Hej Alle Aminoer, Har en lille sag jeg håber i kan hjælpe med. Har haft solgt et produkt til en erhvervskunde, som skulle sælge og installere det for en af deres kunder. Desværre viste det sig lige efter monteringen at produktet var defekt. De fik sendt et nyt produkt, hvorefter de så har måtte afmontere det gamle og sætte det nye op istedet. Alt i alt har de brugt en små 3-4 timer ekstra på det, og har sendt det gamle produkt retur. Min kunde (erhvervskunden) vil så gerne sende os en faktura for de ekstra 3-4 timer de har brugt på at afmontere/montere det gamle og nye produkt. Umiddelbart synes jeg egentlig det er meget fair måde at gøre det på (selvom jeg hellere ville give afslag i prisen osv.) Men ville lige sikre mig at det også er korrekt - og at de rent faktisk har "krav" på at få betaling/erstatning for de ekstra timer de har brugt på det? |
De har kun krav på det hvis i har aftalt i jeres forhandler kontrakt at de har krav på det. Som udgangspunkt har de ikke.
Derudover vil jeg mene at det vil være en god service for jer at kompensere det på en eller anden måde, det er ihvertfald en farlig dør at åbne den der hvis duspørger mig.
Hvis de f.eks. har en ultralav avance på dit produkt er det selvfølgelig en dårlig service for dem hvis de skal bruge 4 timer på en garantisag.
Jeg ville nok ringe til dem og påpeget at i ikke har etableret nogen aftale om hvad i gør i sådan en sag, derfor er du lidt utilfreds med de bare har sendt en regning uden videre, men at du derudover er intereseret i at få udarbejdet en løsning på problemet sådan at de fortsat kan forhandle dine produkter.