Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad nu..?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sige at det er ikke umiligt men meget svært at få job uden uddannelse. Desværre gør disse lidt hårdere tider det nok ikke meget lettere. Jeg havde det på samme måde da jeg tog handelsskolen at brugen af IT var alt for triviel. Jeg læser nu HA.Dat på CBS og er virkelig glad for at jeg holdt ved min uddannelse. Min handelsskolen bruger jeg ikke rigtigt til så meget, men den gav adgang til den videregående uddannelse. Det har virkelig været en øjenåbner at starte på CBS. Jeg gik og var overbevist om at jeg var klar til at gå direkte ud i et job som udvikler efter handelsskolen, men den teoretiske baggrund er guld værd i det lange løb.

Hvis du synes du har det der skal til og du vel og mærke har modet så kunne du jo starte selv. Du kan jo komme i gang for relativt få penge :) Jeg selv drev min virksomhed sideløbende med mine studier og det er jeg virkelig glad for den dag i dag :)

Som før nævnt ville datamatiker være en rigtig god ide. Har selv været på uddannelsen uden dog at fuldføre, og de har mange fornuftige ting at byde på. Multimediadesigner er også en mulighed. Der får du i hvert fald lov til at lege med det mere visuelle og uddannelsen er mere rettet mod netop hjemmesider.

Synes lige jeg ville komme med mine input

Held og lykke med jobsøgningen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:27

Hejsa Niels

Hvad gjorde du i din tid?

- Startede du dit eget eller fandt du et arbejde hos et andet firma?

mht. datamatiker udd. så kræver det jo også en form for almen gymnasiel udd.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:31

Josef Ravn:

Hejsa Niels

Hvad gjorde du i din tid?

- Startede du dit eget eller fandt du et arbejde hos et andet firma?

mht. datamatiker udd. så kræver det jo også en form for almen gymnasiel udd.

Startede mit eget sideløbende med job efter nogle år....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Josef, jeg ved godt at det lyder rigtig voksent, kedeligt og traditionelt, men jeg synes at du skal sætte dig ned og tænke over, hvor du egentlig gerne vil 'ende'. Både på kort og længere sigt. At få en uddanelse der giver dig adgang til fx. Datamatiker, er jo på ingen måde spildt. Måske kan dit mål være med til at give dig energien og lysten til at fortsætte med udannelse.

Medmindre der ikke er nogle arbejdsløse eller jobsøgende folk, så er det meget svære odds. Forestil dig at du er arbejdsgiver og skal vælge mellem een der har en Datamatikeruddannelse og 2 års erfaring.....og så een uden erfaring og uden uddanelse!!!! Jobbet vil i 99,99999% gå til den første og det er jo ikke så overraskende.

Måske er du lidt træt af uddannelse lige nu, men det kommer oftest tifold tilbage over tid. Alle de basale ting vil du blive undervist i på fx. Datamatikeruddannelsen og det er vigtigt at have de ting på plads. Tag evt. en snak med en vejleder på Datamatikeruddannelsen og se hvad der vil være den nemmeste vej til målet. Måske kan du snige dig ind på dispensation på en eller anden måde...hvem ved?

Uanset hvad du gør, så vil jeg da ønske dig held og lykke ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:12

Datamatiker kræver kun mat på b niveau så vidt jeg husker. Det kan du læse som enkeltfag på et halvt år som aftenskole og så kan du komme i gang :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:13

Hej Josef

Jeg har selv gået den længe vej, med en uddannelse som Civil ingeniør (Informatik), den var rigtig for mig. Men jeg har fuldforståelse for din problemstilling. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg gøre følgende:

- Finde den mindste månedsløn, du skal bruge for at det løber rundt, hvis du lige har været på SU, må det vel ligge omkring de 7.000 - 8.000.
- Finde de 20 fedeste webfirmaer i Danmark, ikke noget småteri, de rigtigt seje f.eks. Creuna, Dwarf, etc. valg dem der har de største og mest imponerende kunder som referencer. (Du må gerne skrive EasyFlow sidst på listen)
- Skriv til dem alle/Ring som opfølgning, så de fornemmer at du er sulten, jo flere referencer du vedlægger ansøgning jo bedre.

Hvis det lykkedes for dig, og du ellers kan klarer mosten! Så står du om 2-3 års tid, med en rigtig fin løn og kompetencer som stiller noget bedre end de fleste nuuddannede. Men det er den hårde vej, og jeg er ikke sikker på at den kan lade sig gøre uden man er rigtigt rigtigt sulten.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Skrevet kl. 15:19

Hejsa Lundsby

Jeg kan se pointen i det du skriver.

Jeg har altid været dårlig til matematik. Jeg kan selvføgelig det basale - men da jeg havde mat B på HTX (Integralregning f.eks.) var jeg lost - og min lærer gav op. Jeg har i folkeskolen haft en dårlig lærer, og kom derfor meget hurtigt langt bagud.

Jeg er pt. igang med at finde et fuldtidsarbejde - helt ligegyldigt hvad det er, bare jeg kan tjene nogle penge. Samtidigt har jeg allerede kigget lidt på google og sådan, for at finde nogle firmaer her i Århus omegn som gør sig i programmering. Vil derefter sende dem en uopfordret ansøgning, og en lille historie om hvorfor jeg ansøger uden nogen uddannelse.

Men jeg synes faktisk der er meget få firmaer i Århus omegn - lidt forbløffende.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis løsningen for dig ender med at være mere uddannelse, er en klar mulighed for dig, WebIntegrator. Det er en erhversuddannelse på ikke vanvittigt højt niveau, men den kan (så vidt jeg husker) bringe dig videre til Datamatikeren.

Datamatikeren kræver Matematik på B-niveau, men det skulle jeg mene er muligt at tage undervejs på WebIntegratoren, især fordi den uddannelse som sagt ikke er på vanvittigt højt niveau, og er du i forvejen god til at programmere, vil du kunne sætte noget tid af undervejs til matematikken :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Skrevet kl. 15:33

Hejsa Martin

Jeg har allerede kigget på ATS's EA - Medieproduktion uddannelse, og det er helt klart også et skridt jeg tænker meget på at tage.

Desværre ved jeg ikke ret meget om niveauet af programmering der - hvilket ville være en stor fordel at vide.

http://ats.dk/?side=11144 - Er linket til uddannelsen hvis nogen ikke ved hvilken det er (:

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:36

Hej Josef

Du skal nok lidt overveje hvilken slags arbejde, du vil udfører. Hvis din ambition er at lave websites, burde du måske arbejde på dine grafiske kompetencer og kombinerer dem med programmering. At lave websites giver sjældent de store udfordringer til den matematiske intelligens.

Så køb nogle bøger om Photoshop, eller brug nogle af de mange guides på nettet. Og lav nogle fede referencer...
En rigtigt fed ting, ved IT er at man kan lærer rigtigt meget ud fra bøger, så det er bare igang med at læse.

Min pointe med at arbejde til minimum eller ingen løn, er at hvis du kan få din uddannelse hos fede firmaer, der sparker røv i det de laver, så er der en god sandsynlighed for at det er et bedre valg en at lade staten stå for det.

Men det kræver knofedt og gå-på-mod!

PS: Når du har skrevet din ansøgning, vil jeg gerne bruge 10 min. på den, hvis du sender den i en PM.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)