Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad nu..?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Der er ingen grund til at droppe dit fuldtidsjob, før du har kunder nok - det er ikke forbudt at have et lille firma ved siden af, og der er ikke nogen der har sagt du skal smide 500.000 efter det ;)

Mit bedste råd er at spare et par tusinde sammen, biks evt. en side sammen til en eller anden der har brug for en, tag 2-3 tusinde for det, og så laver du bare det ved siden af, så skal du bare skrive det på din årsopgørelse, som indtægt - når du så har en omsætning på over 50.000 skal du lige fikse en selskabsregistrering ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:30

Men hvis jeg har et job ved siden af, så ryger min års indtægt jo hurtigt op på 50.000 kr?

- Eller er det først når jeg har solgt hjemmesider for 50.000 kr at jeg skal gøre det?

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:32

Det er først når du har omsat for 50.000 ;)

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Fra  BilligProjektor.dk Skrevet kl. 20:59

Hey!

Jeg læser til datamatiker i Roskilde og kom ind med en HTX-eksamen. Så vidt jeg husker, så er der intet krav om Mat B mere, pga. den nye reform. Uddannelsen er desuden blevet et halvt år længere, fordi vi på sidste semester skal 3 måneder i praktik.

Jeg er netop begyndt på 2. semester og vi har Java programmering (Software Construction - nok stadig rimelig grundlæggende) og så har vi Software Design, hvor vi lærer at analysere hvilket software vi skal lave og hvordan - vi laver en hel del diagrammer og forberedelse inden vi går i gang med selve programmeringen.

Indtil videre har vi arbejdet på den måde, at vi har fået sparket en masse teori ind i hovedet, med sideløbende opgaver, og så afslutter vi med et større projekt - på 1. semester lavede vi et biblioteks system og her på 2. semester skal vi lave et kursusadministration program for en virksomhed.

På 3., 4. og 5. semester tror jeg, at vi vælger "retning" i form at de valgfag vi vælger.

Hvis du vil være programmør, så vil jeg anbefale dig at finde en vej til datamatiker studiet. Om du skal igennem skole, ved jeg ikke, men du kan evt. prøve at ringe til den nærmeste skole der udbyder uddannelsen.

Håber du finder ud af noget.

Mvh.

Kramer

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:19

Hvis du er saa dygtig som du selv siger, saa spilder du sikkert en masse tid på at tage en uddannelse.

Jeg var selv i samme situation da jeg var lidt yngre. Jeg endte dog med at tage uddannelsen alligevel, men for helvede hvor gik det langsomt nogle gange.

Kunne jeg goere det om ville jeg undersoege muligheden for at gaa op til eksamen uden at have deltaget i undervisningen. Mange af de boeger vi laeste var det rene tidsspilde, og meget af undervisningen bestod af at underviseren gentog det man lige havde laest i bogen. Men andre boeger og undervisere var rigtig fornuftige og jeg tror ikke man undgaar at laese op paa emnet hvis man vil vaere en dygtig udvikler (og ikke kun paa internettet, men rigtige boeger af papir).

Tag nogle freelance jobs, meld dig ind paa en uddannelse uden moedepligt saa du har lidt SU, check pensum for de eksamener du skal bestaa for at faa papir paa dine evner, laes de 30% fede boeger fra din bogliste og koeb selv nogle endnu bedre, spring undervisningen over og gaa direkte op til eksamen, saa er du faerdig paa en broekdel af tiden og hvis du har hovedet og selvdisciplinen er du sikkert dygtigere end de fleste af dem du ellers ville have bestaaet sammen med. Muligvis bliver du noedt til at tage en uddannelse/eksamen der koster penge, men se det som en investering, det er ikke alle steder i verden man tager det som en selvfoelge at staten betaler.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 13:21

Hvilke eksamener kan du tage uden mødepligt uden en gymnasiel eksamen? Det har jeg ihvertfald ikke hørt om ;O

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:26

jacob j:

Hvis du er saa dygtig som du selv siger, saa spilder du sikkert en masse tid på at tage en uddannelse.

Jeg var selv i samme situation da jeg var lidt yngre. Jeg endte dog med at tage uddannelsen alligevel, men for helvede hvor gik det langsomt nogle gange.

Kunne jeg goere det om ville jeg undersoege muligheden for at gaa op til eksamen uden at have deltaget i undervisningen. Mange af de boeger vi laeste var det rene tidsspilde, og meget af undervisningen bestod af at underviseren gentog det man lige havde laest i bogen. Men andre boeger og undervisere var rigtig fornuftige og jeg tror ikke man undgaar at laese op paa emnet hvis man vil vaere en dygtig udvikler (og ikke kun paa internettet, men rigtige boeger af papir).

Tag nogle freelance jobs, meld dig ind paa en uddannelse uden moedepligt saa du har lidt SU, check pensum for de eksamener du skal bestaa for at faa papir paa dine evner, laes de 30% fede boeger fra din bogliste og koeb selv nogle endnu bedre, spring undervisningen over og gaa direkte op til eksamen, saa er du faerdig paa en broekdel af tiden og hvis du har hovedet og selvdisciplinen er du sikkert dygtigere end de fleste af dem du ellers ville have bestaaet sammen med. Muligvis bliver du noedt til at tage en uddannelse/eksamen der koster penge, men se det som en investering, det er ikke alle steder i verden man tager det som en selvfoelge at staten betaler.

Hvor fandt du den joke henne? Jeg har ledt og ledt... :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:56

Kristian Øllegaard:

Hvilke eksamener kan du tage uden mødepligt uden en gymnasiel eksamen? Det har jeg ihvertfald ikke hørt om ;O

Aner det ikke, private kurser fx, certificeringer etc, jeg opfordrer ham jo til at undersøge det ... havde jeg haft en liste liggende ville jeg bare have pastet den :)

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)