Hvem må oprette et ApS ? Må man have gæld til det offentlige ? |
Hej!
Det må stort set alle!
Ja....det må du godt.
Hej! Det må stort set alle! Ja....det må du godt. |
Hvis man opretter et ApS - og man har gæld til det offentlige - kan det offentlige så på nogen måde tage pant i ens ApS for den personlige gæld man har ? |
Ja - de kan i princippet tage tage pant i de anparter som du ejer. Henrik |
Hvis du optager et lån uden at stille stikkerhed for dette i dine anparter kan SKAT stadig godt gøre udlæg i dine anparter kan SKAT stadigvæk gøre udlæg i dine anparter. Det vil ske ved ved at der i anpartsbogen bliver anført at de er pantsat til SKAT og du kan så ikke sælge dem uden at SKAT er med på sidelinien. Det næste problem du evt. kan få hvis det er SKAT du førsøger at komme uden om er at de nægter at lade dig momsregistrere uden du stiller sikkerhed. Henrik PS. Prøv at se om et smba vil være passende til din situation. Der kan du begrænse hæftelsen uden at skulle låne penge til at starte et aps. Der er massevis af omtale af smba på Amino. |
Så var jeg der lige igen.... I et smba skal man opfylde nogle kriterier. Hvad betyder : En balancesum på under 6 mio. kroner |
Prøv at læse lidt om SMBA her på Amino, som Henrik skriver! Men jeg tror nu nok, at du bør købe et par timers ekspertise hos en rådgiver!*S* |
Må jeg kaste ind at jeg har skrevet et blog indlæg om smba - følg linket i min signatur...
PS Hvis du er alene er smba ikke noget for dig... man skal være mindst 2 deltagere |