Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneforsørger og selvstændig - hvor kan jeg låne penge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg flytter tilbage til Danmark efter 17 år i udlandet og tager mit job som freelance oversætter, som jeg har haft i 6 succesrige år, med mig. Jeg har haft en god indtjening i de sidste par år, men eftersom jeg også har fået to børn og har ligget under for en øvre indkomstgrænse med relation til offentlige børnechecks in Østrig, har jeg ikke været i stand til at arbejde i det omfang, som jeg vil skulle arbejde i fremtiden for at få økonomien til at hænge sammen. Jeg har sagt nej til mange opgaver og holdt ekstra lange ferier for ikke at tjene for meget, men jeg ved, at der er arbejde nok derude til at kunne opfylde det budget, som jeg har lagt, og som godt vil kunne holde vand i forhold til de låneberegninger, som jeg allerede har indhentet.

Problemet er, at banker osv. vil se dokumentation for min indtjening og ikke ser ud til at være glade for at give mig et lån baseret på en "antaget indtægt".

Er der nogen, der kan anbefale en forstående og fleksibel bank, som måske vil tro på mig og mit fremtidige liv som selvstændig eneforsørger?

Tak for hjælpen!
Rikke

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:36

Kære Rikke,

Sparekassen Sjælland... vig afdeling... Snak med Allan Gude og fortæl ham om projektet.

HAn har lånt mig en god sum penge hvor andre ikke ville og jeg er også eneforsørger og havde også kun et ca. beløb

Held og lykke

lone

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:37

Ja, jeg kan godt anbefale min bank. Jeg har stået i din situation, som eneforsørger, og ville starte selvstændig virksomhed. Jeg havde dog ikke det store behov udover en kassekredit. Men senerehen - senest for 1½ måned siden, har de uden at rynke på panden lånt mig penge i privat regi uden at kræve sikkerhed - alene på baggrund af 1 års selvstændig virksomhed. Send mig en PM, og jeg vil give dig tlf. og navn på min rådgiver. Ved ikke hvor du bor, så ved ikke om det hænger sammen for dig at de kun opererer i storkøbenhavn.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)