Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det være rimelgt med 1/2 års opsigelse på firma-annonce i kraks trykte bøger ???

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er normal praksis for Mostrup, (går ud fra at det er dem du omtaler som kraks telefonbøger) at man skal huske at opsige abonnementet senest 6 måneder efter fakturadato!!

Dette står i forretningsbetingelserne på bagsiden af aftalen.

krak.dk og eniro.dk genforhandles hvert år!

Hos DGS skal man opsige annoncen inden deadline... Og hvornår er så det? Disse deadlines rykkes frem og tilbage, hvorfor det er komplet uoverskueligt at finde ud af hvornår man skal opsige sine annoncering, hvis ikke man vil være bundet af den til tid og evighed :-) Det eneste rigtige at gøre ved DGS er at forlange at få skrevet i aftalen at den kun er gældende 1 år og SKAL genforhandles.

Det er ekstremt diffust, og netop derfor driver jeg virksomheden "annoncemedier", der hjælper alle virksomheder med at få sammensat den optimale markedsføring og undgå at blive snydt!!

En stor del af virksomhederne bruger alt for mange penge på telefonbøger og internet. Man kommer måske til at købe produkter/udgivelser der ikke har nogen relevans, og har svært ved at gennemskue hvilke annoncer der giver et udbytte... Netop derfor er der brug for en virksomhed som...  nå ja min  ;-) 

venlig hilsen

Michael, annoncemedier

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 20:52

Hvad man skal være opmærksom på her er at annoncemedier jo dækker meget bredt og de medier vi her taler om er "telefonbogsmedier" - og uanset hvor store de er så er det jo stadig provisionlønnede sælgere der sidder i røret. Bare kig bøgerne igennem (dem der stadig har dem) og se nogle af de lidt spøjst lydende brancher der er oprettet .. klart en sælger på mersalgsjagt..

Som deMib siger - det generelle annoncemediemarked har ikke opsigelser, der betaler man pr. medie man ønsker at være med i, og får naturligivs typisk rabat på flere indrykninger, så der er helt andre boller på suppen :)

jesper

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 09:08

Jeg har selv lige for en uge siden opdaget, at forholdet omkring opsigelsen hos Krak - jeg blev virkelig chokeret. Det siger alt om deres kvalitet - de har kun deres kort og intet andet.

Derimod har DGS en ret god opsigelse - man skal ikke opsige, da det sker automatisk. Der har man ikke et abonnement, men et års "profil". Det var i hvert fald, det jeg fik at vide af DGS sælger forleden.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 09:17

Faran Mahmood:

Derimod har DGS en ret god opsigelse - man skal ikke opsige, da det sker automatisk. Der har man ikke et abonnement, men et års "profil". Det var i hvert fald, det jeg fik at vide af DGS sælger forleden.

Ja man bliver kontaktet af deres kørende konsulenter som kommer og aftaler for næste år, når man så oplyser i telefonen at der er ingen grund til at afholde møde, da man ikke ønsker at forlænge annonceringen, får man besked om at sende en opsigelse via mail. Sender så denne opsigelse på mail samme dag og 1½  måned efter modtages så en faktura på næste år! Man kan så bruge 10 - 30 min på at komme igennem på deres telefon, forklare at man har opsagt, de prøver så at sige at den er opsagt for sent osv. men enden på det hele blev at de vil undersøge sagen. De ringede tilbage og en kreditnota blev endelig fremsendt efter 14 dage, med en beklagelse om at det var en "maskineln fejl" jeg kalder det "Går den så går den" bedre kendt som "GSG" Fordi de er en af "de Store" skal man ikke have for megen tillid, men holde ørene stive!

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:57

Mikkel Mikjær Christensen:

Kan det være rigtigt at du ikke læser aftalevilkår for de aftaler du indgår? Det kan det jo tydeligvis være.

Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg heller ikke gider læser de fleste aftale vilkår. Jeg har heller aldrig læst vilkårene for de flere hundrede programmer jeg har downloaded....forleden downloadede jeg revit (3D) og dertil fulgte 3 meget lange siders vilkår....læste jeg? nææ.

Når jeg handler online læser jeg heller ikke handelsbetingelserne, trods jeg krydser af det er gjort.
Jeg gider heller ikke læser reglerne på fx facebook, eller for den sags skyld amino

Også sådan kan vi så blive ved.....

Helt generelt er jeg pisse blind hvad tillid angår, jeg går sgu altid udfra at folk ikke vil tage røven på mig....MEN det skal da nok komme endag udentvivl. Dog vil jeg påstå at hvis det som i dette eksempel "kun" handler om 7000 kr., så har jeg allerede tjent pengene ved IKKE at sidde og læse op og ned.

Der er selvfølgelig kontrakter m.m. jeg læser ...men det er godt nok sjældent.

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22

Husk lige at der hos DGS står:

Annonceringen gælder for et år, dog således at annonceringen overføres uforandret til efterfølgende udgaver, medmindre der modtages ordre om andet.

Dette betyder blot... At aftalen er uden tidsbegrænsning!!!

Venlig hilsen

Michael, annoncemedier.dk

Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:37

Jeg har faktisk oplevet det samme som du beskriver at jeg fik oplyst at jeg da ikke bare kunne opsige min aftale. Men jeg kunne godt lave den mindre, det gjorde jeg så

Da jeg så fik min faktura ringede jeg til dem og opsagde aftalen det var ikke noget problem, Lige siden har de kontakte mig hvert år med velkomst tilbud, tilbud om gratis extra kategori osv.

Så det har jeg gjort hver år lige siden :-)

Mærkelig fremgangsmåde de har

Klaus Rosquist 

Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:11

Hej til alle jer der har skrevet et indlæg på dette emne. Jeg har som mange andre blevet mindet om hvor vigtigt det er at få læst alt igennem specielt det der skal efterses med lup. Jeg blev nødt til at køre videre med annonceringen i år også, men opsagde så samtidig aftalen. De henvender sig så ved næste fornyelse for at høre om et skal fortsætte. Kan kun sige jeg synes det er en meget mærkelig måde de kører det på.

I ønskes alle et godt år.

Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:44

Hej Allan

Jeg har akkurat samme problemstilling som dig, også med samme annocør.

Håber det bliver et positivt udfald for dig

Mvh

Heidi Mathiesen

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:31

Nu har vi så endnu et eksempel på annoncehaj.

Kort forløb:

- En medarbejder sagde ja til 2 års abonnement telefonisk for 2 år siden

- Der blev sendt en ordrebekræftelse, hvor der står (med småt) at opsiges aftalen ikke, fortsætter den i en ny periode til gældende listepriser - som man kan ringe og spørge om

- Ordrebekræftelsen blev ikke underskrevet, og selskabet kan ikke fremvise en underskrift fra os af på noget som helst

- Nu får vi pludselig en regning på en ny periode - hvor de i øvrigt har fordoblet liste prisen siden sidst

Jeg har ikke tænkt mig at betale den.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)