Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad nu..?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Niveauet er grundlæggende ikke vanvittigt højt, da man på to år skal have alle med helt fra bunden, og det trods alt ikke er en videregående uddannelse. Nu har jeg kun taget den i Odense, og her var der stor frihed til at arbejde med egne projekter ved siden af de små opgaver der er obligatoriske.

Man bliver introduceret til forskellige grene, men det er vidst op til det enkelte uddannelses-sted, om man vil tilbyde uddannelsen i PHP eller ASP :) De lærere jeg havde, var meget villige til at gå skridtet videre med de elever der faktisk havde et niveau der egentligt var "for højt".

Du vil også kunne have et arbejde ved siden af, da der ikke er et begreb som lektier (var der i hvert fald ikke da jeg tog den), til gengæld er man nogle gange meget overladt til sig selv, en del timer om dagen. I perioder er man der helt til 15.30 og der er mødepligt, hvilket gjorde det surt at sidde der ind i mellem, men har man lysten, kan man jo sidde og arbejde på egne opgaver sideløbende som sagt.

Og gider man ikke arbejde ved siden af, i Bilka eller hvor det måtte være, kan man jo søge opgaver som freelancer, og hvis du kan bilde lærerne ind, at den opgave er relevant og svarer til nogle af de opgaver de giver dig, kan du oven i købet sidde og tjene lidt mens du lærer, ikke dårligt :)

Til sidst ender du ud med, hvis de kan tilbyde dig Matematik på B-niveau, en uddannelse der kan bringe dig videre til Datamatikeren :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Pedersen:

Datamatiker kræver kun mat på b niveau så vidt jeg husker. Det kan du læse som enkeltfag på et halvt år som aftenskole og så kan du komme i gang :)

Lyngby Uddannelses Center havde det som månedskursus... det tog jeg inden jeg startede på datamatiker.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:11

Helt enig i, at det nok ikk er smart ikke at tage en uddannelse - uanset hvor meget du måtte kede dig undervejs. Der er ingen der kan forhindre dig, at være selvstændig/aktiv programmør ved siden af din skolegang og udleve dine færdigheder på græsrodsniveau som selvstændig. Men som ansat i en virksomhed er een ting 99% sikkert. Uden uddannelse kommer du til at stå sidst i jobkøen og du vil være den, der først bliver fyret under nedgangstider. Selv om du føler dig meget dygtigere end det niveau, der undervises på, vil du gå glip af læring, du ikke drømte om. Progammering er kun en flig af det du skal kunne. Det er først, når du begynder at lære, at du finder ud af hvor lidt du faktisk ved.....og du er også nødt til at tage den "sure" del for at få del i det "søde".
Du har sikkert hørt det 1000 gange før - og det keder dig til irritation, men omkring dette emne er det nok en god idé at lytte til "publikum" og ikke satse på en "fifty/fifty :-) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:24

smily:
den uddannelse kommer du til at stå sidst i jobkøen og du vil være den, der først bliver fyret under nedgangstider.

Det er godt nok langt fra den virkelighed, jeg har oplevet de sidste mange år i web/it branchen. I min erfaring er det de mindst produktive der ryger først. Uddannelser betyder så lidt, hvis man bare vil lave websites.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:50

Jeg har nu siddet og skrevet en ansøgning.

Er der nogen som gider at læse den igenem for mig, evt. komme med kritik og kommentarer?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Skrevet kl. 16:51

Nu har jeg siddet og skrevet en ansøgning - og gjort mit bedste.

Er der nogen som evt. kan læse den igennem for mig, og komme med kritik og kommentarer?

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:04

Jeg går selv på HHX, sidste år og sidder i disse dage og venter på mit nye CVR nummer - har programmeret lige siden jeg var 13.

Jeg vil anbefale dig en HHX, her får du en god baggrund til at starte dit eget, hvis det er det du vil. Du skal i øvrigt ikke starte på en uddannelse for at lære at programmere, du skal starte der for at lære, at lære :--) På gymnasielt niveau er det dog meget basic, men du lærer at tænke logisk og forstå en opgave - samt løse den. Det er også meget relevant i forhold til at  være freelancer eller selvstændig.

Min erfaring er ikke at uddannelse er den afgørende faktor indenfor webprogrammering, hvis du bare har nogle referencer - det er det eneste folk vil se. Ligeledes hvis du skal ansættes som freelancer, det har jeg været på en stor portal, og jeg vedlagde en traditionelt CV, men de ville sådan set bare have nogle referencer og noget kode ;)

Mht at starte et firma, du behøver jo reelt set meget lidt kapital for at starte et hjemmesidefirma - hvad er dine omkostninger lige? Du skal selvfølgelig lige have nogle småting, men du kommer langt for nogle tusinde kroner :)

Du er velkommen til at add'e mig til msn hvis du har nogle spørgsmål: kristian@oellegaard.com

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Skrevet kl. 17:07

Hejsa Kristian

Mange tak for din henvendelse.

Jeg har overvejet en HHX, men eftersom jeg nu har prøvet en alm. gym (Da jeg blev anbefalet det fra min studievejleder) og derefter en HTX, da jeg havde håbet på en del mere programmering - er jeg en smule skeptisk nu: og ærlig talt lidt skole træt.

Det er hårdt at starte på noget nyt hele tiden.

Mht. hjemmefirma.

Jeg har en månedlig udgift på ca. 5500-6000 kr for lejlighed og alt hvad der nu måtte følge, udover det er der omkring 1500-2000 kr. på mad og personlige ting.

Jeg er bare meget bange for at starte på noget, og så gå død i det, pga. manglende opgaver.

Derudover vil jeg slet ikke turde at droppe mit "dag-job", for at gå "all-in" med dette firma.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:08

Hej Josef,

Det kan godt lade sig gøre, hvis du bare vil! Jeg droppede ud i starten af 2.g på STX, - det lykkedes mig at finde et fuldtidsjob som webprogrammør/telefonpasser/hvaddernuellersligeskulleordnes, men formentlig kun fordi jeg før havde været ansat på timebasis efter skole hos samme virksomhed.

I slutningen af 2008 sagde jeg mit job op, og har siden levet af min egen virksomhed. Jeg har valgt en lidt anden vej end den, som du har valgt - måske kunne jeg være en af dine kommende kunder?

Send endelig din ansøgning til mig på mail ms@onlinefactory.dk.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Skrevet kl. 17:12

Hejsa Mattias

Jeg har sendt dig en email med ansøgningen vedhæftet.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)