Hejsa alle
Nogle har før skrevet i mine indlæg, omkring skole og hvad så bagefter? - Jeg er nu droppet ud af HTX - da der simpelthen ikke var fokus nok på programmering/design. Jeg er så faldet over en erhversuddannelse på teknisk skole - som udelukkende fokuserer på programmering. - Er der nogen som kender noget til den uddannelse?
Men jeg ville faktisk høre, om det er helt umuligt at få et fuldtidsjob som programmør uden en uddannelse? - Indtil videre har jeg ikke lært noget nyt i form af programmering nogen steder - og føler lidt jeg faktisk bare spilder min tid. Jeg er helt opsat på at lave hjemmesider, og det er dét eneste jeg vil.
Men er det helt umuligt for mig uden en udd? |
Jeg tror vi to ligger lidt i samme båd.
Jeg brænder noget så inderligt for at sidde og programmere en hjemmeside eller udvikle et nyt system til en kunde som har brug for det.
Jeg dropper ud fra Gymnasiet, og har tidligere gået på HTX men droppede også ud, da der praktisk talt ingen programmering var.
Vi lærte lige hvordan man kunne få computeren til at slukke ned efter 10 sekunder med en .Batch fil.
Men af den opfatning jeg har fået hidtil, så er det meget svært at få fuldtidsarbejde som programmør, hvis ikke man har en uddannelse.
Dog er der nogen ting som kan trække en lidt op, som at man er selvlært og er god til at programmere og man kan fremstille nogen af sine projekter over for en potentiel arbejdsgiver.
Hvis du har haft store private kunder, kan du altid ansøge om en fuldtidsstilling og henvise til store projekter du har haft, i håb om at de kan se at selvlærte programmøre er gode nok.
Dog kræver de, de fleste steder at man har en grundlæggende uddannelse.