på om der er et markede for salg af idéer/koncepter.

Hvad kan man forvente at få for en god idé med meget potentiale? Hvis prisen ikke er der holder jeg på dem, og så må jeg se om der engang bliver tid til at føre dem videre.

Idéen bygger på et website. Og der er mulighed for både en national og international målgruppe.

 

Jeg røber ikke idéen, men sig endelig til hvis i skal bruge nogle flere informationer.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen vil koste ca. 100.000,- kr at få lavet og det er med markedsføring i 1-2 måneder.

Indtjening vil være alt efter hvor mange kunder der er. De betaler et beløb hver måned for at være medlem. Målgruppen er hovedsagligt webmastere og folk som eger et website.

Ud over det er der også rig mulighed for indtjening på annoncer/bannere på siden. Evt sponsorater.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige at du ikke kan sælge en ide/koncept uden at have patent på det.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode idéer er der dælme mange af. Det der mangler er dygtige folk til at føre dem ud i livet.

Som der bliver skrevet ovenfor, så skal der nok patenter til eller ualmindelig høj indstigningsbarriere............ du kan da altid prøve og så lad os høre, hvordan det går ;o)

Har du fx. idéer til tv-koncepter, så er der nok mulighed for at sælge dem.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay..

Lader den stå for at høre hvad andre mener..

Men jeg ville da mene at der skulle være en mulighed for et salg selvom der ikke er patent på idéen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så må du jo prøve.....

Du skal bare tænke på, at du får jævligt gode idéer. Det gør jeg også.....det samme gælder alle andre, så idéer er der ikke mangel på. Dygtige folk og penge er altid det der mangler ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Har du fx. idéer til tv-koncepter, så er der nok mulighed for at sælge dem.

 

Kontakter man bare direkte f.eks DR eller TV2 hvis man har et koncept? og hvordan sikre man sig at de ikke bare snupper idéen uden videre samtale med mig?

Har faktisk en lille sjov idé til en tv-udsendelse.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Dygtige folk og penge er altid det der mangler ;o)

 

Hørt! ja, og så kunne man altid bruge noget mere tid.. et døgn skulle være 48 timer istedet Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål ;o)

Jeg ved det faktisk ikke....det med praktikken, men der bliver solgt tv-koncepter hver dag, så det kan bestemt lade sig gøre. Jeg ville nok starte med at tage en snak med en advokat.

Jeg har også selv en idé til et tv-koncept, men jeg skal holde 'snotten i måtten' på et andet projekt, som jeg bare må prøve af ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver at undersøge det nærmere..

Men hvis jeg også skal stå til rådighed efter koncept salget bliver jeg nok nød til at springe fra da jeg selv står midt i et stort projekt som kræver al min tid. Jeg forestiller mig at jeg har tv-konceptet skrevet ned til mindste detalje og sælger så dette dokument til en tv-kanal uden videre samarbejde. Eller fungere det ikke sådan?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)