Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges: Er der et marked for dette produkt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer!

Mig og en kammerat går rundt i disse dage og spekulere over en idé vi har fået udviklet. Det som holder os "tilbage" er at vi ikke ved om der findes et marked for idéen/produktet, og det her i vise Aminoer kommer ind i billedet!

Den idé som vi har fået udviklet er, en grill beregnet til altan brug, altså til lejligheder. Mange lejligheder har en lille altan som gør at man ikke kan have en almindelig havegrill derpå.
Derfor har vi udarbejdet en gril som kan hænge udover altanen(vil ikke går for meget ind i det tekniske, men pointen er at grillen støtter sig op af altanen ved hjælp af en støttestang), dette muliggøre at man kan grille selv med minimal altanplads.
Grillen kan selvfølgelig også benyttes hvis tilfældet var at man ejede en større altan. Her kan man benytte den pladsbesparende grill, så man måske kan sidde udenfor samtidig med at man griller.

Designet er nogenlunde på plads, vi mangler enkelte ting får vi vil patentere det.

100.000 kr. spørgsmålet er så: Tror i at der er et marked for dette produkt? Hvor meget koster en patentering af designet?(har været inde og kigge på dkpto.dk, men synes det er utroligt forvirrende)
Og når vi kommet så langt, hvor tror i så at man skal gå hen med produktet/idéen?

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 00:33

Hej Morten

Jeg tror da helt sikkert, at der er et marked for jeres produkt. Egentlig ville jeg tro, at produktet allerede fandtes - men hvis det ikke gør, så kan der da kun være et stort marked til det. Jeg har kun prøvet at bo i lejligheder uden altan og bor nu i hus, men hvis jeg boede i en lejlighed men en lille altan ville jeg da straks købe jeres grill, hvis det var muligt :-)

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:59

Selve konceptet med en altan grill findes - men bare ikke ligesom vores.

Den eneste altan grill vi har kunnet snuse os frem til er denne:http://hjem.dk/have/grill-udekoekken/grill/altan-grill.aspx

Det som adskiller vores produkt med deres, er både at vores grill er betydeligt større, vores er en kuglegrill og selve den metode som grillen holder sig oprejst på. Det er disse ting som er unikke ved vores produkt i forhold til overnævnte.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 01:14

Jeg bor i lejlighed, og vi må ikke grille på altanen, så jeg ville ikke købe den. Men måtte jeg grille, ville jeg garanteret gøre det, hvis der er garanti for, at der ikke kan ryge gløder ned på underboens altan, og måske sætte ild til vasketøjet. Selv fjummergøje som mig, bør den være sikret imod Wink

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:14

SusanneK.nu:
Jeg bor i lejlighed, og vi må ikke grille på altanen

Ovenstående citat synes jeg er utrolig vigtigt. Er Susanne alene, eller er det en generel tendens at folk i lejligheder - med altan - ikke må grille? Hvis ja - så er der jo næppe et marked for det. Det burde ikke være så svært at få sig et indtryk af. Snak med dem I kender, ring til div. boligselskaber etc.

Jeg tror i det hele taget at der er meget I kan gøre - før I går igang med udviklingen af jeres produkt. I har også en idé om at patentere jeres produkt. Jeg ved ikke hvad sådan noget koster, men jeg ved det er dyrt! Herudover så skal I finde producenter der kan lave produktet, så I har en fornuftig avance, uden at det bliver afskrækkende dyrt for forbrugeren.
Og så tror jeg det er helt essentielt at i begynder at tænke i salgsbaner, og hvilke ambitioner i har for produktet. ER det noget I selv vil sælge i en webshop? Vil i forsøge at komme ind hos isenkræmmere, eller skal det sælges i supermarkeder?

Held og lykke med projektet.

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:03

Hej.

For mig lyder Ideen rigtig god.

Nu bor jeg i Sønderborg, og der 3-4 støre lejlighed komplekser  der ligger heromkring er ikke de dyreste steder at bo, dermed har nogle lejlighed lejere MÅSKE heller ikke råd til at købe en meget dyr grill, så hvad tror i salgsprisen vil være?
Der bor også mange nydanskere i de områder, jeg siger ikke det er en ulempe men måske en fordel, men er det kultur at man griller i alle lande eller hvordan, sådan nogle ting skal i have med ind i jeres overvejelser

Men Go On :D

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:12

Hej Morten,

Markedet er der - JA!

Er det tilladt for folk at grille på altanen - Måske!

Men i virkelighedens verden, er der altid nogen, der blæser på reglerne og griller med kulgrill (ikke gasgrill) som man bør på en altan. Sagen er jo den, at naboerne som sidder ude på altanen og hygger sig med en drink, de får stegeosen fra andres grille lige op i snuden - eller ind af de åbne vinduer.

Jeg har selv grillet med en engangsgrill på min altan engang - og fik en høflig skideballe af min nabo, hvilket resulterede i, at jeg måtte drukne den i nogle liter vand. Jeg havde ikke tænkt over, at hun naturligvis havde sine døre og vinduer åbne i sommervarmen. Dumme mig Wink

Mange steder er det ikke tilladt - og jeg forestiller mig, at det er totalt forbudt i andelsboligforeninger og i boligselskaber. Det vil sige, at størstedelen af landets lejligheder allerede nu er afskåret fra at gøre nytte af din grill - eller undlader fordi de ikke vil genere deres naboer med grillrøg og os. Man kan til nød leve med, at der lugter af kød eller pølser på altanen - men røgen fra en grill der lige er blevet startet er altså ikke særlig lækker - ej heller den røg, der udvikler sig, når fedtet drypper ned i kullene.

Jeres ide er god - men jeg er bange for, at den ikke er holdbar i længden, desværre.

God weekend

Flemming

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:19

Har i overvejet at lave en gas-grill i stedet for kul/briketter? Dermed betyder det ingen gløder, kul, aske osv...

Yderligere kunne man overveje at lave et beslag til den allerede berygtede weber 37 cm.

Edit: kunne lige se at den med gasgrill har været oppe. man kan evt. lege lidt med ideen og forestille sig at man lavede en der kunne hænge uden for vinduet (monteret i væggen), da det jo absolut ikke er alle personer med lejlighed der har en altan. Så kan man lige nå pølserne fra vinduet af....

Men som de andre siger tror jeg desværre heller ikke ideen holder i længden pga. de faktorer med naboer, røg, lugt osv (har nemlig fiflet lidt med ideen selv). Det er ikke sjovt for hende der lige har vasket med Bamseline ovenpå og har tøjet hængende til tørre udenfor.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 23:20

Hej Morten!

100.000 kroners spørgsmålet; Ja! Der er helt klart marked for jeres produkt, i skal blot finde den bedste måde at få markedsført det på og få det til at fremstå genialt, smart og pladsbesparende Wink

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:28

Er bange for at i de fleste lejlgheder med altan er det forbudt at benytte grill. Alle dem jeg kender med altan må ikke.

Smid en forespørgelse ud til de store udlejere, se om de tillader grill, så har i en bedre ide om mulghederne. Spørg eventuelt dem i jeres bekendskabskred.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)