Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark er de dovnes paradis

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

> MEN jeg har godt nok mistet utrolig meget respekt for dig nu

Det kan godt være jeg skuffer dig, men jeg har ikke brug for din respekt for mine holdninger. Hvis ikke du kan finde ud af at skille tingene ad er det dit problem. Jeg kalder en spade for en spade og det har jeg altid gjort.

Der er nogle få politiske emner der for alvorl får mig op af stolen - f.eks. den omsiggribende racisme i Danmark, og ikke mindst når folk foreslår eller argumenterer for at vi skal ændre vores sundhedssystem til modeller der får mine egne lidelsesfælder i andre lande til at dø som fluer (på trods af at der ER effektive behandlinger). Og ja, jeg har en stærkt personlig interesse specielt i det sidste emne, for hvis de tanker som er blevet luftet her i debatten nogensinde skulle blive gennemført her til lands, så dør jeg! (og det er IKKE en joke) Hvor meget mere motivation vil du have?
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:45
Jeg har fuld forståelse for din kedelige lidelse, men motivation eller ej, så kan vi sagtens tale pænt til hinanden og på saglige måder forklare hvordan situationen ser ud...

"...og ikke mindst når folk foreslår eller argumenterer for at vi skal ændre vores sundhedssystem til modeller der får mine egne lidelsesfælder i andre lande til at dø som fluer (på trods af at der ER effektive behandlinger)."
- dette gælder jo også den omvendte situation skal du huske på. Der er også danskere som ifølge det danske sundhedssystem er uhelbredelige, men i f.eks. USA kan helbredes/forbedres. Der vil altid være fordele og ulemper ligemeget hvilket sundhedssystem vi benytter, men jeg kender ikke nok til systemet i USA til at gå ind i en dybdegående debat.

Mikkel, min kommentar var lige så meget en generel holdning fra min side - jeg synes ikke personlige tilsvinelser hører dette forum hjemme. Jeg vil blot ønske dig alt held fremover og er der noget os Amino-tilhængere kan gøre, så er jeg sikker på flere gerne træder til !

/Kenneth Olin

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 10:04

Der er masser af paradokser i sundhedsvæsenet.

feks. hvis mine tænder er ved at falde ud pga paradentose, ja så er det min egen sag, jeg kan dog lidt ala
amerikansk model tegne en forsikring hos sygeforsikringen danmark, der så hjælper med en del af betalingen.

Er jeg derimod blevet overvægtig og syg pga. et overmåde stort indtag af fed og forkert kost,
ja så er der ingen problemer, jeg behandles gratis, og er den gal igen 2år senere pga jeg stadig ikke har ændret kostvaner, eller er begyndt at motionere bare lidt , ja så er det stadig gratis osv osv.

kom her til at tænke på serien " livet er fedt"  hvor en gruppe ( i mine øjne) latterlige mennesker
søgte ynk i den bedste sendetid, og gang på gang indrømmede at de havde syndet nede ved bageren
selvom de var midt i en behandling, ja undskyld men jeg forstår ikke en gnist.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:59

Der er flere dele af sundhedsvæsnet som ikke falder ind under den almindelige dækning - ikke bare tandlægebesøg. Det kan f.eks. være svært at få nødvendig psykologiske behandlinger betalt og visse former for genoptræning - og der er sikkert mere. Jeg synes dog ikke dette er et argument for at resten af sundhedsvæsnet skal degraderes til samme nivau - tværtimod! For netop forsikrings-eksemplet med tandlæger illustrerer meget godt problemet: Jeg kan f.eks. ikke tegne en forsikring i Danmark - heller ikke engang for de forhold som INTET har med min kroniske lidelse at gøre. Sådan fungerer private forsikringer. Samme forhold gør sig i øvrigt gældende ved rejseforsikringer. Jeg har kun kunne finde Et selskab herhjemme som vil forsikre mig, IHI - de andre vil gerne forsikre folk der vejer 200kg for meget og har fået 12 bypass operationer, men ikke mig på trods af at den statistiske sansynlighed for at jeg bliver syg på en rejse er 1000 gange mindre end for så mange andre grupper de vælger at dække.

Om en sygdom er selvforskyldt eller ej har aldrig, og bør aldrig, være et kritere for behandling eller dækning af udgifterne. De fleste sygdomme og ulykker kan i en eller anden grad tilskrives egen skyld og det er en meget farlig glidebane hvis vi begynder at bruge det i behandlingsvurderingen. Men det er der heldigvis heller ikke nogen særlig opbakning til - hverken i befolkningen eller blandt de politiske partier.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)