Niveauet er grundlæggende ikke vanvittigt højt, da man på to år skal have alle med helt fra bunden, og det trods alt ikke er en videregående uddannelse. Nu har jeg kun taget den i Odense, og her var der stor frihed til at arbejde med egne projekter ved siden af de små opgaver der er obligatoriske. Man bliver introduceret til forskellige grene, men det er vidst op til det enkelte uddannelses-sted, om man vil tilbyde uddannelsen i PHP eller ASP :) De lærere jeg havde, var meget villige til at gå skridtet videre med de elever der faktisk havde et niveau der egentligt var "for højt". Du vil også kunne have et arbejde ved siden af, da der ikke er et begreb som lektier (var der i hvert fald ikke da jeg tog den), til gengæld er man nogle gange meget overladt til sig selv, en del timer om dagen. I perioder er man der helt til 15.30 og der er mødepligt, hvilket gjorde det surt at sidde der ind i mellem, men har man lysten, kan man jo sidde og arbejde på egne opgaver sideløbende som sagt. Og gider man ikke arbejde ved siden af, i Bilka eller hvor det måtte være, kan man jo søge opgaver som freelancer, og hvis du kan bilde lærerne ind, at den opgave er relevant og svarer til nogle af de opgaver de giver dig, kan du oven i købet sidde og tjene lidt mens du lærer, ikke dårligt :) Til sidst ender du ud med, hvis de kan tilbyde dig Matematik på B-niveau, en uddannelse der kan bringe dig videre til Datamatikeren :) |
Steffen Pedersen:Datamatiker kræver kun mat på b niveau så vidt jeg husker. Det kan du læse som enkeltfag på et halvt år som aftenskole og så kan du komme i gang :)
Lyngby Uddannelses Center havde det som månedskursus... det tog jeg inden jeg startede på datamatiker.