Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det være rimelgt med 1/2 års opsigelse på firma-annonce i kraks trykte bøger ???

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har fornylig kommunikeret med kraks salgsafdeling ang. en firma-annonce jeg har haft i , i sidste udgave der udkom forår 2008.

En fra salgsafdelingen henvendte sig første gang for små 14 dage siden for at spørge om jeg skulle have den firma-annonce med igen. Jeg svarede nej til at få denne annonce i farver og dobbelt spaltet gentrykt i dette års udgave, men vil gerne have en pris på en tekstoptagelse istedet kun med de allermest nødvendige firmaoplysninger.

Jeg fik så en mail med de priser som jeg absolut ikke var tilfreds med og svarede tilbage at hvis det var det absolutte bedste tilbud de kunne komme med vil jeg slet ikke have noget med i deres bøger.

Fik så en mail fra dem i fredags d. 30-01-09, at der altså sørme var et 1/2 ÅRS SKRIFTLIG OPSIGELSE !!! så jeg kunne altså ifølge dem først opsige min annonce til 2010/2011 udgaven.

Nogen der kan hjælpe med et svar evt. har prøvet noget ligende. Jeg ønsker jo klart nok ikke at betale ca. 7000 + moms for et produkt jeg ikke vil have.  Hjælp !!!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:04

Kan det være rigtigt at du ikke læser aftalevilkår for de aftaler du indgår? Det kan det jo tydeligvis være.

Hvis du har skrevet under på, eller på anden vis, indgået en aftale der indebærer 6mdr's skriftlig opsigelse, så er du bundet af den aftale. Du skulle istedet have brokket dig da du indgik den oprindelige aftale, istedet for at klage nu hvor det ikke passer dig.

Dbh

Mikkel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:12

Naturligvis skal man læse de aftaler man indgår, men netop derfor er det da et interessant indlæg - for der er da ingen tvivl om, at det er nogle helt groteske betingelser, som bør få enhver erhvervsdrivende til at løbende skrigende bort fra dem. Jeg har aldrig hørt om andre annoncemedier der kræver 6 måneders skriftlig opsigelse. Jeg vil aldrig selv indgå en sådan aftale og jeg kan heller ikke anbefale at andre gør det.

Nu er der jo så også den mulighed, at det bare er en overivrig sælger der lyver lidt. Det har man hørt om før :)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:48

"Jeg har aldrig hørt om andre annoncemedier der kræver 6 måneders skriftlig opsigelse. Jeg vil aldrig selv indgå en sådan aftale og jeg kan heller ikke anbefale at andre gør det."

Det er desværre helt normalt indenfor den branche. Det er vilkårene hos både De Gule Sider og Mostrup /Eniro, hvis ikke man presser meget på, for at få dette ændret. Det "smarte" er jo, at deres opkald hvor de forsøger at sælge mere, først kommer EFTER fristen er udløbet.
Jeg slås pt. med sidstnævnte, fordi de mener at jeg ikke har opsagt min tidligere annonce. Jeg har tilgengæld tegnet væsentligt flere nye annoncer, og mente naturligvis at de skulle afløse min gamle annoncering, men det mener de så ikke.

Iøvrigt havde jeg kun underskrevet aftalen, fordi det af betingelserne fremgik, at man kun tegnede sig for én udgave medmindre andet var aftalt. At jeg så ikke lige havde regnet ud eller lagt mærke til, at den rabat jeg havde fået hed "abonnements-rabat" og derfor automatisk tegnede mig for et abonnement, kan man så diskutere om er mig der er et fjols, eller dem der bevidst slører, at man rent faktisk bestiller et abonnement og ikke en enkelt annonce.

Der er nu mere i historien, og I kan være sikre på, at hvis ikke de accepterer at annullere min gamle annonce, så skal I nok få resten af historien både her og I alle de medier der gider bringe den.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:13

> Det er desværre helt normalt indenfor den branche

Nej, det er altså ikke almindeligt indenfor annoncemedier! Og de få medier der benytter disse helt urimelige vilkår bør man holde sig helt væk fra

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:34

Uenig hr. deMib.

Har i mit arbejde som marketingansvarlig ofte været i berøring med annoncemedierne - fagbog kbh, de gule sider, de hvide sider og hvad de ellers hedder. Generelt har de groteske opsigelsesvarsler, og ja - de ringer altid lige efter endt opsigelsesvarsel.

Og man skal sørge at få tingene på skrift, ellers er det ikke sikkert de "husker" at registrere ens afmelding.

Derudover havde jeg også kontakt med en fra "AllBizz" tror jeg de hed, fornylig, hvor hun ville sælge mig at jeg fik en udvidet annonce, uden at det skulle koste mig noget - sagde hun. Fik så en email, hvor der med småt stod at jeg hvis ikke svarede inden for 8 dage, så svarede det til en tilmelding for et nyt forløb på 12 måneder. 

De har svinske metoder imo, og jeg har meldt mig ud af det hele - bruger hellere pengene på AdWords.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:41

"Nej, det er altså ikke almindeligt indenfor annoncemedier! Og de få medier der benytter disse helt urimelige vilkår bør man holde sig helt væk fra"

Jeg er enig i at man bør holde sig fra de medier med sådanne vilkår, men jeg er ikke helt enig i, at det ikke er almindeligt. Jeg kan måske omformulere mig lidt, så min påstand er mere retvisende:

"Det er desværre ikke ualmindeligt med sådanne vilkår og flere af de store spillere på telefonbogsmarkedet har sådanne vilkår"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:45

Er det ikke kun en annonce i den udgave man har bestilt? Det er da vel ikke et løbende abonnement?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:22

"Er det ikke kun en annonce i den udgave man har bestilt? Det er da vel ikke et løbende abonnement?"

Det afhænger af hvad der er aftalt - eller det vil sige, hvad der står mere eller mindre uklart i kontrakt og betingelser. Så pas på og tag det ikke for givet.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:07

Jeg vil lige tilføje, at eniro/Mostrup godt kunne se logikken i, at det var bedre at beholde en tilfreds kunde, end at pådutte mig en annonce jeg ikke ønskede, uanset om det var dem eller mig der var skyld i misforståelsen/ fejlen.

Mit råd til folk der skal have annoncer i sådanne medier er, at man gennemlæser kontrakt og betingelser grundigt mere end én gang.
Og er der et abonnement der skal opsiges, så send opsigelsen sammen med ordrebekræftelsen.
De lever jo af at sælge, så man kan være sikker på at mediet nok skal huske at kontakte én, inden næste deadline, så man ikke misser sin annoncering.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)