Hej Aminoer, Jeg sidder med en udfordring som jeg har brugt noget tid på, at knække. Vi har udviklet et stykke IT teknologi, der tillader os at lave integrationer mellem forskellige systemer temmeligt hurtigt i forhold til øvrige teknologier (f.eks. asp / php). Det giver en ret kontant fordel i kraft af lavere omkostninger for, at få udviklet kundespecifiktsoftware. Vores teknologi er et stykke middlelayer, som er skalerbart i relation til hvilke løsninger det kan afvikle. Teknologien som sådan, er ikke på et stadie, hvor den i sig selv er salgsbar, hertil er den stadig for ung. Da teknologien ikke er salgsbar, endnu, fokuserer vi på at anvende den til at udvikle diverse løsninger. Igennem vores netværk og referencer har vi udviklet nogle forskellige it-applikationer, der primært har den fællesnævner, at de reducerer det overhead virksomheden havde i en bestemt forretningsprocess. Andre opgaver har vi fået fordi, vi var den leverandør som kunne leverer inden for budget og tidshorisont. To opgaver er aldrig ens, og vi har ikke et standardprodukt vi sælger. I vores umiddelbare netværk, er vækstpotentialet begrænset og vi har påbegyndt det kolde kanvas salg - hvor udfordringerne begynder. Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan greje min indgangsvinkel når jeg ringer rundt på koldt kanvas. Jeg er jo ikke i tvivl om, at de fleste af virksomhederne i min "kanvaspool" rent faktisk har et overhead som koster dem penge - og at vi kunne reducerer dette overheaded. Men der kommer kun ringe udbytte af, at ringe til virksomheder og sige: En modtager af et sådant budskab opfatter mig jo, i bedste fald, som en useriøs lalleglad idiot. Så spørgsmålet er: Hvordan får man en virksomhed man ikke kender, til at fortælle een a) hvilke problemer der eksisterer i deres forretningsprocess, hvor Hvis jeg bliver i stand til dette, er jeg ikke i tvivl om, at vi vil få mulighed for, at leverer nogle produkter som den enkelte virksomhed vil få stor glæde af. Jeg ser frem til, at hører fra jer - og håber at I har noget input, der kan hjælpe mig videre. |
Hvad med bare at spørge om de kunne forestille sig noget software, der kan gøre deres dagligdag lettere? Ud fra din beskrivelse her, lyder det jo som om i nærmest kan lave alt til ingen penge?
Venlig Hilsen
Allan