Jeg vil sige at det er ikke umiligt men meget svært at få job uden uddannelse. Desværre gør disse lidt hårdere tider det nok ikke meget lettere. Jeg havde det på samme måde da jeg tog handelsskolen at brugen af IT var alt for triviel. Jeg læser nu HA.Dat på CBS og er virkelig glad for at jeg holdt ved min uddannelse. Min handelsskolen bruger jeg ikke rigtigt til så meget, men den gav adgang til den videregående uddannelse. Det har virkelig været en øjenåbner at starte på CBS. Jeg gik og var overbevist om at jeg var klar til at gå direkte ud i et job som udvikler efter handelsskolen, men den teoretiske baggrund er guld værd i det lange løb. Hvis du synes du har det der skal til og du vel og mærke har modet så kunne du jo starte selv. Du kan jo komme i gang for relativt få penge :) Jeg selv drev min virksomhed sideløbende med mine studier og det er jeg virkelig glad for den dag i dag :) Som før nævnt ville datamatiker være en rigtig god ide. Har selv været på uddannelsen uden dog at fuldføre, og de har mange fornuftige ting at byde på. Multimediadesigner er også en mulighed. Der får du i hvert fald lov til at lege med det mere visuelle og uddannelsen er mere rettet mod netop hjemmesider. Synes lige jeg ville komme med mine input Held og lykke med jobsøgningen |
Hejsa Niels
Hvad gjorde du i din tid?
- Startede du dit eget eller fandt du et arbejde hos et andet firma?
mht. datamatiker udd. så kræver det jo også en form for almen gymnasiel udd.