Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

medarbejder har mistet kørekortet pga. spirituskørsel

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Det er selvfølgelig ikke en holdbar løsning når det drejer sig om mulig spritkørsel, som har nogle noget alvorligere konsekvenser.

Så forstår jeg bedre :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:16

Hej

Jeg kan ikke se noget i start indlæget om at spiritus kørslen skulle være fortaget i en firmabil, bare at det er sket.

Uanset hvad så SKAL ledelsen tage fat i dette problem og selv om den pågældende har mange år i firmaet, så fritager det ham ikke for et personligt ansvar, og da jeg holder på ærlighed hele vejen igennem, så vil jeg som leder ikke kunne bibeholde min tillid til denne medarbejder, da han har valgt krysterens vej og intet sagt.

I mine øjne er det bare ud af vagten og dermed sætte en kraftig advarsel, til de øverige medarbejder der har adgang til firmaets køretøjer, surt for den pågældene, men på langt sigt sundt for firmaet, da de øvrige medarbejder vil tænke sig om en ekstra gang, før de køre med sprit, jeg kender ikke loven godt nok med sprit kørsel, men håber da en arbejdsgiver kan drages til ansvar for gentagelser fra samme medarbejder.

Med andre ord jeg afskyr folk der køre spritkørsel. Jeg kan slet ikke have det, da jeg har mistet en ven på den konto.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:23

Hvorfra ved I han har kørt spritkørsel?

Hvorfra ved I han har mistet kortet?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:29

steinway:

Hvorfra ved I han har kørt spritkørsel?

Hvorfra ved I han har mistet kortet?

Steinway,

Det er jo netop det, der er hele sagens kerne her og det som spørgeren ønsker hjælp til. INGEN ved det, men der går forlydender om det, så det er bare med at få taget hul på bylden og finde ud af det, hvis man er en ansvarlig virksomhed.

Det kommer INGEN til gode, hvis man ikke gør noget ved det - og bare lader det passere! Det er enormt vigtigt at finde ud af, hvad der er sandheden i denne sag og så skal den bare løses på den ene eller den anden måde.

Længere er den da ikke?

Mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:52

Jeg har ikke læst samtlige indlæg i denne efterhånden lange tråd men prøver alligevel.

Naturligvis kan man ikke negligere spirituskørsel, men det vi taler om her er en mand der har arbejdet i virksomheden i 34 år og formentlig har været/og er en god arbejdskraft og et godt kort for virksomheden. Der kan muligvis ligge nogle personlige problemer eller andet bag og et eller andet sted forstår man måske godt at manden ikke har haft lyst til at fortælle arbejdsgiveren om det, fordi han er flov over det. Der er næppe tvivl om at han ikke har haft/har det godt med det.

Jeg mener man skal tage fat i problemet og tage en dialog med manden med den indgangsvinkel at man er indstillet på at finde en løsning og om muligt beholde ham.

PS. Den danske ambassadør blev rent faktisk taget i spirituskørsel, undlod at gøre opmærksom på det, og gjorde samtidig sin immunitet som diplomat gældende overfor politiet overthere. Han slap efterfølgende med en reprimande. Ikke at det skal retfærdiggøre spirituskørsel eller være en undskyldende omstændighed, men det viser bare at det ikke er et enkeltstående tilfælde.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)